VIL I HA EN FAST BANE ELLER EJ? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger.
I dag havde jeg en samtale med venlig mand, der mente at i (jer der kører ulovligt lørdag aften i Vejle og omegn) egentlig ikke var interesseret i en lovlig bane.
Han mente ikke at det handlede om at få en permanent bane, han mente at en del af det sjove ved ræs, var det at lege kispus med politiet.
At det var det ulovlige der var sjovt og ikke så meget det at køre ræs.
Hmmmmm…. Tænker vi, for så er der jo ikke nogen ide i hverken Korskro banen eller ræs på Vandel.
Vi kunne virkelig godt tænke os at høre jeres mening, da det jo er jer vi repræsenterer og jeres argumenter vi bruger for netop at få muligheden for en permanent løsning.
Er det her noget i vil støtte op om eller har den venlige mand ret?
Hvad mener i?
Hvad mener i der er medlem af foreningen Vejle Raesere?
okt 2005
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 163
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
mar 2007
Følger: 173 Følgere: 167 Emner: 233 Svar: 245
jeg syns det er for dålig at folk ikke giver svar...
lad os nu få denne bane... møde op...
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.572
For mit vedkommende, ville jeg være meget mere tryg ved at køre på en lovlig bane.
Jeg bakker ihverfald op.!
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 23 Svar: 24
Man kan også køre med biler uden nummerplader, men de skal jo transporteres på trailer.
Hvis man kører pænt frem og tilbage så er der ingen umiddelbar grund til at blive stoppet.
Der er razzia ALLE steder også på "striben" talte lige for lidt siden med en der fik en bøde og betinget frakendelse og fik omsyn af sin bil, ved en razzia i Hedensted.
Lad os en gang for alle slå fast at ulovlige biler er og bliver ulovlige, men det betyder ikke at det er mere sansynligt at blive taget det ene sted end det andet.
Vi kunne bare godt vide om der er opbakning eller ej, for ellers spilder vi jo vores og andres tid.
Det er JER der bestemer.
dec 2005
Følger: 68 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 179 Svar: 2.267
Jo fandme jo, en bane vil trække rigtig mange til.
jul 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 73 Svar: 431
nov 2004
Følger: 59 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 1.144
alle er intra i en lovlig bane. men og der er altid et men. efter de tiltag politi og skat. har taget mod DHB og andre lovlige angementer. bliver det sån lidt på vippen og folk er lidt bange for at, de vi gøre det samme mod dem der vil komme og køre på en lovlig bane.
alle føler sig lidt jogget på. man kører til lovligt race og bliver knaldet for baggetæller. men de kan køre ulovligt og changcen for at, blive knaldet er 1 ud af 20,000,000.
bare fordi vi får en bane, hvor vi kan køre lovligt. er det ikke ensbetyende med at, vores biler er lovlige. for konkurangce er og bliver konkurangce. alle knep gælder for at, kører så stærkt som muligt. men loven gælder ikke helt på samme måde og os der kender §7 lov for motorkøretøjer. kan forsvare os og holde os inden for loven. men dem der ikke kender og kan finde ud af at dokumenter ændringerne på motorkøretøjet. bliver taget og skal bare betale i dyre domme.
så alle er spændte på hvad der sker. før de tør gøre noget og før de melder sig ind.
jeg er bange for at politiet og skat bruger jer som en pengemaskine. som de har brugt DHB. politiet skal jo give lov til at afholde angementer på baner og hvis man ikke giver politiet lov til at færdes på banen under angementerne tja så er det jo ikke sikkert de vil give lov en anden gang. det er sådan de har sagt over for DHB. men loven siger at, er der givet lov til at afholde et angement inden bag hegn og ellers afspæret har politiet ingen beføjelser med mindre den tilladelse der er givet overtrædes.
ved at køre ulovligt kan man bare stikke af når man ser politiet eller bare gå. en bil der er pakeret kan de ikke give en synsindkaldelse.
tror du har fattet pointen.
så ja det er sur røv at der ikke er mere opbakning. men ingen garentier, ingen medlemmer.
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 131 Svar: 639
apr 2004
Følger: 63 Følgere: 59 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 650
Men helt sikkert det kunne være kanon, da jeg HADER når politiet kommer og ødelægger en ellers kanon aften i vejle!!!
apr 2005
Følger: 142 Følgere: 138 Biler: 1 Emner: 165 Svar: 1.637
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 117
tidstagningsudstyr, burde ikke lige være det første der skulle investeres i? tænker bare, at lad nu banen komme, og blive en realitet, og så se på besøgstallet...
folk vil da også falde fra, hvis man kmmer til at sidde 100m fra banen.. siger ikke vi skal stå op af bilerne, men nogle gange frygter jeg der går for meget politik i det, og at "kloge" hoveder mener at bilerne letter og smider hjul min 50meter væk..
synes måske også der burde være en brænderplads, hvis man skal igang..
ja respons? håber det giver mening? vil gerne se det, også støtte op om det, er bare ikke typen der afsætter hver weekend til ræs.. dem er vi også nogle af:P
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 212
feb 2005
Følger: 190 Følgere: 188 Biler: 3 Emner: 108 Svar: 663
Men flere som en i trekanten en ved Randers en ved Odense og to på sjælland er jo det ultimative mål! Jeg støtter dog også op om Christians forslag at hvis vi ikke kan få baner! så støt op om dem der allerede er her og dem der lægger så mange kræfter i at få et ræs op at stå om så det er i sinddal eller wherever...
MVH Ronnie
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 137
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 220
Det er i hvertfald min mening.
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
og ved de fleste der kommer i vejle har det på samme måde.. nu er tingene jo ved at være på plads herover i det vestjyske... men men.. jeg holder mig ikke fra at køre til vejle i mine weekender.. da jeg bestemt mener at der er en støre fremtid i trekants områdes race.. og sammenhold....
sep 2008
Tak for de mange gode og positive indlæg, tror at man kan konkludere at, i godt kunne tænke jer en bane i Vejle
Lad os lige slå et par ting fast.
Der er plads til ALLE uanset bilmærke og HK. Der er tid til alle uanset hvor langsom man er. For at bevise dette vil jeg personligt komme i den langsomste bil.
Kører man hasarderet til og fra Vandel har man ikke forstået hele konceptet, så læs venligst tråden igen.
Politiet er mest interesseret i at, i kører pænt. Altså få kørt så meget som muligt og kør pænt hjem.
Et sådan arrangement her koster penge og ja i skal være med til at betale. Men er det ikke også rimeligt??????. Mig bekendt er der ikke noget der er gratis.
Vi har fået en bane men ingen penge. Hvad mener i en hel dags ræs er værd??
I skal vide at det er jer der arbejder for de fremtidige generationer. For tro det eller ej, en dag er det jeres børn der kører rundt i industrikvartererne (måske endda i jeres biler).
:o)
Tak for de mange positive opringninger.
apr 2004
Noget andet er at du får det til at lyde som noget skidt at folk køre rundt i industrikvarterende! hvilket jeg kun giver dig til dels ret i!
Når der er så mange der hjælper til med hensyn til sikkerhed, og det hele i f.eks vejle og Esbjerg, så syns jeg faktisk det køre rigtig godt!!! Og 7-9-13 er der så vidt jeg ved aldrig nogen der er kommet galt afsted til disse "ULOVLIGE" Arrangementer!!!!
apr 2004
Race, bytur, fest, mærketøj, dyrebiler osv...
Støtter 100% op om banen, ingen tvivl om det... Men tror ikke det får de ulovlige race af vejen pga. de ting jeg pointere...
sep 2008
Personligt synes jeg at et prisleje på omkring 100-150 kroner for kørere og ca. 50 kroner for tilskuere vil være en fair pris... så kan man evt. skrabe flere penge hjem ved hjælp af sponsorer og måske en kiosk der sælger lidt godt til ganen og merchandise. Noget i den stil kunne jeg sagtens finde på at benytte på fast basis, men det skal ikke være ret meget dyrere før det ville blive en luksus jeg kun benyttede en sjælden gang i mellem.
sep 2008
Jeg ser personligt ikke noget galt i ulovligt ræs så længe det er under ordnede forhold hvor de eneste det kan gå ud over er folk der frivilligt har valgt at være til stede imens det sker. Men at køre ræs steder hvor forholdene ikke er i orden, f.eks. inde i byen ville være hul i hovedet.
Men et lovligt sted at dyrke vores hobby ville være super fedt... men det er ikke alle der har en masse penge at bruge på det. Personligt så køber jeg sjældent nyt tøj og går ikke særligt tit i byen. Alligevel så har det taget mig næsten et år at få råd til plader på min bil igen efter at den gik i stykker sidste år. Og jeg tror ikke at jeg er den eneste med begrænsede midler... der er nok nogen der har det værre end mig
dec 2006
Ved at der er mange a vores Faste gæster som gerne smide de håndøre i for at kunne køre Lovligt.. om det er lovligt eller ej... Tja Race er og bliver race.. os der har været en del a sammenholdet i Undergrunds racerne fra Vi knap kunne gå syntes det er dejligt der endelig er kommet så meget styr på racerne og at det er blevet mere samlet har hjulpet en hel del.. for 5-6 år siden så vi næsten en ulykke hver weekend hvor det var relateret til race enten under eller efter Møderne.. idag tja vi skal spejde længe efter ulykker der skyldes os..
Jeg personligt køre mange km for at være med hver lørdag.. om jeg skal lægge nogle hundrede oven i brændstof økonomien eller ej.. er jeg lidt ligeglad med...
De eneste der ville komme til at Tabe på at vi kunne få en bane.. bliver nu nok Mc D....
Vi er en stavl der er der før jer andre og er de sidste der køre.. har i nogentsinde hørt brok fra vores side?
sep 2008
dec 2006
Håber alle støtter op om Det her med en Lovlig bane og Giver sig selv et los bag i og får meldt sig ind I Vejle Racerne for de sølle 100kr det koster.. jo flere vi er jo bedre er vi....
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 137
sep 2008
sep 2008
sep 2008
Dejligt med lidt diskussion.
Som sagt er ulovlig ræs, ulovligt og skal der ske en ændring og muligheden for en fast og lovlig bane så skal der støttes op om dette projekt, der afholdes 1 + 15 + 30 maj.
Jeg tror på at i vinder ved det. Se positivt på det og tænk, hvis det her kan lade sig gøre - hvad kan det så ikke bringe med sig.
I Århus får jeg at vide at der ikke er ræs mere da de har haft dødsulykker. Men at de nu bare mødes. Det kunne jo være fedt med en fast bane og et fast tilholdssted, men igen det er kun min mening. Det er op til jer.
Gi det en chance, hvad har i at tabe????
Go torsdag til jer alle :o)
Sanne
VIL I HA EN FAST BANE ELLER EJ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside