{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.096 visninger | Oprettet:

Stor bøde for køre/hviletid {{forumTopicSubject}}

Følgende er sakset fra Lastbilmagasinet.dk i dag.

Chauffør måtte stille bankgaranti

Print
(23. marts kl. 07:30) Af Red.
Lastbilchauffører har sværest ved at overholde reglerne for køre-hviletid. I hvert fald var det den forseelse, som Midt- og Vestjyllands Politi kvitterede for flest gange under sidste uges lastbilkontrol, skriver P4 Midt & Vest.

Den største bøde står en tysk chauffør i en hollandsk lastbil til, efter politiet fandt 46 overtrædelser af køre-hviletidsbestemmelserne på 28 dage.

Chaufføren måtte stille en bankgaranti på 75.000 kroner, før han fik lov at køre videre.

Sidste uges lastbilkontrol i det midt- og vestjyske talte 77 lastbiler, og 30 gange måtte betjente hive bødeblokken frem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor bøde for køre/hviletid
  • #1   23. mar 2010 så kan han sku lære det

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #2   23. mar 2010 46 overtrædelser på 28 dage !!!!! Har han kørt i døgndrift den sidste månede ? Men det er vel en okay bøde efter forholdene

• #3   23. mar 2010 46 overtrædelser på 28 dage, det skulle da være sårn iorden..

• #4   23. mar 2010 Det vil sige i gør ikke sådan... fuck så må jeg hellere begynde at køre pænt... ;op Fuck, 46 overtrædelser på 28 dage, det er jo vildt...

• #5   23. mar 2010 Tja, i de gode gamle dage, blev jeg busted for 15 overtrædelser på 19 skiver - Det kostede 6.000 dengang. Det var dengang det stadig var til at betale, omend 6.000 var mange penge i bøde på en måneds arbejde.

Som tidligere nævnt, er jeg ikke det rigtige til at pege fingre, jeg synes bare det er glædeligt, at det ikke kun er danske biler der kommer til at betale.

Når alt kommer til alt, så er det de færreste der kan sige sig helt fri for at ha' lavet banditstreger, i hvertfald hvis man har været med mere end 5-7 år.

• #6   23. mar 2010 Hehe jegh kan huske da jeg startede med at køre tilbage i 2000 at dengang der kørte man til skiven var brugt, og så satte man en ny i, vi havde konskvent altid to æsker skiver i bilerne, en til dagkørsel og en til nat-kørsel, det virkede, man skulle bar huske at give betjenten den rigtige æske hvis man blev stoppet... hehe... Set i bakspejlet, så nej det var sku ikke videre gennemtænkt, og man skulle selvfølgelig ikke have gjort det, men for helvede man lavede penge den gang... Åh ja det var den gang en Scania 93m 250 stadig var en fin vogn og hvad ved jeg... hehe... MEn ja dem der har været i branchen i mere end et år kan ikek sige fri for at have bukket reglerne en smule, og dem der var med før reglerne blev lavet om, kan slet ikke sige sig fri for det ;o)

• #7   23. mar 2010 15 fejl på 19 skiver, og to kasser skiver i min røv....AMATØRER....LOOOOOOOOL

• #8   23. mar 2010 Michael

Jamen vi er ikke alle sådan nogen skidte knægte som dig. ;-))

Jeg mindes tydeligt en kollega jeg havde en gang long time back. Vi var ansat ved en vognmand hvor skiver blev kaldt ind, men hvordan var det nu det var, nå jo, denne kollega kunne ikke sende sine skiver ind, for tåle dagens lys kunne de ikke. At det så kunne løses i løbet af nogen uger var en anden sag.

Måske han også var en amatør - At mine skiver dengang bestod færdelsstyrelsens kontrol var sikkert held, eller fordi jeg sov mere end jeg kørte.

Se så, børnlille, det var et rigtigt eventyr.

LoooooooooooL

• #9   23. mar 2010 Anders And skiver synes jeg egentlig fungerede meget godt... Dagschauffør : Peter Hansen. Natchauffør : Hans Petersen eller noget i den stil. Så var det jo bare med at holde pause efter 4½ time og skifte skive efter 2 køreperioder smiley

• #10   23. mar 2010 Jeg har gudkselov 7-9-13 aldrig været udsat for kontrol af den store slags, og aldrig haft et gennegribende skive-besøg af de danske landevejsrøvere... men i Tyskland er je gblevet stoppet mere nd en gang emd sorteskiver, og hver gang har de trukket på skulderen, og sagt "men du har jo sovet nok" og så har det fakisk vælret "ligeglade" med t jeg på nogle har kørt 5- 5,5 time i en kører, dog altid pga kø etc. og der kan de jo tænke selv hvor det danske politi laver stasi metoder og går 101% efter bogen...

Ja der var en gang hvor det hele var mere enkelt...

• #11   23. mar 2010 Morten...

Nu har jeg ALDRIG fået en bøde for kørehviletid i DK... Ta den.... Og det med ham kollegaen du havde lyder da lidt som en historie fra de varme lande, og dem kan du jo rigtig mange af med alt det du har oplevet i dit liv, og desuden var det ikke "nogen" uger men derimod 4...LOOOOOL

• #12   23. mar 2010 Michael K> Det har je ghelelr ikke, jeg har faktisk ALDRIG fået en køre-/hviletids bøde i hele mit liv, og indrømmet det er nok mere held end forstand... *LOL* Godt alle mine skiver ER destrueret, sku trist at tænke på det er 1,5 år siden man sidst sad i en lastbilen, savner det sku... snøft....

• #13   23. mar 2010 Michael

Jeg er skam helt med på hvor mage uger det var mine skiver kunne tåle at blive kontrolleret. Og de kunne endda afleveres med det samme og sendes afsted uden krumspring. LooooooooL

Kan ens skiver ikke det, så er man jo nok bare en amatør.

Så spejl der Michael. LoooooL

• #14   23. mar 2010 Morten...

Ham der din kollega´s skiver kunne også SAGTENS tåle dagens lys...Der var bare lidt problemer med posten...De glemte at aflevere kuverten det rigtige sted, og så kom den retur til ham der din kollega, og der var han uheldigvis lige kørt til skangkuk med et vognlæs radisser..
    Så BAKSPEJL Morten-Morten... LOOOL

• #15   23. mar 2010 Pas nu på han trumfer dig bare med spejl med dug på... ;o)

• #16   23. mar 2010 Synes det er godt at de også tager de udenlandske chauffører.
    Som flere af jer skriver, så kan jeg heller ikke sige, at jeg altid har kørt lovligt. Den allerførste skive jeg kørte på, røg da en tur i skraldespanden da dagen var omme. Den skulle åbenbart vende om smiley

• #17   23. mar 2010 Tommy....

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

• #18   23. mar 2010 Michael

Drop du bare dit gen spejlen, jeg kan nemlig fint huske historien. Og det er jeg sikker på, at både Lotte i bogholderiet og vognmanden også kan.

Jeg kan fint huske, at alle havde grint af den måde jeg gjorde det på og jeg ville blive opdaget, men næ nej, ikke så meget som en kommentar var der til mine skiver. Men som sagt, så sov jeg nok bare for meget. LoooooooL

Uanset, så var det skide skægt, dengang der da vi stadig var lidt unge.

• #19   23. mar 2010 Morten...

Ja det var nemmerlig rigtig sjovt....Så du nogensinde den stak jeg havde med gule post-it sedler stikkende ud alle vegne, og da jeg skulle lægge puslespil..??? LOL
    Ufatteligt den gik...Og ufatteligt jeg turde... smiley

• #20   23. mar 2010 Tommy> Jeg kan huske da de nye ure til skiverne kom, dem emd skuffen, der vendte jeg også skiven forkert, men den fejl je glavede mest var at tage en skive som måske havde et mindre knæk og sætte i, for så stopper skiven men uret kører stadig så det ser bare ud som om man har kørt rigtigt meget i en time, til sidst gjorde man det lidt med vilje når man vidste det ville blive en af de dage... ;o)

• #21   23. mar 2010 nobody

Det var i en gammel daf. Ved ikke lige hvorfor jeg fik vendt den forkert, men den var helt blank da jeg var færdig med min tur smiley

• #22   23. mar 2010 hehe, det er stadig god humor...

• #23   23. mar 2010 Det har jeg også været med til at gøre fra Fyn af og hjem.... Skulle lige kigge på skiven om man havde holdt sin pause og satte den så i igen. Dog ikke helt rigtigt, så den registrerede køretid i en halv times tid og så ellers blank de sidste små 3 timer :=)

• #24   23. mar 2010 Det duer max at køre på bagsiden, der er meget mere plads.

• #25   23. mar 2010 Der var da ingen grund til at sløse skiverne væk. En skive om dagen og når kører tiden var brugt så var det bare at trykke på ``Knappen´´ og så videre. 900 km om dagen 5 dage om ugen. Det var tider.

• #26   23. mar 2010 Rasmus

Nu har der så været en tid før "knappen" - I øvrigt var 900 km i døgnet ikke meget. Kører man ikke mere er det da næsten spild at ha' knap i.

5-6.000 km fra søndag aften til fredag aften. Hver uge og det uden knap og uden at få en eneste bøde. Men bevares, "knappen" gjorde da det hele lettere.

• #27   23. mar 2010 Det kan sku godt være at der var en tid før morten men der var jeg sku ikke gammel nok til at køre bil.Nej 900 er da ingen ting på en dag det klarede du nok på 2 timer ink. pause

• #28   24. mar 2010 den med den omvendte skiver er vist en klassikker..eller den bukkede skive.nu har jeg aldrig kørt på de vilde vover som morten og michael selvom vi er i den samme aldersgruppe,men kan nu heller ikke sige mig helt fri for at have lavet lidt narrestreger.dog har jeg heller aldrig fået en bøde for det,da der selvfølgelig var orden i mine skiver..loool..når de blev sendt ind..

• #29   24. mar 2010 LOOOL Idiot tysker.LOOOOOL

• #30   24. mar 2010 Rasmus

Joooo, 900 km er da en del hvis det er på en dag. Jeg har bare altid gjort det op i døgn, hvis vi kørte meget. Men kører man kun om dagen, så er det da bestemt meget. Lad nu være med at være kællingesure!

• #31   24. mar 2010 Kører om dagen, sover om natten smiley

• #32   24. mar 2010 Søren

Kan man få det til at passe sådan hele ugen, så er det ikke så ringe endda. Det der med at køre om natten og sove om dagen, det magter jeg sgu ikke. Så hellere springe en nats søvn over og få det til at passe igen.

• #33   25. mar 2010 køre aften-nat.sover om dagen..kan man godt vennne sig til.dog ikke alle..

Kommentér på:
Stor bøde for køre/hviletid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce