Endnu en af de gamle konkurs. {{forumTopicSubject}}
Vognmandsfirma går konkurs efter 58 år
En af Danmarks ældste vognmænd lukker sin forretning.
Efter 58 års uafbrudt drift er det nu slut med vognmandsvirksomheden Vagn Poulsen A/S, i den nordvestjyske by Sørvad tæt ved Holstebro. Selskabet, der råder over 31 tilladelser til godstransport mod betaling med vognmand Vagn Poulsen som ansvarlig leder, er netop i dag kl. 10 blevet erklæret konkurs ved Skifteretten i Herning.
Det sker på baggrund af en begæring som vognmanden selv har indgivet. Virksomheden blev etableret tilbage i 1952 af Vagn Poulsen med en enkelt lastvogn og det nuværende aktieselskab er stiftet i november 1989. I anden halvdel af 60erne anskaffede Vagn Poulsen sig en kranvogn og det blev startskuddet til en udvikling mod en god snes kranvogne. I begyndelsen af 80erne begyndte Vagn Poulsen også at køre eksport på Syd- og Mellemeuropa.
Vognmanden var i næsten 40 år engageret i organisationsarbejde, herunder bl.a. formand for den lokale Holstebro Vognmandsforening.
I 2004 blev Vagn Poulsen udnævnt til æresmedlem af DTL. Kurator i boet er advokat Kristian Dalsgaard fra advokatfirmaet Smith Knudsen i Holstebro.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Transport Tidendes Nyhedsbrev. Det får jeg på mail hverdag. Men jeg så godt for nogen dage siden, at bilerne var begyndt at stå ved Finans Nord i Taulov.
jun 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 15 Emner: 74 Svar: 1.058
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.957
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 23 Svar: 411
Hans biler har jo stille og roligt indfundet sig på Finans Nord´s plads i Taulov gennem de sidste par måneder !!
Hvor det altså en lorte udvikling vores branche er inde i !!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
mar 2007
Ja det må du sku nok sige. Det ser noget sort ud.
jun 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 15 Emner: 74 Svar: 1.058
dec 2009
Den dag du kommentere positivt på et emne tror jeg sgu jeg falder ned fra min plads i sofaen !!
Nøj hvor er det dog træls evigt og altid at høre på dine negative pips !!
Hvis ikke du har noget positivt at bidrage med så lad da være med at kommentere !!
Med det kandskab jeg har til Vagn´s forretning så har den altid været sund og god !!
Men det er jo ikke nemt at fortsætte med det, når andre vognmænd går ind og underbyder den kørsel som han igennem åtier har haft !!
Og med den type kørsel han altid har beskæftiget sig med, og de dertil opbyggede biler så er det ikke bare sådan lige at finde kørsel til så stor en vognpark..
Så tænk lige tingene lidt mere igennem inden du øffer !!
Men set fra en positiv vinkel så har Vagn da en alder hvor det måske alligevel er på tide at begynde at slappe af og nyde livet !! Er helt sikker på han har penge nok på kistebunden.. Så han skal nok få et godt otium..
mar 2007
Der er jo bare nogen der taler som de har forstand, det er meget alm herinde.
jul 2007
Men som jeg har skrevet herinde før, så er der ingen der er forpligtet udover sine evner og det fratager unægteligt mange ansvaret for en del, herunder tåbelige kommentarer!!!
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
dec 2009
Nårh jadet havde jeg lige glemt min fejl ;D ..!!
Men for s.... hvor kan det bringe mit urin i kog at visse personer gentagende gange kun kan kommentere negativt !!
Men ja Morten du har nok ret der var nok et konkurence elemet i dette her !! Bare sørgeligt man ikke er mere voksen !!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Han behøver da heller ikke at ha indflydelse på kørsel eller priserne for at fryde sig over en konkurrents konkurs.
Der er vel ikke den store tvivl om, at Vagn og Gert arbejder i samme segment. Og så er det sgu for billigt, at bræge op om, at en gammel erfaren vognmand ikke i tide har sadlet om, mon ikke Vagn har redet mere end en krise af i de 58 år - Det tror jeg. I øvrigt havde han vel nok kunnet overleve hvis han virkelig ville, eftersom gælden ikke var overvældende efter hvad der siges. Men måske han ikke har villet deltage i det der køren prisen helt i kælderen som nogen dyrker.
Og uanset hvornår Vagn lukkede, så er konkursen først kommet i dag. Det viser jo lidt om hvor kontrolleret det har været. Det er jo ikke sådan det går hvis man bare har ladet det hele sejle af H til.
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Knud Skov i Esbjerg, gik i fredags konkurs.
Jeg har bekendt, som er leder ved Leman, og de fik beskeden om det i fredags. Så det er hårde tider desværre.
jul 2007
Men derfor er det da stadig sørgeligt.
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Det var ihvertfald den udmelding som der kom rundt i Esbjerg.
jul 2007
At ingen banker vil være med kan vel ikke komme bag på nogen. Bankerne fik reddet deres røv for offentlige midler og nu er kasserne lukket. Det er satme flot. De skulle ha haft lov til at gå på røven fra en kant af, akkurat som andre virksomheder gør, hvis ikke der er styr på driften.
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Morten....
At du sank ned på det niveau gør mig sgu en smule trist...DU om nogen der har ordet i sin magt burde vide bedere...
Claus P....
Du skriver at med det kendskab du har til Vagns forretning har den altid været sund og god...Nå men her kan vi jo så konkludere at du ikke har en kæft kendskab til den, er det ikke rigtigt..??? For sund og god var den jo ikke vel.... Den var ihvertfald ikke bæredygtig, er vi enige så langt...???
Mig bekendt er det ikke Gert´s fortjeneste at Vagn ikke kunne være med længere, men derimod BMS...Allerede mens jeg var hos dem begyndte de at købe trækkere med kran der skulle køre Expan, plus de havde alt der var for stort til en lastbilkran i forvejen...
Der skal være plads til os alle herinde, og at mææææhh normaltvis er negativ ladet er jo noget vi alle ved, men hvorfor ignorerer i ham ikke bare hvis i ikke gider ham...???? Jeg menre, det var jo nogenlunde samme besked i gav ham der åbnede munden i tråden om alder ikk...?!
Tag nu og slap lidt af, det er jo forår lige om lidt, og blomsterne springer ud på ny....
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
Så vidt jeg ved har Vagn altid haft styr på sin forretning, men fra hans side med hans alder og dårlige tider så kan jeg godt forstå han lukker og slukker og vil nyde sin pension.....
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 215
har i nogensinde overvejet det.??
aug 2006
men lige en sidste ting og det er Gert Troelsen A/S køre stort set alle former for gods men det vi stort set aldrig rør ved er kørsel og montering af beton så om VP har være der den dag i dag eller ej har ikke gjort os noget for vi arbejder ikke inde for de samme rammer vores bilerer en smule mere alsidige ends vagns og det er jo så det vi overlever på nu
jeg har på ingen måder frydet mig over at VP er lukket det er der andre herinde der mener men det er sgu ders sag jeg skriver bare hvorfor jeg mener han har måtte lukke ikke andet end det
til sidst vil jeg lige understrege over for Morten S at der er ingen kran vognmænd i herning (og jeg skulle mene jeg kender dem bedre end dig Morten) som sidder og fryder sig over at VP er lukket vi syndes alle det er trist men vi er nu en gang i en krise tid hvor det kun er det klogeste og de bedste der overlaver.
dec 2009
Nu handler det efter min mening ikke om at man skal græde snot sammen, det jeg taler om er de gentagende negative inlæg..
Men kan jo godt se at det er bedre at vende det døve øre til !!
Ang Vagn så havde han en sund forretning, men det er ikke nemt at vende skuden rundt med biler der er bygget til bestemt kørsel, på lidt over et år !! Det er der vist ikke mange der kan..
Men er også af den overbevisning at VP mere eller mindre selv har valgt den konkurs. Da det er den nemmeste måde at komme ud af tingende på nu.. Man kan jo ikke komme af med biler eller noget for tiden og en køber til forretningen har der jo næppe været !!
Og det jeg mener er det triste i det her er at den ene danske vognmand efter den anden må dreje nøglen om !! Vi er stille og roligt på vej mod en virkelighed hvor der kun er et absolut minimum at danske vognmandsvirksomheder tilbage.. Og dermed ryger vores job.. Det er det jeg mener er trist !!
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Vi er helt enige i at det er trist...Meget trist...Men det så vi jo allerede komme da vi stemte JA til EU...Eller VI er nok forkert at bruge i denne sammenhæng, for jeg stemte NEJ..Begge gange.. ;-))))
At det strategisk set var den bedste måde VP valgte at afvikle forretningen på er der ingen tvivl om...At det er frivilligt er der heller ingen tvivl om, da det jo var ham selv der indgav konkursbegæringen...Hvorfor han ikke valgte at sælge forretningen istedet kan vi jo kun gisne om, men der er ingen tvivl om at vi kommer til at savne bilerne fra Sørvad på de danske byggepladser, samt landeveje..
Mit indlæg var nok mest ment på det angreb i anlagde mod fåret..(mææææhh) Det var måske skrevet med følelserne lidt uden på tøjet, men mener stadig der skal være plads til os allesammen...Husk at når man peger fingre af andre er der altid mindst tre der peger ind mod én selv... :-)))
Vi kender jo fårets udtalelser på forhånd.. :-))) Hvis man siger "sikke dog dejligt vejr vi har i dag" er han typen der siger: ja det begynder sikkert snart at regne... *GGG* Men alligevel...Der skal jo være plads til os allesammen ikk...
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
jul 2007
Prøv en gang at skrive det du mener i stedet for at prøve at lyde smart, for det er du ikke særlig heldig med.
Michael K
Du behøver skam hverken blive trist eller skuffet - Jeg finder det sommetider både bedst og lettest at bræge som de får man er i blandt og det forbeholder jeg mig retten til at fortsætte med, hvis det jeg møder virker alt for tumpet!
aug 2006
jul 2007
aug 2006
jeg skriver min mening om den sag jeg har ikke tråt på nogen at du så læser det som om at jeg glæder mig over at VP er lukket er dit problem og så vit jeg husker mener du også at vi hos GT er glade for når et andet vognmandsfirma lukker det er så ikke tilfældet så kom ikke for godt i gang med at sig jeg spiller smart når du anklager os for noget du ikke har en mulighed for at vide noget om
jul 2007
Dit indlæg kunne ikke tolkes som andet end skadefryd. Du antager VP ikke forstår at drive forretning, til trods for han har drevet forretning i den her branche langt længere end ret mange andre.
Hvad med lidt respekt for den slags, i stedet for at være så frygtelig smart. Husk, krisen kan også ramme din vognmand. Der er ingen der kan være sikre som tiden er. At jeg antager i glædes over en kollega lukker har intet at gøre med at spille smart - Det er en gisning der står helt for min egen regning - Få styr på begreberne hvis du vil diskutere!
Men jeg stopper her, du er alt for langt under mit niveau.
aug 2006
det her har aldrig haft nogetat gøre med at være smart det kun for at for tælle at det er grunden til at han er lukket mere og det var ikke ment skadefryd men vel mere som info men okay den er læser må selv dømme
men nu vi snakker respekt så mener du det er det okay du ikke har respekt for min vognmand og sviner hans firma til ved at sige vi er glade for at VP lukker MEN jeg må ikke sige hvad jeg mener er grundet til at VP er lukket for det er repektløs er det sådan jeg skal forstå det ???
Endnu en af de gamle konkurs.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside