Meguiars G220 vs. Flex 3401 {{forumTopicSubject}}
Hey bilpleje nørder
Jeg står og skal købe min første polermaskine. Valget står mellem en Flex 3401 og en Meguiars G220.
Men hvad er bedst i længden? Der er jo en smule prisforskel på de 2 men det er som sådan ikke det som skiller de 2 fra hinanden.
Har ikke rigtigt fundet nogle dårlige ting med Flex'en, men G220'eren er vist ikke så stærk. eller det vil sige at man ikke kan tilføje tryk på den uden den mister noget af dens rotation.
Nu har jeg nada erfaring med polermaskiner, men er det godt eller skidt?
En anden ting. Alt efter hvilken af de 2 jeg vælger, hvilke pads passer så på hver af dem? har kigget på 3M's... men passer de på dem?
Hvis det er til nogen hjælp så skal den bruges i weekenderne hvor jeg havde tænkt mig at polere familiens og vennernes biler når jeg har styr på det. Jeg har en gammel rød (meget falmet) Toyota til at eksperimentere med
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 209 Svar: 931
jan 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 622
Michael Vilnov har lavet en guide på bilpleje.nu, kig evt. den.
Men, til 'weekend-warrior brug' vil jeg klart anbefale dig en G220.. For den uøvede er den meget nem at bruge, og med den, kan du polere næsten alt og få glimrende resultater.
Nu er 3M's Perfect-It III puder ikke ligefrem ideelle til alt poleringsarbejde med en G220. Til finish og fjernelse af lettere vaskeridser er de fine, men der er efter min mening et fór stort spring fra den blå finishing og den gule polishing til den grønne fast-cut plus pude. Samtidigt er den blå og den gule meget blød og 'klapper' derved let sammen, når du polerer med dem. I øvrigt så er de små 75mm udgaver af 3M's Perfect-It III for små til en G220 - du skal op på noget omkring 85-95 mm. For at bruge disse, skal du i øvrigt anvende en 75mm bagplade.
Kig f.eks. på Sonüs' el. Lake Country's puder.
Venligst,
Ebbe Jørgensen
apr 2004
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-sonus-menzerna-kit/prod_479.html
Men hvad er der af forskel på de 2 maskiner? Kan Flex'en levere et bedre og hurtigere resultat? Eller er det bare et spørgsmål om teknik.
Maskinen skal kunne bruges til alle typer lak, samt forskellige typer skadet lak. Så en god all-around maskine.
Nu da vi er kommet ind på produkter til polering og forsegling. Hvad er så bedst til prisen? Jeg leder efter en serie af 3-4 produkter som jeg kan bruge på alle laktyper. Var egentlig først inde på 3M's serie da mængde og pris synes at hænge godt sammen. Men du siger der er stor forskel imellem 3M's produkter?
apr 2004
Nogle som kan sammensætte en serie for mig, som i ved virker til det hele? enten Poorboys, 3M, Meguiars osv.
Gerne prisvenlige produkter hvor mængden også hænger sammen med prisen.
jan 2005
- Du bliver nødt til at rette kontakt til Michael, han kan fortælle dig hvad du vil vide om de Poorboys produkter han sælger.
Jeg har diverse politurer fra Poorboys, men har ikke haft muligheden for at teste dem endnu, desværre. Men, kan da anbefale Poorboys' shampoo, claybar, deres Quick Detailere og ikke mindst deres Bio All Purpose Cleaner. Er ganske imponeret over produkterne, der fejer en del af mine bekendtskaber med lignende produkter af banen.
Venligst,
Ebbe Jørgensen
apr 2004
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Jeg er skam herinde
Hvad skal du vide ?
Altså G220 er en fin maskine.
SSR1 - og en EX-P og en Voks - Så er du godt kørende
Haha, det var ikke så svært ..
Ellers ring til mig Jonas, det er man altid velkommen til.
jan 2005
Flex'en kan æde mere lak hurtigere end G220'eren, da rotationen er tvungen. Men, bagpladen kan ikke skiftes til en mindre, hvilket er ret træls når du skal arbejde lidt mere præcist på mindre områder.
Køb en G220 - jeg tvivler på, at den vil skuffe dig.
Du får en alt-muligt-maskine i G220'eren, der kan alt lige fra vandslibning med Mirca's Abralon skiver, grovpolering samt finpolering af lak, til polering af fælge, aluminium, rustfrit stål osv.
Venligst,
Ebbe
apr 2004
Har lige sendt dig en pb
Så ikke du havde skrevet før nu
apr 2004
Og tak for dine uddybende svar, det gavner altid
apr 2008
Hvordan ser det ud.. har du fået købt og brugt den ? kan vi få lidt tilbagemeldinger.
apr 2004
og så skal jeg lige finde ud af om det en min teknik eller det produkt jeg bruger som gør at jeg har svært ved at shine min gamle røde toyota op.
Fik noget overskydende med fra ham jeg købte den af. Det hedder Menzerna i 3 forskellige grovheder og 3 puder til hver af det. Kan det være mig eller er det produktet. kan det være for gammelt sådan noget?
apr 2008
Og tillykke med maskinen iøvrigt - jeg synes den er top nice.. Og den har rigeligt med power til at gøre arbejdet
apr 2004
Så jeg skal have lidt mere tålmodighed?
apr 2008
aug 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Emner: 4 Svar: 239
Deres APC er jo også bare kanon til alt. Jeg er i hvertfald glad for det.
Det er også et nice navn at have alligevel
Meguiars G220 vs. Flex 3401
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside