7.544 visninger
|
Oprettet:
Slør i trækaksler {{forumTopicSubject}}
Hej
Der er kommet slør i det VF inderste trækaksel klokke, i selve den del der stikker ind i gearkassen. Umiddelbart er det enten inde i gearkassen hvor trækakslen stikker ind i, eller også i klokken.
Er det noget andre har oplevet eller kan tilføje noget til?
Regner med at skaffe nogle nye kardan'er til at starte med, men skal lige høre: Er gearkasse/trækaksler bare fra 1,6 modellen når nu det er en blacktop der ligger i, eller hvordan og hvorledes med det?
Det er min Corolla E10 som kan ses i min profil.
Mvh
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 254
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Kører du med bilens originale gearkasse eller med 6trins?
Iøvrigt har du ikke kardaner, da den ikke er baghjultrukket
Du har et differentiale hvor trækakslerne sættes ind i.
Uden at være ekspert udi gearkasser og deres opbygning, vil jeg skyde på at du kan være heldig, at det kun er pakdåserne du skal skifte
mar 2007
Det er bare 5 trins. Ja jeg ved godt kardaner er på baghjulstrukne, men de bliver oftest kaldet kardaner på arbejde i hurtig daglig tale
Ja det er der hvor de går ind i diffet, men regnede med bare at skifte trækakslerne og så se om det er det. Ellers må den få en ny gearkasse.
Tvivler på pakdåserne, da den ikke er utæt nemlig.
Mvh
mar 2007
Mvh
feb 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 318
mar 2007
Kært barn mange navne.
Det er ikke i selve ledet i trækakslen men imellem akslen og diffet. Det klaprer meget når man letter på gaspedalen f.eks. når man vil bremse ned i fart o lign.
Når man står under bilen kan man vippe utrolig meget i trækakslen der hvor den går ind i diffet.
Det jeg tænker er enten diff eller trækaksel. Det har jo nu nok fået nogle tæsk tidligere.
feb 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 318
hmm ja prøv at skifte trækakselen.
Slør i trækaksler
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside