{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

VIL I HA EN FAST BANE ELLER EJ? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger.

I dag havde jeg en samtale med venlig mand, der mente at i (jer der kører ulovligt lørdag aften i Vejle og omegn) egentlig ikke var interesseret i en lovlig bane.

Han mente ikke at det handlede om at få en permanent bane, han mente at en del af det sjove ved ræs, var det at lege kispus med politiet.

At det var det ulovlige der var sjovt og ikke så meget det at køre ræs.

Hmmmmm…. Tænker vi, for så er der jo ikke nogen ide i hverken Korskro banen eller ræs på Vandel.

Vi kunne virkelig godt tænke os at høre jeres mening, da det jo er jer vi repræsenterer og jeres argumenter vi bruger for netop at få muligheden for en permanent løsning.

Er det her noget i vil støtte op om eller har den venlige mand ret?

Hvad mener i?

Hvad mener i der er medlem af foreningen Vejle Raesere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VIL I HA EN FAST BANE ELLER EJ?
  • #1   22. mar 2010 lovlige events ja tak, men ugentlig træf er bare højdepunktet

• #2   22. mar 2010 du kunne jo prøve at søge i forumet også se at folk gerne vil have en bane smiley det emne har ligesom været oppe 100.000gange (:

• #3   22. mar 2010 hej alle sammen..

jeg syns det er for dålig at folk ikke giver svar...

lad os nu få denne bane... møde op...

• #4   22. mar 2010 Er bare bange for det bliver alt for seriøst når der kommer en lovlig bane. Sådan at det kun er de hurtige biler der får lov at køre, og os med små 300hk, bliver buuuet ud af banen. Eller tager jeg fejl?

For mit vedkommende, ville jeg være meget mere tryg ved at køre på en lovlig bane.
    Jeg bakker ihverfald op.!

• #5   22. mar 2010 Alle uanset HK er velkommen. Alle får køretid. Har hørt at der er en der vil komme i en Polo 1,3 og køre og det er bare fint.

Man kan også køre med biler uden nummerplader, men de skal jo transporteres på trailer.

Hvis man kører pænt frem og tilbage så er der ingen umiddelbar grund til at blive stoppet.

Der er razzia ALLE steder også på "striben" talte lige for lidt siden med en der fik en bøde og betinget frakendelse og fik omsyn af sin bil, ved en razzia i Hedensted.

Lad os en gang for alle slå fast at ulovlige biler er og bliver ulovlige, men det betyder ikke at det er mere sansynligt at blive taget det ene sted end det andet.

Vi kunne bare godt vide om der er opbakning eller ej, for ellers spilder vi jo vores og andres tid.

Det er JER der bestemer.

• #6   22. mar 2010 Man kan også vende den om at sige, at de ved vi er på havnen, og der er de jo heller ikke hver gang til at tage os. (selvom det er sket, ja!).
    Jo fandme jo, en bane vil trække rigtig mange til.

• #7   22. mar 2010 nej det er derfor vi tigger og plager om at få en?? smiley

• #8   22. mar 2010 du Sanne S
    alle er intra i en lovlig bane. men og der er altid et men. efter de tiltag politi og skat. har taget mod DHB og andre lovlige angementer. bliver det sån lidt på vippen og folk er lidt bange for at, de vi gøre det samme mod dem der vil komme og køre på en lovlig bane.

alle føler sig lidt jogget på. man kører til lovligt race og bliver knaldet for baggetæller. men de kan køre ulovligt og changcen for at, blive knaldet er 1 ud af 20,000,000.
    bare fordi vi får en bane, hvor vi kan køre lovligt. er det ikke ensbetyende med at, vores biler er lovlige. for konkurangce er og bliver konkurangce. alle knep gælder for at, kører så stærkt som muligt. men loven gælder ikke helt på samme måde og os der kender §7 lov for motorkøretøjer. kan forsvare os og holde os inden for loven. men dem der ikke kender og kan finde ud af at dokumenter ændringerne på motorkøretøjet. bliver taget og skal bare betale i dyre domme.
    så alle er spændte på hvad der sker. før de tør gøre noget og før de melder sig ind.

jeg er bange for at politiet og skat bruger jer som en pengemaskine. som de har brugt DHB. politiet skal jo give lov til at afholde angementer på baner og hvis man ikke giver politiet lov til at færdes på banen under angementerne tja så er det jo ikke sikkert de vil give lov en anden gang. det er sådan de har sagt over for DHB. men loven siger at, er der givet lov til at afholde et angement inden bag hegn og ellers afspæret har politiet ingen beføjelser med mindre den tilladelse der er givet overtrædes.
    ved at køre ulovligt kan man bare stikke af når man ser politiet eller bare gå. en bil der er pakeret kan de ikke give en synsindkaldelse.

tror du har fattet pointen.
    så ja det er sur røv at der ikke er mere opbakning. men ingen garentier, ingen medlemmer.

• #9   22. mar 2010 støtter 100% op om e lovlig bane !!!

• #10   22. mar 2010 Er også med på en lovlig bane, hvis det ikke bliver så dyrt som på diverse andre baner, hvor det koster 1000-2000kr for en dag... Men bliver det vel ikke hvis banen bare skal være LIGE???

Men helt sikkert det kunne være kanon, da jeg HADER når politiet kommer og ødelægger en ellers kanon aften i vejle!!!

• #11   22. mar 2010 Der er rigligt med baner i dk at køre på, mød da op der, og støt dem. I stedet for at blive ved med at tude om flere baner!!

• #12   22. mar 2010 vil også sige både og.. synes ikke en bane nødvendigvis bør være helt så seriøs som nogle umiddelbart gør det til..
    tidstagningsudstyr, burde ikke lige være det første der skulle investeres i? tænker bare, at lad nu banen komme, og blive en realitet, og så se på besøgstallet...
    folk vil da også falde fra, hvis man kmmer til at sidde 100m fra banen.. siger ikke vi skal stå op af bilerne, men nogle gange frygter jeg der går for meget politik i det, og at "kloge" hoveder mener at bilerne letter og smider hjul min 50meter væk..
    synes måske også der burde være en brænderplads, hvis man skal igang..
    ja respons? håber det giver mening? vil gerne se det, også støtte op om det, er bare ikke typen der afsætter hver weekend til ræs.. dem er vi også nogle af:P

• #13   22. mar 2010 jeg tror at det er det med at det kommer til at koste penge, der afskrækker folk lidt... jeg har f.eks ikke lige et par hundrede hver weekend, hvis jeg sku ud og køre ræs, eller bare kigge... f.eks. i hedensted, hvis jeg er i min egen bil, når jeg kommer til banen, så kører jeg næsten altid lige ned om banen en enkelt gang inden jeg parkerer, i en std. kia picanto, eller opel astra. og jeg tror aldrig jeg har vundet over nogen... og det er der sgu ikke nogen der siger noget til...det ville jeg nok ikke kunne gøre på en lovlig bane, hvor der var sikkerhedstjek, og alt muligt, for så ville det tage tid fra de andre kørere, og der ville heller aldrig være nogen der vile køre imod mig... den slags "pjat" er der mere plads til når man kører ulovligt...

• #14   22. mar 2010 De fleste kender min holdning til dette emne og jeg mener bestemt vi har brug for flere peremenent åbne baner! som den der er på vej i Korskro og fantastisk arbejde af Striben Esbjerg for det stk. arbejde...
    Men flere som en i trekanten en ved Randers en ved Odense og to på sjælland er jo det ultimative mål! Jeg støtter dog også op om Christians forslag at hvis vi ikke kan få baner! så støt op om dem der allerede er her og dem der lægger så mange kræfter i at få et ræs op at stå om så det er i sinddal eller wherever...
    MVH Ronnie

• #15   22. mar 2010 jeg syns også vi skal have en lovlig bane så støtter også gerne 100% op om det her

• #16   23. mar 2010 Jeg vil da vildt gerne have at vi får en lovlig bane... men der er et "men". Det kommer helt an på prisen og hvor besværligt det bliver at komme til at køre. skal ens bil igennem et grundigt sikkerheds tjek for at få lov? hvor meget skal det koste at være tilskuer? og hvor tit vil politiet komme og skrabe penge ind. Alle disse ting er spørgsmål der skal besvares inden jeg med sikkerhed kan sige at jeg kommer til at bruge det, men som det ser ud nu vil jeg gerne støtte projektet og se hvor det fører hen. Det sagt så er der en charme ved det ulovlige ræs. At alle kan komme og kører uden nogen former for besværligheder eller omkostninger er fedt og så er det jo et eller andet sted spændende at vi ikke må. Jeg tror ikke det ene kan erstatte det andet, men en lovlig bane med det grundlæggene i orden vil helt klart kunne begrænse det ulovlige ræs på en positiv måde.

Det er i hvertfald min mening.

• #17   23. mar 2010 jeg støtter 100% op om de lovlige baner..
    og ved de fleste der kommer i vejle har det på samme måde.. nu er tingene jo ved at være på plads herover i det vestjyske... men men.. jeg holder mig ikke fra at køre til vejle i mine weekender.. da jeg bestemt mener at der er en støre fremtid i trekants områdes race.. og sammenhold....

• #18   23. mar 2010 Hej drenge

Tak for de mange gode og positive indlæg, tror at man kan konkludere at, i godt kunne tænke jer en bane i Vejle

Lad os lige slå et par ting fast.

Der er plads til ALLE uanset bilmærke og HK. Der er tid til alle uanset hvor langsom man er. For at bevise dette vil jeg personligt komme i den langsomste bil.

Kører man hasarderet til og fra Vandel har man ikke forstået hele konceptet, så læs venligst tråden igen.

Politiet er mest interesseret i at, i kører pænt. Altså få kørt så meget som muligt og kør pænt hjem.

Et sådan arrangement her koster penge og ja i skal være med til at betale. Men er det ikke også rimeligt??????. Mig bekendt er der ikke noget der er gratis.

Vi har fået en bane men ingen penge. Hvad mener i en hel dags ræs er værd??

I skal vide at det er jer der arbejder for de fremtidige generationer. For tro det eller ej, en dag er det jeres børn der kører rundt i industrikvartererne (måske endda i jeres biler).

:o)

Tak for de mange positive opringninger.

• #19   23. mar 2010 100kr-150kr for en dags race... ellers tror jeg der er mange der bliver på de "uofficielle" baner i de ugentlige race... siger ikke dette er et rimeligt beløb, men hvem gider betale kassen for at tage et race i standard vogne, bare for sjov, når man nu alligevel ved man ikke har det vilde under hjelmen, til at trække fra de andre!!!

Noget andet er at du får det til at lyde som noget skidt at folk køre rundt i industrikvarterende! hvilket jeg kun giver dig til dels ret i!
    Når der er så mange der hjælper til med hensyn til sikkerhed, og det hele i f.eks vejle og Esbjerg, så syns jeg faktisk det køre rigtig godt!!! Og 7-9-13 er der så vidt jeg ved aldrig nogen der er kommet galt afsted til disse "ULOVLIGE" Arrangementer!!!!

• #20   23. mar 2010 Captain Slow 8700 *: Siger jeg heller ikke... Men folk vil jo have ALT...
    Race, bytur, fest, mærketøj, dyrebiler osv...
    Støtter 100% op om banen, ingen tvivl om det... Men tror ikke det får de ulovlige race af vejen pga. de ting jeg pointere...

• #21   24. mar 2010 Nu må i ikke misforstå mig... jeg synes det er fedt hvis vi får en lovlig bane. Men at sige at alle bare kan bruge mindre penge på andre ting for at få råd til lovlig race er noget fis synes jeg. Hvis prislejet bliver nogle hunrede kroner så ville jeg personligt hellere spare de penge og bruge dem på min bil i stedet. Desuden kan jeg ikke se hvorfor ulovlig ræs bliver mere eller mindre forkert af at muligheden for lovligt ræs er til stede. ulovligt ræs er ulovligt af gode grunde og når man deltager i det må man vide at der er en risiko for at blive taget eller komme til skade... om man vil tage den risiko må være op til den enkelte. Bare fordi man selv synes at lovligt ræs er det eneste rigtige så er det jo ikke sikkert at andre er enige.

Personligt synes jeg at et prisleje på omkring 100-150 kroner for kørere og ca. 50 kroner for tilskuere vil være en fair pris... så kan man evt. skrabe flere penge hjem ved hjælp af sponsorer og måske en kiosk der sælger lidt godt til ganen og merchandise. Noget i den stil kunne jeg sagtens finde på at benytte på fast basis, men det skal ikke være ret meget dyrere før det ville blive en luksus jeg kun benyttede en sjælden gang i mellem.

• #22   24. mar 2010 Captain Slow 8700* din analogi er lidt ekstrem synes jeg... sikker på du ikke mangler at sætte en smiley et sted i din post? smiley

Jeg ser personligt ikke noget galt i ulovligt ræs så længe det er under ordnede forhold hvor de eneste det kan gå ud over er folk der frivilligt har valgt at være til stede imens det sker. Men at køre ræs steder hvor forholdene ikke er i orden, f.eks. inde i byen ville være hul i hovedet.

Men et lovligt sted at dyrke vores hobby ville være super fedt... men det er ikke alle der har en masse penge at bruge på det. Personligt så køber jeg sjældent nyt tøj og går ikke særligt tit i byen. Alligevel så har det taget mig næsten et år at få råd til plader på min bil igen efter at den gik i stykker sidste år. Og jeg tror ikke at jeg er den eneste med begrænsede midler... der er nok nogen der har det værre end mig smiley

• #23   24. mar 2010 Hehe dejligt at se en debat med så mange ens men dog splittede meninger...

Ved at der er mange a vores Faste gæster som gerne smide de håndøre i for at kunne køre Lovligt.. om det er lovligt eller ej... Tja Race er og bliver race.. os der har været en del a sammenholdet i Undergrunds racerne fra Vi knap kunne gå syntes det er dejligt der endelig er kommet så meget styr på racerne og at det er blevet mere samlet har hjulpet en hel del.. for 5-6 år siden så vi næsten en ulykke hver weekend hvor det var relateret til race enten under eller efter Møderne.. idag tja vi skal spejde længe efter ulykker der skyldes os..

Jeg personligt køre mange km for at være med hver lørdag.. om jeg skal lægge nogle hundrede oven i brændstof økonomien eller ej.. er jeg lidt ligeglad med...
    De eneste der ville komme til at Tabe på at vi kunne få en bane.. bliver nu nok Mc D....

Vi er en stavl der er der før jer andre og er de sidste der køre.. har i nogentsinde hørt brok fra vores side?

• #24   24. mar 2010 Du har ret til at være uenig, men jeg kan ikke andet end grine af din spydige kommentar. Men vil da gerne høre dine gode argumenter for at min holdning er til grin. for jeg tror den deles af de fleste medlemmer af denne gruppe.

• #25   24. mar 2010 Takker Anders.. self er det den rette vej frem.. ellers var det jo nok aldrig kommet på tale.. kan også være at folk så vil lære lidt og lade være med at tro at området vi køre på er en stor affaldsplads som vi Fra Crew´et skal bruge 30-45 min på at rydde op smiley

Håber alle støtter op om Det her med en Lovlig bane og Giver sig selv et los bag i og får meldt sig ind I Vejle Racerne for de sølle 100kr det koster.. jo flere vi er jo bedre er vi....

• #26   24. mar 2010 grundene til at jeg støtter 100% op omkring det her er at jeg har selv kørt race og ved hvad der kan ske på de ulovlige steder. og inden alle nu begynder at brokke sig over min komatar så mener jeg bare at det er bedre unden lovlige forehold med hensyn til banen den er bredre og derfor giver mere sikkerhed for tilskure og jeg betaler gerne for at komme til lovlig race og de penge man skal bruge på at komme ind slipper man jo for at betale i bøde til pigespejderne sådan ser jeg på det

• #27   25. mar 2010 Du ligger en masse i mine udtalelser som jeg ikke har sagt. Jeg vil da priotere lovligt ræs højere end ulovligt hvis jeg får muligheden... jeg har bare ikke midlerne til gøre det lige så ofte som jeg gerne ville hvis priserne bliver over et hvis punkt, og i det tilfælde ville jeg vælge at spæde det op med ulovligt race. Det skal da lige siges at jeg ikke har kørt særligt meget... har faktisk slet ikke kørt i vejle fordi jeg er nærvøs mht sikkerheden og chancen for at blive taget... i bund og grund er det vigtigste for mig at mødes og sparke dæk og se nogle hurtige og fede biler, og det vil jeg da klart helst gøre uden at skulle spekulere på de negative sider, men igen... jeg har ikke mange penge at smide efter det.

• #28   25. mar 2010 Jeg tror egentligt grundlæggende at vi er rimeligt enige, men at du bare har en lidt mere seriøs tilgang til det. For mig handler det mest om bare at have det sjovt og få stillet min sult og passion for biler.

• #29   25. mar 2010 Hej igen

Dejligt med lidt diskussion.

Som sagt er ulovlig ræs, ulovligt og skal der ske en ændring og muligheden for en fast og lovlig bane så skal der støttes op om dette projekt, der afholdes 1 + 15 + 30 maj.

Jeg tror på at i vinder ved det. Se positivt på det og tænk, hvis det her kan lade sig gøre - hvad kan det så ikke bringe med sig.

I Århus får jeg at vide at der ikke er ræs mere da de har haft dødsulykker. Men at de nu bare mødes. Det kunne jo være fedt med en fast bane og et fast tilholdssted, men igen det er kun min mening. Det er op til jer.

Gi det en chance, hvad har i at tabe????

Go torsdag til jer alle :o)

Sanne

Kommentér på:
VIL I HA EN FAST BANE ELLER EJ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce