{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

den nye overenskomst {{forumTopicSubject}}

hey folkens . den nye overenskomst er jo kommet på og personligt mener jeg den er blevent rigtig god, i for hold til at du nu skal køre efter overenskomsten uasent om du er polak og ansat i dk. og arbejdstilsynet kommer på uventet besøg visse gange om året for at tjekke lønsystemer osv, så dem der køre på aftalt løn er der store bøder på vej hvis dette ikk overholdes. bare så i er kalr over det, at det bliver tjekket godt igennem dette år..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den nye overenskomst
  • #2   14. mar 2010 Hahahahahahahahahahaha.................Er færdig af grin....Fagforeningen har da alle dage kunnet gå vognmændende på klingen hvis de ville/gad/turde.... Hvad nyt er der i det..??? Nåja, nu må arbejdstilsynet...jamen så skal der nok blive ryddet op i branchen da....Vorherrebevarres...

• #4   14. mar 2010 jo alle det er ansat i DK skal køre på DKs overenskomst omså om du er polak eller fra frankrig. det er bleent lavet sådan at det ikk er billgere at ansætte polske chauffører her hjemme end frem for de danske. og det ville blive tjekket på firamernes lønsystemer osv vir banker skat osv osv. så det sku endelig godt med fair konkurence kan man håbe på..

• #5   14. mar 2010 Tror i selv på at arbejdstilsynet kommer ud til hver enkelt vognmand flere gange om året for at tjekke hvordan de aflønner?

Og det der med social dumpning har jeg lidt svært ved at se overenskomsten skulle have noget med at gøre...

• #6   14. mar 2010 pedersen: ved ik om det præcis er arbejdstilsynet men der er nogen der kommer og tjekker efter.

• #7   14. mar 2010 ronni...

Søde lille skat......De regler er ikke nye....Sådan har det været siden vognmandstilladelsen blev indført...

• #8   14. mar 2010 man er vel trucker .

Præcis.....Intet andet end tomme ord

• #9   14. mar 2010 ronni...

Jeg har en storebæltsbro jeg rigtig gerne vil sælge til dig.... Er du intra?
    :-)))))

• #10   14. mar 2010 Hør nu her Ronnie, det har alle dage været sådan, at hvis en polak var ansat i et dansk firma og kørte i en dansk bil, så skulle han ha dansk løn. Det er jo ikke for sjov, at HPT, DSV og alle de andre banditter ikke har biler på danske plader mere.

Alt det her, det er gammel vin på nye flasker, som 3F's medlemmer nu æder råt. Der sker ikke en skid. Husk på, der skal en anmeldelse til før de kommer ud og tjekker og de ved udemærket i forvejen hvor det halter og hvor det ikke gør. Så intet nyt under solen der.

Men er i helt sikre på, at det er arbejdstilsynet der kommer og tjekker, det mener jeg nemlig ikke, jeg forstod det sådan, at det var en mulighed fagforeningen har fået - Men nu kom jeg da i tvivl.

• #11   14. mar 2010 michael K ha ha bare vent til den bliver offenliggjort så har jeg et job du kan få så du kan se hvordan tingende kommer til at hænge sammen :))

• #12   14. mar 2010 morten S. yep er også i tvivel om hvem der kunne komme og tjekke, jah det har været sådan i mange år men det jeg ville fremtil er den overvågnings team om man så må sige, der kommer i kraft.

ang den polak og dansk løn så har polakken jo aldig fået dank løn, men nu skal han køre dansk løn pga bliver der tjekket op på firmaet og ha har kørt under den overenskomst så er der større bøder på vej og han ville kunne få sin ret til dansk overenskomst. og jah, det har han altid haft ret til men nu bliver det tjekket så polaken er sikker på sine penge .

• #13   14. mar 2010 Ronni

Jamen fint hvis du tror det ændrer noget, jeg vil se det før jeg tror det, for som sagt er der intet nyt i det. Polakker ansat i danske virksomheder i danske biler har altid haft krav på dansk løn. Der er intet nyt i det, udover det nu er skrevet ned, at firmaerne må tjekkes, men det er de jo blevet hele tiden. Hver gang et medlem render til 3F og piver, ja så tjekker de da op på om der er noget at komme efter. Det var da ikke for sjov de prøvede at knalde Kim Johansen - Dog uden held. Den eneste jeg kan komme i tanke om det betyder noget for, er netop Kim Johansen, med mindre han kan snige sig ind under vikar direktivet igen.

• #14   14. mar 2010 her kan i blive lidt klogere . og hvis i læser anden sidste spalte så er det det enme der er blevet lavet nye regler for. http://sermitsiaq.gl/ritzau/article112014.ece?lang=EN

• #15   14. mar 2010 tag et kig bagpå en vognmands tilladelse.. der står højt og flot at man skal udbetale tarif mæssig løn til chauffører.. det har der altid stået hvor mange får det???? og hvem skal tjekke det?? det her "nye" overenskomst tjaaa er der noget nyt andet en vi skal have de 700kr mere???

• #16   14. mar 2010 hmm vi forstår vist ik hinanden her inde, men det jo typisk.. men vi må se hvordan det bliver:)

kim johansen har han da ikk også et vikar beru?

• #17   14. mar 2010 jesper J. yep det rigtigt at man skal udbetale tarif mæssig løn til chauffører, men det der jo ikke ret mange der får, ville bare sige at nu bliver der taget mere hånd om det så det bliver sværer at "snyde"..

• #18   14. mar 2010 ronni....

Jeg tager sgu hatten af for din optimisme skråstreg naivitet... Det er skønt at møde mennesker som dig der stadig tror på systemet, og hvad de magtudøvende fortæller dig...Skønt...Men...Har ét spørgsmål...Du har ikke været i branchen så længe vel...????? Det ville forklare en del...Der har været lokumsaftaler til lige siden den første lastbil forlod samlebåndet, og det vil der blive ved med at være...At fadølsforeningen har lavet et taskforce ligefrem lyder i mine ører til at de mangler stik i rend drenge til at hente mere øl...Fagforeningen har alle dage kunnet gå de brådne kar på klingen men har aldrig gjort det...Hvorfor ikke...??? Og hvorfor skulle det blive bedre nu??? Nej vel....Og tusind tak for jobtilbudet, men jeg må desværre indrømme jeg nok ikke får tid til det...men det var en rigtig pæn tanke ellers... :-))))

Pedersen....

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

• #19   14. mar 2010 jeg glæder mig personlig til at høre hvem der først bliver tjekket..... og ikke mindst hvornår.. der er slet ikke penge til sådan en ordning og regeringen vil ikke afsætte penge,, saa det er arbejdsdirektivet om igen det her

• #20   14. mar 2010 ville jo bare fortælle hva de har bestemt sig for, i skal da ikk dømme mig dårligt pga af det, smiley det var en hjælp til jer ikke andet:==)

• #21   14. mar 2010 Som Morten S hentyder til, så kan de jo ikke komme det til livs, om så de tjekker op i hoved og røv på vognmændene... De kan jo ikke forlange at en chauffør skal køre efter dansk overenskomst hvis firmaet ligger lige syd for grænsen.. smiley

• #22   14. mar 2010 ronni....

Lad nu være med at misforstå det vi skriver...Vi skriver det jo ikke for at dømme dig eller gøre dig dårlig eller andet negativt...Men...Når du kommer med SÅ skråsikker en holdning må du jo være klar til at modtage kritik af dine synspunkter....Ikke at vi er uenige i at der burde ryddes op i branchen, men at det sker fordi nogen fadølsdrikkende bumser skriver det på et stykke papir er en lille smule naivt og forestille sig....ISÆR fordi det jo ikke er et nyt fænomen med alternative lønafregninger i branchen... HVIS de ville have været det her til livs kunne de have gjort det for mange år siden..... Mht de udenlandske chauffører skal de jo bare sidde i en bil med hvide nummerplader...Hvad vil de så gøre ved det??? Ikke en bønne for de kan ikke gør noget som helst...

• #23   14. mar 2010 fair nok, tager jeg hatten af for :=)

• #24   14. mar 2010 konkurrencen bliver mere gennemsigtig på transport området..stiller da med glæde en rude op de kan kikke igennem fra deres frokoststuer med fadølsanlæg som de altid har gjort i 3F..man kan vel ikke kalde dem for et tæskehold dem de sender ud derfra..nærmere ølhunde..hehe..

• #26   26. mar 2010 Micky....

Do you see the light...????? smiley

• #27   26. mar 2010 Micky

Det er fristende at skrive "hvad sagde jeg" - Men det undlader jeg, Heldigvis er der flere og flere der fatter hvordan tingene hænger sammen.

Jeg tvivler desværre på, at din advarsel hjælper noget som helst.

• #29   27. mar 2010 Micky

Jeg har ikke sat mig ret meget ind i OK resultatet, men som jeg har forstået det blev det bedre end frygtet. Det mange venter sig en masse af, er muligheden for at undersøge lønforhold mv. ude i virksomhederne for at modvirke social dumping, desværre er det nok mest signalværdi der er kommet ud af det.

Og uanset, så er transportbranchen ikke det rigtige sted hvis man vil tjene gode/mange penge på normal arbejdstid. Transportbranchen er for folk der kan li at køre bil, for hvem det er en livsstil - Har man det sådan, så er man også ligeglad med at skulle arbejde mange timer for at tjene en fornuftig hyre og så er alt jo godt. Vil man bare tjene flest mulige mønter på kortest tid, så skal man finde på noget andet.

Kommentér på:
den nye overenskomst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce