{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.544 visninger | Oprettet:

Slør i trækaksler {{forumTopicSubject}}

Hej

Der er kommet slør i det VF inderste trækaksel klokke, i selve den del der stikker ind i gearkassen. Umiddelbart er det enten inde i gearkassen hvor trækakslen stikker ind i, eller også i klokken.

Er det noget andre har oplevet eller kan tilføje noget til?

Regner med at skaffe nogle nye kardan'er til at starte med, men skal lige høre: Er gearkasse/trækaksler bare fra 1,6 modellen når nu det er en blacktop der ligger i, eller hvordan og hvorledes med det?

Det er min Corolla E10 som kan ses i min profil.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i trækaksler
  • #1   12. mar 2010 Jeg ved der skal være lidt i dem, men det er vald meget og det kan godt ryste den del i bilen når man kører ned i fart smiley

• #2   12. mar 2010 Kommer jo an på om hvilken gearkasse du kører med smiley

Kører du med bilens originale gearkasse eller med 6trins?
    Iøvrigt har du ikke kardaner, da den ikke er baghjultrukket smiley
    Du har et differentiale hvor trækakslerne sættes ind i.

Uden at være ekspert udi gearkasser og deres opbygning, vil jeg skyde på at du kan være heldig, at det kun er pakdåserne du skal skifte smiley

• #3   12. mar 2010 Smølf

Det er bare 5 trins. Ja jeg ved godt kardaner er på baghjulstrukne, men de bliver oftest kaldet kardaner på arbejde i hurtig daglig tale smiley

Ja det er der hvor de går ind i diffet, men regnede med bare at skifte trækakslerne og så se om det er det. Ellers må den få en ny gearkasse. smiley

Tvivler på pakdåserne, da den ikke er utæt nemlig.

Mvh

• #4   12. mar 2010 Det var os mere hvis nu det var noget der jævnligt sker for andre også, for så ville jeg nemlig have det lavet ordentligt så det ikke skulle ske igen, hvis det var noget hyppigt på rolla'erne. smiley

Mvh

• #5   14. mar 2010 Det du kalder ''klokker'' (thansen sprog?) hedder altså knokkelled. Du er nød til at beskrive hvor præcist der er slør og hvad du kalder for slør. Siger den noget når du accelerere eller drejer. hvad er problemet?? Beskriv lidt bedte. for umidelbart ville jeg sige ny drivline...

• #6   14. mar 2010 Lasse G

Kært barn mange navne.

Det er ikke i selve ledet i trækakslen men imellem akslen og diffet. Det klaprer meget når man letter på gaspedalen f.eks. når man vil bremse ned i fart o lign.
    Når man står under bilen kan man vippe utrolig meget i trækakslen der hvor den går ind i diffet.

Det jeg tænker er enten diff eller trækaksel. Det har jo nu nok fået nogle tæsk tidligere.

• #7   15. mar 2010 nå ok.. så forstod jeg...
    hmm ja prøv at skifte trækakselen.

Kommentér på:
Slør i trækaksler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce