{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Slid dele VB {{forumTopicSubject}}

Hej søger en liste over slid dele og særligt udsatte dele på en vectra b, hvad man skal være opmærksom på og hvad der ellers tager skade med tiden og måske kunne være en god ide at skifte og sådan..

Evt. hvad kan man gøre lidt godt for bilen og skifte for den har det lidt bedre i motor og lign. eller hvad skal man rense og sådan?

Er der ikke noget med tomgangs regulator eller sådan noget skal renses?
Har nemlig også et mindre problem med den hoster lidt i det når jeg træder og slipper speederen så hopper den ligesom lidt i det.

Jeg har en Vectra b 1,6xel fra 96

Indtil videre har jeg selv bemærket:
-ABS ringene ryger omkring nu på sådan nogle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slid dele VB
  • #1   20. mar 2010 mine erfaringer med netop den motor er at stempelringene bliver slidt hurtigt i forhold til andre modeller ellers er der tomgangsregulatoren som du selv nævner ellers kører den fint smiley

    ved ikke om du har den vectra vi snakker om eller du skal ud og købe den, vis det er tilfældet så skal du være opmærksom på km tal da der som sagt er det med stempel ringene, for de er dyre at skifte vis man ikke kan selv smiley


  • #2   20. mar 2010 har bilen =) ville bare vide om der var nogle ting jeg skulle være obs. på på den =)
    har lige fået skiftet, toppakning+ planslibning, ny tandrem og alt det, benzin filter, olie filter, ny led der yderst på trækaksler (pga. abs ringene), og sådan lidt så ville vide om der var mere på forhånd jeg måske skulle se frem til...
    bilen har kørt 208.000km


  • #3   20. mar 2010 oki det nemmeste det er simpelhen at holde øje med olie og vand forbrug, så længe den ikke bruger 1 L olie om ugen som min XEL gjorde så skulle den være i orden smiley

Kommentér på:
Slid dele VB

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce