{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

skifte motor {{forumTopicSubject}}

Nu har fået fat i en 3SFE motor som jeg overvejer at sætte i min corolla (e10). Jeg kan forstå at ophænget er det samme´, men hvor meget skal ellers skiftes? Styreboksen skal skiftes men jeg ved ikke hvor meget der eller skal???
Er det umagen værd?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skifte motor
  • #1   27. feb 2010 jeg mener også at 3sfe er den som ligger i carina- avensis osv med 150 hk std ikke også? celica har 175 hk. std.

    for det første tror jeg ikke den passer i din bil
    For det andet må d ikke lægge den i, da den overstiger effektforøgelsen på 20%, og hvis det skal godkendes skal du have fabrikkens tilladelse, eller en TüV godkendelse på det, og ja, det er billigere at købe en rumraket end at få det godkendt smiley
    og hvilken motor ligger der i din bil nu? Hvis det er en gsi (1,6) må du maks, få 136,8 hk, så den kan synes med det.


  • #2   27. feb 2010 det er en 2.0 fra en avensis. 128 hk
    Troede at ophænget er ens på E motorerne
    Kommer den i skal den selvfølgelig synes osv så den bliver legal.


  • #3   27. feb 2010 Ophæng er også ens på E motorer, men 3sfe er altså en S blok smiley

  • #4   27. feb 2010 Den kan sagtens være i en corolla e10. Vi har en 3sfe til at ligge løs i en e9, og der er masser af plads til den. Skal ikke kunne sige om den passer direkte i ophængene på en e10. Men i en e9 (med et 4A ophæng) passer den stort set i. Tror faktisk den passer helt. Men der er beslaget til ophænget (i bilens højre side) også svejst til karossen, så det er ikke helt det samme som i en e10.
    Men hvis din corolla er en 1,3, så tror jeg du får problemer med at få den til at passe lige i


  • #5   28. feb 2010 Hovedløst projekt...

    Hvis du virkelig skal have en S-motor i en Corolla, så gå all in og smid en 3SGTE i den...

    Du får ALDRIG synet og godkendt en Corolla med S-motor, glem det - du kan ikke betale afgift, du kan ikke bygge dele over på.
    Gearkasserne passer ikke, navene fra S-modellerne, er 5-huls og de passer ikke trækaksler med hverken E eller A-modellerne.

    Når navene så er skiftet, kan de vidst ikke engang sidde i klumperne, hvilket igen betyder at de ikke kan sidde på dine fjederben.
    Jeg er ikke sikker på at tårnene fra E, A og S karosser er ens, ergo får du endnu et problem med fjederbenene...

    Stop det projekt før du får købt flere forkerte dele ind - og så hent råd og vejledning fra folk som kender til bilerne, i stedet for at gætte...
    Hvis du gætter, bliver det meget hurtigt meget dyrt...


  • #6   28. feb 2010 Er enig med Smølfen! HOVEDLØST !

  • #7   1. mar 2010 Smølfen > Well said ..

    Køb en anden motor med samme "kode" som din istedet .. smiley ..


Kommentér på:
skifte motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce