605 visninger
|
Oprettet:
skifte motor {{forumTopicSubject}}
Nu har fået fat i en 3SFE motor som jeg overvejer at sætte i min corolla (e10). Jeg kan forstå at ophænget er det samme´, men hvor meget skal ellers skiftes? Styreboksen skal skiftes men jeg ved ikke hvor meget der eller skal???
Er det umagen værd?
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 302
for det første tror jeg ikke den passer i din bil
For det andet må d ikke lægge den i, da den overstiger effektforøgelsen på 20%, og hvis det skal godkendes skal du have fabrikkens tilladelse, eller en TüV godkendelse på det, og ja, det er billigere at købe en rumraket end at få det godkendt
og hvilken motor ligger der i din bil nu? Hvis det er en gsi (1,6) må du maks, få 136,8 hk, så den kan synes med det.
okt 2006
Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 226
Troede at ophænget er ens på E motorerne
Kommer den i skal den selvfølgelig synes osv så den bliver legal.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
jun 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 229
Men hvis din corolla er en 1,3, så tror jeg du får problemer med at få den til at passe lige i
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Hvis du virkelig skal have en S-motor i en Corolla, så gå all in og smid en 3SGTE i den...
Du får ALDRIG synet og godkendt en Corolla med S-motor, glem det - du kan ikke betale afgift, du kan ikke bygge dele over på.
Gearkasserne passer ikke, navene fra S-modellerne, er 5-huls og de passer ikke trækaksler med hverken E eller A-modellerne.
Når navene så er skiftet, kan de vidst ikke engang sidde i klumperne, hvilket igen betyder at de ikke kan sidde på dine fjederben.
Jeg er ikke sikker på at tårnene fra E, A og S karosser er ens, ergo får du endnu et problem med fjederbenene...
Stop det projekt før du får købt flere forkerte dele ind - og så hent råd og vejledning fra folk som kender til bilerne, i stedet for at gætte...
Hvis du gætter, bliver det meget hurtigt meget dyrt...
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 83
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Køb en anden motor med samme "kode" som din istedet ..
skifte motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside