{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri skifte på W210
  • #1   4. jan 2010 Du skal nulstille ESP, ABS og ruder.

    Gøres følgende med ESP osv.

    Start bilen og kør rattet fra udslag til udslag, og sluk dernæst bilen - DONE.

    Ruderne:
    Lås bilen og hold nøglen nede, så ruderne kører helt ned.
    Nu låser du bilen, indtil ruderne kører op - DONE.

    Mener der var sådan, men se evt. i instruktionsbogen, for der står det hele.

    Det er ihvertfald sådan man gør på w210 facelift, men kan ikke forestille mig det er anderledes før facelift smiley


  • #2   4. jan 2010 Hvis du har en lader, så smid den på ledninger imens batteriet er afmonteret, så selve bilen ikke "løber tør" for strøm ved udskiftning smiley

    På den måde har du strøm på bilen hele tiden, og slipper så for kodning af ruder osv smiley


  • #4   5. jan 2010 Det er trist at se hvor mange batterier som meldes døde fordi de er under hårdere press i vinter kulden.

    Husk nu på at bilen ikke selv kan lade batteriets vægt fylde op til maks, hvis den har været helt nede på sokkeholderne.

    Ud med batteriet og på med en autolader som kan få hele vægtfylden på batteriet op igen.

    I med batteriet og så køre man videre igen.

    Jeg har godt nok redet mange bel jere fra den evige udskiftning at batterier på den konstant tilbagevendende problemematik der opstår når frosten sætter ind.

    Batterierne dør jo ikke af lidt frost, men hvis det ikke er vedligeholdt, eller man er vadnt til at køre sit batteri på sokkeholderne så er det klart at frosten samt det ekstra ordinære store forbrug man har på el om vinteren får bugt med batteriet.

    Men i 9 ud af 10 tilfælde vil en rigtig genopladning helt kunne gøre jobbet.

    Men brug af sæde varme, el bagrude, ekstra fut på varme blæseren, motorens større strømforbrug om vinteren grundet generator og lednings evne.
    Så er vinteren en hård prøve for batterierne og køre man i forvejen meget korte ture med stort forbrug, så giver det sig selv at man jo aldrig får vedligeholdt spædningen og vægtfylden på sit batteri efter som vi forbruger mere end vi lader når vi har hele El møllen i gang om vinteren.

    Mit råd er altid, ud med batteriet, lad det op med en 3 step charger der kan påtrykke mindst 20% af batteriets Ah. kapacitet.
    Og bedst af alt, lad det op med en tyster som kan lade det næsten op til 100% hvor en alm. lader kun kan lade det ca. 85 % op.
    Bagefter er det lige så godt som at få nyt batteri.

    Normalt skal der ikke nulstilles eller gøres noget med mindre batteriet har været ude så længe at control og styre modulernes eget hukkomelses lager løber tør for strøm og det gør det typisk efter 3 måneder uden batteri på, men så længe har man jo sjældent batteriet ude.

    Men klart der er også tilfælde hvor batterierne klapper helt sammen i cellerne og ikke kan lades op igen, men så vl man typisk kunne se det på at spændingen kan måles min. 1.2 Volt lavere end normalt og det sker altså meget sjældent og er desværre en typisk fejlagtig diagnose af mange batterier der midster knisten om vinteren.


  • #5   6. jan 2010 BRABUS har helt ret her smiley

    Har dog hørt at batterier kun har en levetid på 2 - 3 år, hvilket jeg bestemt ikke kan bekræfte.

    At en koldstart koster min 15 mins kørsel ved min 2.000 omdr for at batteri er ladt op igen.

    Mit batteri stod dog helt af og kunne slet ikke holde strøm.

    Jeg har kunne konstatere efter at have skiftet batteri, hvor begge poler er taget af under skiftet, at der skulle gøre følgende efter skiftet.

    Vinduer:
    Skal køres ned og knap holdes nede i 5 sekunder og op og holdes i 5 sekunder, for at vinduet skal kunne åbnes og lukkes med et klik på knappen.

    Soltag:
    Har også skulle køres frem og tilbage på lidt mærkelig måde, for at de virker korrekt.

    Radio:
    Skulle have sin kode for at virke igen.

    Gearkassen:
    Skifter lidt morfar agtigt, mener at kunne huske at man skal igennem gear i høje omdr. 1 - 2 - 4 - 5 ... dette kræver dog at der ike ligger meget sne og at man kan køre hurtigt smiley

    Nogen der ved om dette er korrekt.


  • #6   6. jan 2010 Kommer man til at lægge plus polen over på stel hvilket mange ikke tænker over nu da batteriet jo alligevel er ude af bilen.
    Så kortslutter man faktisk styremodulernes egen kapacitetter og ja så kan man godt være ude for at skulle indstille forfra.

    Så husk det at selvom batteriet er taget ud er der andre ting i bilen som kan have deres egen hukommelse som nulstilles hvis pluspolen rammer stel.


  • #7   6. jan 2010 Fik min mekaniker til at skifte det ... så ved ikke om han har laft plus på stel, men det vil jeg formode at han har gjort de han tog det gamle ud.

    Må lige se om jeg kan finde ud af hvad der skal indstilles igen, "just in case".

    Nogen der ved det ?


Kommentér på:
Batteri skifte på W210

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce