{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

org. mercedes lak? {{forumTopicSubject}}

kunne godt tænke mig et par andre forskærme til min 124'er, og så tænkte jeg om der er en måde at tjekke på om lakken er org. mercedes farve, ved at der er en farvekode, men hvordan kan den tjekkes? og i så fald at det er org. farve, kan skærmene så købes i den farve?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  org. mercedes lak?
  • #1   4. mar 2010 mener ikke du kan købe skærme der er farvet i orginal farve på forhånd,

men den plade der sider lige ved siden af låsen til motor hjelmen, typisk samme farve som bilen,

den heder 000 X altså 3 tal og et bogstav. mener min heder 904 F som er mørke blå,

ellers kan du altid se inde i kabinen under sæderne hav farve den orginalt var,. sjælent folk maler det...

• #2   4. mar 2010 om din lokale maler kan slå farve koden op... altså den kode der heder 000 X

• #3   5. mar 2010 kom med stelnummeret, så kan jeg slå det op på ½ minut

• #4   5. mar 2010 men det ligner org. 199 Blauschwartz

• #5   5. mar 2010 Ja slå den op på russer siden, den kommer med alle org. oplysninger på bilens farve, karosse motorkode, gearkasse kode og det ekstra udstyr den blev leveret med :o)

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Bare smid jeres Stel nummer ind i boksen inkl. WDB så kommer den med alle de oplysninger :o)

• #6   5. mar 2010 Ang. farvekode så skal du jo også lige tage højde for at en brugt skærm som er malet og behandlet efter alle kustens regler er langt mere holdbar grundet op til flere lag maling grunder og lak fra fabrikkens side.

Men du skal så også regne med at tidens tand jo beger farver lidt og så kan det være svært at ramme helt.

En ny farve vil som oftes ikke ramme, men have mere glas og en dybere farve en resten af bilen, så hvis du skal kompensere helt for disse fejl, så kan du få en autolakere til at sætte sådan en farve måler på din bil som så udregner helt precist hvilken farve din bil skal have i forhold til resten af din bil.

Det plejer oftest at være det bedste, men metal farver er det altid lidt sværre med eftersom det kan være svært for måleren at se mængden af metal i farven og fordi den kan for maskinen virke lysere end den rent faktisk er pga. metallet i farven.

Men find en brugt og mal den i stedet for at købe en ny, den brugte holder bedre med mindre du selv vil give skærmen flere lag maling og lak osv.

• #7   5. mar 2010 desuden bruger alle malere en vandbaseret maling idag, hvorimod 'i gamle dage' brugte man noget olie eller acryl baseret. men det er ulovligt nu.... så de har ekstremt svært ved at ramme farven 100%

• #8   5. mar 2010 Nemlig Nick :o)

Jeg ville til hver en tid finde en rigtig god brugt skærm i org. farve end at begynde at trylle selv, med mindre man alligevel skulle omlakere hele bilen med den store tur :o)

Men gode org. skærme uden rust eller stenslag er sku svære at finde hehe :o)

Kommentér på:
org. mercedes lak?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce