{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor rum sierra
  • #2   14. feb 2010 hehe tak men hva er det egentlig der gør ohc'eren bedre end doch'en?? har hørt mange folk snakke om det men har ikke kunne finde ud af hvorfor smiley

  • #4   14. feb 2010 okay smiley nå men det er da godt at vide hvis man en dag skal lave et tuningsprojekt smiley tak for lærdom hehe smiley

  • #5   14. feb 2010 arrggg så nemt er det nu heller ikke. enig at 205 blokken i en OHC er samme mål etc som en cosworth 205 blok. men men men. det er 200 blokken man hiver de rigtige HK ud af pga den er stærkere end 205 blokken. 205 på ohc og cos er endda skrevet med 2 forskellige størrelser, så mon de nu er så ens alligevel.. ud over lige stål svinghjul (med flere bolte end ohc) stål krumtap og smededestempler.

    lige nok til at gøre den ene motor til noget specielt og den anden til noget normalt. BTW så er toppen i en OHC ikke noget at råbe hurra for, flowet er rent ud sagt ynkeligt. grunden til at folk vælger OHC er pga der er så meget at vælge imellem. det kan vi snakke englænderne for. de er så tilpas gammeldags at de havde nok i at bruge ohc og cosworth til race i mange år at de totlt har overset Doch 8 & 16V og de kom ca 10 på for sent i gang med at tune på zetec.


    de der blå slanger du har i motorrummet er det noget HJ lavet noget?


  • #7   15. feb 2010 okay okay smiley så er det frem med kuglepennen ;P hehe men
    møffe: ja det er det smiley det er tape lagt meget forsigtigt på smiley hehe


  • #10   16. feb 2010 bare isoleringstape smiley i samme farve som de siliconeslanger man kan købe smiley

  • #11   16. feb 2010 nu passer US pinto motoren ikke dele med en 2,0 ohc. de 2,3 TI maskiner jeg har set der længere fysisk.

    og bare for at de deler tal (205) gør ikke det er den samme motor. feks så er tal størrelsen ikke ens (205 lille = cos 205 stort = ohc)

    fjerner du ventilstyrene på en ohc så skulle det give ca 10% mere flow. hvis jeg ikke husker helt forkert. dog er det stadig ikke en formidabel top. ventilerne skal gøres større og ligges ud hvis der skal hentes bare lidt hk.

    fordelen er stadig at karb/spjælde er hyldevare og det er så gennemprøvet. så ønsker du feks 180hk N/A så er der næsten dirkete kit til lige den effekt.


  • #14   18. feb 2010 det må du ikke jeg har købt alle rettighedder til den idé......

    haha ej det bare i orden skriv evt. nå du har fået det gjort smiley


Kommentér på:
motor rum sierra

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce