{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

hva vælger jeg? {{forumTopicSubject}}

hey hey:)

i uge 20 skal jeg så i brobygning.. har siddet og kigget lidt rundt i de forskellige ting og har fundet to ting som jeg rigtig gerne vil...
1:

Transport og logistik.. jeg har læst mig, sådan som jeg forstår det, til at man får et lille indblik i hvordan man klarer de forskellige ting, noget omkring transport osv.

2:

bil, fly og andre transportmidler.. f.eks. som lastbilmekker eller bilmekker.
de to ting kan vil jeg rigtig gerne.. men er lidt i tvivl så vil gerne høre noget fra jer erfarene.. ( selvom det jo nok godt kan være et stykke tid siden i har prøvet noget ligende.. ) men i hvertfald hører lidt om det..

på forhånd tak..

-Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva vælger jeg?
  • #1   20. mar 2010 Jeg kan anbefale transport og logistik har selv være på den uddannelse og der for man faktisk en del og lave og lære en del

  • #2   20. mar 2010 Hvis det er brobygning kan jeg lige komme med nogen facts. smiley

    Transport og logistik: Bliver højest sandsyneligt aflyst, da der ikke er nok tilslutning fra folksekole elever til det.

    Bil fly og andre transport midler: Så bliver det nok bilmekker, da der ikke bliver lavet hold som lastbilmekker, af hvad jeg har fået a vide. smiley


  • #3   20. mar 2010 Tag i praktik i stedet for smiley

  • #4   20. mar 2010 stefan.. tak..

    morten J.. der er lavet hold på begge dele efter hva jeg har fået af vide..:)

    patrick...: desværre.. kan jeg ikke.. det er først i 9 klasse.. går i 8. har ogs snakket med min uu vejleder men hun sagde at jeg ikke kunne..


  • #5   20. mar 2010 Nååe okay smiley jeg var både i 8. og 9. smiley

  • #6   20. mar 2010 ville da helt klart vælge det første da jeg har grundforløbet som chauffør og det er da meget skægt og være der ude og i kommer ud og prøver nogen ting

    nummer 2 har jeg os været på det er ikke lige det mest spændende


  • #7   20. mar 2010 jonas: okay:=)

  • #8   20. mar 2010 nu arbejder jeg så direkte med de brobygningsforløb, da jeg er studievejleder på skolen hvor jeg underviser.

    Bil,fly og bla bla bla, er et hold hvor man næsten kun kommer omkring det at være bilmekker. Vores elever har været lidt inde omkring traktorer også, men ellers er det biler.

    Transportdelen omhandler 90% lagerarbejde.

    Så personligt er jeg ret så skuffet af de brobygningsforløb, da de ikke er særlig vejledende, men mere spild af tid i mine øjne.

    Som andre skriver, så smut i praktik istedet, tal med nogle firmaer om muligheden, for at prøve >>14<< dages praktik ved dem. En uge giver ikke en skid, så tag to.

    Blot mine ord, som studivejleder.


  • #9   21. mar 2010 Anders. Du kan bare bælge begge ting, for det var jeg da sidste år. Transport og logistik er fint nok og man kommer til at prøve anderledes ting men så kommer man også til at lave papir arbejde

  • #10   21. mar 2010 bigfoot.. tak. så blev jeg da lidt klogere.. prøver sku at snakke med uu vejlederen igen om jeg ikk godt kan komme i praktik i stedet...

    christian.. okay


  • #11   21. mar 2010 mie.. ja men det er også det jeg frygter.. jeg indrømmer sku gerne at jeg ikke er mester til at stå og rode i en motor.. kan da godt rode i en bil og for den sags skyld ogs en lastbil men vil da hellere kører i den:) men jeg frygter bar lidt at jeg kommer til at lave det stik modsatte af hva jeg egentlig havde regnet med da jeg ønskede det som jeg gjorde..

  • #12   21. mar 2010 jae men der er sku bar ikk så meget andet der intressere mig.. lol.. syntes bar det er lidt for dårligt fra skolernes side så..

  • #13   21. mar 2010 går selv på TEC landtransport pt, og da jeg ikke kan finde læreplads som chauffør må jeg tage noget af forløbet på lager smiley men vil give nogle af de andre ret i at der ikke er sindsygt meget styr på noget.. men sådan er det bare med erhvervs uddannelser i dk..

  • #14   22. mar 2010 Mie D: Til det med at man ikke kommer til at køre lastbilerne, det passer ikke helt på alle skoler. Jeg var tilmeldt Transport og Logistik brobygning, og vi skulle både have fået lov til at øve bakning og manøvrekørsel med lastbil, samt truckkørsel, med henblik på en lille konkurrence sidst på ugen...

  • #15   22. mar 2010 morten j: i skulle kører i lastbilerne??.. når men hvis det kommer så vidt så blir det nok ikk det store problem.. er vant til lidt a hvert med de lastbiler og andre maskiner..:)

    ja det ikk tit der er styr på noget.. håber der er på min skole..


  • #16   22. mar 2010 anders: ja.

  • #17   22. mar 2010 okay..

  • #18   22. mar 2010 på transport og logistik for du ikke lov og kører når du bare er i praktik det enste du får lov til er at kører truck og brug en kran og måske kører lidt personbil i en kravlegård

  • #19   22. mar 2010 jonas N: I følge det papir jeg fik på det, passer det du siger ikk helt. smiley

  • #20   22. mar 2010 nu er det jo lige sådan at jeg har gået på amu hvor vi havde nogen i praktik på transport og logistik og de fik ikke lov til ret meget af det der stod på pairerne

  • #21   22. mar 2010 Okay. Jamen efter hvad der stod på papirerne skulle vi have fået lov til det jeg nævnte. Men det blev aflyst på grund af for lidt tilslutning .

  • #22   23. mar 2010 har så snakket med min uu vejleder idag og hun siger at jeg kan IKKE!!!!! komme i praktik.. først i 9 klasse.. der kan jeg så vælgeat tage to uger hvis jeg siger at jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gerne vil være.. f.eks. chauffør eller lastbilmekaniker.. hun fortalte ogs at nu kommer reglen med at nu SKAL man have en uddannelse for at blive lstbilchauffør.. hvilket jeg OG kun jeg syntes er meget mærkeligt og dumt..

  • #23   23. mar 2010 Det er da ikke dumt? Så sikrer man jo at der ikke kommer totalt uerfarene unge chaufføre bag rattet. smiley

  • #24   23. mar 2010 ja ja det er selvfølgelig en go ting.. men at bruge 3 år på en uddannelse for at komme til at køre lastbil.. det syntes jeg er dumt.. jeg kunne forstå 1 år eller 1½.. men tre år.. hvis man kan finde ud a at bagge og køre ordenligt er man vel godt hjulpet...

  • #25   23. mar 2010 Der er meget mere i det. Prøv bare at spørg nogen af dem der har uddannelsen. smiley

  • #26   24. mar 2010 jae selvfølgelig.. men vil heller ikk udtale mig om det hehe:)

Kommentér på:
hva vælger jeg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce