{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Olietryksmåler .. {{forumTopicSubject}}

Hej Hej :)..

I min Mercedes står min olietryks måler over midten når den går i tomgang og når den så får nogle snoninger farer den straks op i en spids :D.

Har det nogen betydning den står over midt når den går i tomgang?

Undskyld det er begrænset erfaring jeg har med biler, jeg ved bare mercedes er rigtig rart at køre :).. Håber i vil svare mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietryksmåler ..
  • #1   29. dec 2009 Mercedes 124 300 D 1998

• #2   29. dec 2009 Nej det er ganske normalt, ved kold motor viser en max olietryk, som så falder og gør som du beskriver, når den bliver varm.
    Djarnis

• #3   29. dec 2009 Aha.. Mange tak ;), Jeg tror lige det var noget i vejen smiley

• #4   29. dec 2009 Ja det er helt normalt.
    Sådan er det på både diesler og benzinerne :o)

hvis den mangler olietryk, så skift filter og olie på den, så plejer det at være en god opskrift.

Jeg kendte en der havde en 230E som først havde fuldt olie tryk over 3 bar når omdreningerne var over 3000. på varm motor.
    Det er helt sikkert ikke normalt, men han havde heller ikke fået skiftet filter og olie på den efter han havde købt bilen.
    Så da den meget sorte olie var hældt ud og nyt kommet på sammen med nyt oliefilter, så skete der ting og sager.
    Så var der pludselig 3 bar så snart han kom op på 1000 Omdrejninger. på varm motor.
    Ved kold var den på 3 bar i tomgang.

• #5   29. dec 2009 så lige for at følge op, kan man slutte en "ekstern" olie måler direkte på de orginale måle sonder? eller skal man lave noget fusk?

• #6   29. dec 2009 De skal i så fald side paralelt og ikke i serie med hinadnen :o)
    Og ja så er man lidt ude i noget selv gjort noget. men det kan tit også være velgjort nok jo :o)

• #7   29. dec 2009 kan det over hovedet sættes i serie? hehe der er jo bare en plus og en stel ledning til sådan et ur,

stel på sonden og plus på plus smiley

og så 2 ens rettere til hvert ur så de ikke smadre hinanden..

• #8   29. dec 2009 nååh ja men det er vel mere velgjort end hvis man begynde at skære olie rør over og sætte en måler i mellem. hehe

• #9   29. dec 2009 Tak for hjælpen smiley Det er rart der er nogle fagfolk som vil dele deres erfaring smiley

• #10   29. dec 2009 Hehe, nej du kan ikke koble dig på den eksisterende føler, så vil den måle fejl fordi målerne sender en spænding ud og måler så på den modstand den passere og hvis der så er 2 spændinger til stede, så vil de se forkerte værdier, det kan du ikke rigtig adskilde med dioder desværre, så skal du gøre det med en galvanisk adskildelse ala en optokobler kreds, men jeg tror stadig det vil blive noget underlig noget.

• #11   29. dec 2009 jaa selvf hvis der er forskel på modstanden i føleren så er det klart det ikke ville virke rigtigt... men ku jo være det virkede smiley gir det ihvert fald et forsøg når jeg går igang med mit motor projekt smiley

• #12   29. dec 2009 mercedes siger at ved driftvarm motor SKAL olietrykket være på 3 bar ved 60km/t i høj gear..

og ang. den 230E som en anden skriver her..
    havde samme problem med min engang.. så snakkede jeg med et "klogt hoved" som så sagde at i 123 og 124'eren der måler en 230E olietrykket EFTER oliefilteret...!!!!!!
    skift filteret... så er problemet som regel løst.. er det IKKE det.. så er din motor ikke god mere..
    min har ikke gjort det siden.. da filteret bliver skiftet oftere nu.. hehe

mvh Michael.

• #13   10. jul 2010 Iflg. bogen skal olietykket i tomgang på en diesel være blot minimum 0,3 bar,- men skal omgående stige til 3 bar når man rører speederen.

Kommentér på:
Olietryksmåler ..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce