{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

hjælp benzin til diesel {{forumTopicSubject}}


Skrevet: 20-10-2009 21:34:45
Slet hele emnet

hej jeg står og skal ha skiftet kobling og sådan noget på min vectra b.. så tænkte på at købe en hel bil i tyskland en 2.0 DI og smide over i min som har en 1.8 115 hk i ?

må man gerne bare bygge sin bil om fra benzin til diesel ? eller skal man betale afgift ? går fra 115 hk til 82-101 hk





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp benzin til diesel
  • #1   20. okt 2009 det må du godt..skal bare infomere skat om det..

  • #2   20. okt 2009 okay smiley må jeg lige ha undersøgt nærmer smiley

  • #3   20. okt 2009 nej det rigtig nok smiley må bare ringe ind og høre af imorgen smiley

  • #4   21. okt 2009 B A Y>> Den der har fortalt dig det er fuld af lort så det står ud af ørerne på vedkommende...

    Selvfølgelig må du smide en mindre motor i din bil, også en Diesel, men hvis jeg var dig, ville jeg droppe de der sløve 2,0 og tage en 2,2 DTI med 125 hk n udu alligevel er i gang, den må også gerne være der... Og bilen bliver pludseligt markant mere værd... og skal det være en 2,0 Diesel, så tag en 2,0 DTI fra EFTER 2001 da der kom nogle ændringer som bla giver bedre motorgang og flere NM... Men som sagt er mit råd at gå efter en 2,2 DTI...


  • #5   21. okt 2009 BAY>> Dety har jeg aldrig i hele mit liv hørt om... kan ikke se forskellen... Jeg vilel personligt intet have i mod at købe en dieselbil der var ombygget fra benzin, kan som sagt ikke se hverken problemet eller forskellen i at købeen der er bygget diesel fra fabrikken eller en der først er bygget om senere... Og JO selvfølgelig bliver bilen mere værd... Der er markant mere salg i Diesel end i Benzin biler... det kan du ikke komme uden om... og netop med en 2,2 DTI vil prisen hæves markant, de ter set mere end en gang herhjemme...

  • #6   21. okt 2009 BAY>> Lige på dette punkt mener jeg så at både du og du positivt mener følger din holdning har jord ihovedet!! ;o) (tag det med et smil på læben, det er sådan det er skrevet ;o) ) Nej den vil naturligvisi kke være det samme værd som en fabriksbygget, men den vil blive markant mere værd, men lad det nu ligge, du kan lide Seat jeg kan lide Opel, vi er forskellige længere er den ikke...

  • #7   21. okt 2009 BAY>> Jeg har som sagt kendskab til flere som har en rigtigt god forretning kørende på at købe billige benzinbiler og bygge dem om til dyrer dieselbiler... Det er et faktum... tvivler på der e rret mange der så "forfængelige" (for at bruge dit eget udtryk ;o) ) så de lader det afgøre om det skal være den bil eller ej...

  • #8   21. okt 2009 Har ladet mig høre engang at man skal betale afgift når man skifter fra benzin til diesel. Men er ikke sikker.

  • #9   21. okt 2009 ringede os til told og skat idag de viste det ikk engang :S så skulle skrive en mail til dem og så ville de finde ud af det ? :S

  • #10   22. okt 2009 okay men kan der ikk komme en afgift på når man skifter fra benzin til diesel `?

  • #11   25. okt 2009 Der kommer KUN afgift på hvis du overskrider de 20% du må tune, hør nu efter, der er INGEN afgift hvis den IKKE overskrider 20%...

    Michael A>> de ter nævnt mere end en gang i denne tråd at der IKKE kommer afgift på ved skift fra Benzin til Diesel, hvorfor så nævne det????????????


  • #12   27. okt 2009 har skrevet ind til told og skat går bare og venter på svar smiley skal nok skrive det herinde hva de skriver smiley

  • #13   27. okt 2009 Besvarelse:

    Det bedste råd jeg kan give er følgende:

    Udfyld blanket 21.016 fra SKAT´s hjemmeside:

    www.skat.dk / borger / motor og nummerplader / blanketter / blanket nr 21.016 -

    Beksriv venligst præcist hvad der skal / eller påtænkes udskiftet i forbindelse med motoruskiftningen. Alt skal anføres.

    Efter indlevering af blanketten med spørgsmålet vil der så - fra SKAT .- blive svaret - d.v.s. - enten godkendelse eller der vil blive givet et begrundet afslag.

    Det ER lovligt at skifte fra det ene brændstof til det andet (benzin til diesel eller omvendt), men det der kan give problemer er at der ofte udskiftes mere end lige selve motoren og så kan det ske at ombugningen kommer til at betyde betaling af ny afgift af hele køretøjet.

    Derfor skal blanketten nøje udfyldes med info om alt der berøres - gearkasse, bremser m.v


  • #14   27. okt 2009 Der bliver først tale om identitetsskift hvis du skifter bremserne, gør du ikke det, er det ikke ID skift...

Kommentér på:
hjælp benzin til diesel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce