{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Fiesta MK6 1,3 8v km/l? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fiesta MK6 5d 1,3 8v fra 04.

Jeg undre mig lidt over dens benzin forbrug.
Den køre ca. 11 ved ren bykørsel og 14-14,8 km/l ved næsten ren motorvejs kørsel. Den er oplyst til 16,4 ved blandet kørsel.
Jeg har prøvet at holde den på 100-110 km/t ~ 3000 omdr. hele tanken ud, men det hjalp heller ikke.

Så ville bare lige høre andre der har samme bil, om de køre det samme eller mere?

Min mekaniker har haft computeren på den, men der var ingen fejl. Han mente så det kunne ha noget at gøre med det KN filter der sidder på, men der er ingen forskel på forbruget fra da den havde det originale filter på...

Håber nogen kan hjælpe smiley


Kommentarer på:  Fiesta MK6 1,3 8v km/l?
  • #1   18. okt 2009 Prøv at køre omkring 80km/t.. så skal den nok komme derop.. Men en lille motor skal jo også bruge meget kraft på at slæbe bilen... Så en lille motor er ikke altid bedste løsning.

  • #2   18. okt 2009 jeg har en 1,6 tdci fiesta, for at komme op og over de 22km/L de lover så skal farten holdes meget ens og lav. nu har jeg en fartpilot til opgaven. men der skal ikke mange hurtige acc til før at økonomien går fløjten. men den kan nu køre 24-27km/l med en konstant hastighed på 90km/t og frigear længe før byer etc så den ikke skal bremses ned til 50km/t

    det kræver disiplin at køre langt på 1 L diesel. men det er ikke umuligt.


  • #3   18. okt 2009 Min 1.1 fra 91 gik 20km/l ved 90km/t. Og ca 16 ved blandet kørsel.
    Djarnis


  • #4   18. okt 2009 For lille/svag motor til for stor bil, det må være konklusionen?
    Syntes bare det er for dårligt.

    Tror desværre jeg må ud og kigge på ny bil så.

    Kan diesel betale sig hvis man kører omkring 20.000 km om året?


  • #5   18. okt 2009 Ja en lupo 3L eller en smart, de kører begge 33km/l

  • #6   18. okt 2009 Arh, Lupo skulle være ret dyr i reservedele og smarten er for lille. Tror desværre heller ikke den er så god at køre på motorvej i. Men jeg har overvejet dem begge.

    Syntes det er svært at skulle vælge.
    Det ville nok ende med en fiesta igen, da der er god plads i den og den har en rimelig størrelse når man skal parallel parkere den hver dag. Hvis den bare kørte lidt længere på literen...


  • #7   19. okt 2009 kristian L tror du er en af de få der har haft en 3L uden problemer og som også har kørt de km/l som VW lovede.

    kender en del som følte sig groft snydt pga total økonomien i sådan en. detsværre. ideen var ellers god.

    kenneth E skal du ud og kikke efter en fiesta diesel, så prøv forskellen på en 1,4 og 1,6. jeg syntes personeligt at 1,6éren køre meget bedre. hvilket også har gjort at jeg købte sådan en.


  • #8   25. dec 2009 Det kan være noget mekanisk.. Sagt uden at jeg skal våge mig ud i en hel masse.. Min har bare ikke det problem!! smiley

Kommentér på:
Fiesta MK6 1,3 8v km/l?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce