{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Gøre det selv eller bruge en proff.?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Håber i lige kan hjælpe med lidt inputs på nedenstående.

Foråret er på trapperne og det er snart tid til at få shinet bilen op igen.
Jeg har de sidste par gange brugt Sonax Extreme Nano Pro 2 fordi jeg synes det er så hurtigt og nemt at anvende og
resultatet er forholdsvis godt, men man mangler lige det sidste for at det bliver perfekt. Jeg har ingen polermaskine, så det har været med ren "håndkraft"

Jeg har tidligere haft Mondeo´en forbi en proff. klargører (Ziebart Tidycar) og betalt kr. 3.000 ++ (nok nærmere 4.000)
for en komplet polering/lakforsegling og jeg må desværre sige, at jeg har været rimelig skuffet over resultatet - taget prisen i betragtning.

Det har ikke fjernet de fine vaskeridser i lakken og effekten af behandlingen synes jeg heller ikke holdt så længe.
I hvert fald er det slet ikke prisen værd i forhold til hvad jeg selv kan præstere med f.eks. Sonax produktet.

Sidste år tænkte jeg så, at jeg ville prøve selv med flere separate produkter og købte så en hel række Meguiars produkter:
Clay, Paint Cleaner, (Scratch-X hvor de værste ridser var), polish og Next Generation Wax og brugte det meste af en dag på at anvende produkterne (igen - jeg har ingen polermaskine - så det var også med håndkraft). Men jeg synes altså at resultatet ikke engang er på niveau med, hvad jeg opnår, når jeg bruger Sonax Nano Pro.
Jeg har hørt meget positivt om Meguiars, men selv om jeg ventede en rum tid med at polere de forskellige produkter af, efter at jeg havde påført det, var det som om lakken ikke rigtig "tog imod" produktet, og det blev nærmest en gang smøren rundt af de forskellige produkter på lakken.

Jeg er nu lidt i syv sind om hvad jeg skal gøre:

1) Købe mig en god polermaskine (koster vel kr. 2.000 ++ hvis man skal have en ordentlig maskine) og satse på at resultatet bliver noget bedre end med håndkraft? Som "amatør" er jeg bare ikke helt tryg ved at skulle bruge maskinen, man har hørt mange historier om "amatører" der har gjort større skade end gavn ved at bruge en polermaskine forkert.

2) Finde en proff. klargører, der virkelig ved hvad han har med at gøre og som virkelig forstår, at få bilen til at fremstå som jeg nok selv ikke er i stand til. Jeg gider bare ikke betale over 3.000 kr. igen for et middelmådigt resultat og det ved man jo aldrig før man får bilen tilbage fra behandlingen.

3) Slå mig til tåls med det resultat jeg selv kan opnå ved f.eks. at bruge Sonax Extreme produkterne og acceptere, at jeg nok aldrig helt får has på "vaskehalsridserne".


På forhånd tak for jeres inputs :o)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre det selv eller bruge en proff.??
  • #1   28. mar 2010 Helt klart gør det selv smiley men pas på, hvis du for alvor bliver hooked ligesom jeg gjorde, så kan du hurtig få brugt mange penge :-))

    Som begynder vil det være nr 1 at skaffe dig en dual action polisher som de hedder, jeg kan ik lige huske hvad de hedder på dansk.

    jeg har feks meguiars g220 dual action polisher.

    Hvis du er seriøs med at begynde selv, så går ind på disse 2 forums og bare læs læs og mere LÆS ! det er det værd hvis man selv vil.

    Du kan se her er min løve som fik den helt store tur, og vi var begge meget nybegynder inden vi gik igang, og det lykkes da helt godt
    http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6517

    og her fik jeg så meget blod på tanden, en eks work buddy havde et meget hvid som skulle være rød toyota, og vi havde tit snakket om at NU skulle det prøves og det kunne lykkes, og det gik ik helt skidt smiley
    http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6517

    Men ellers hvis du har tålmodighed til at læse så går herind :

    http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/

    og

    http://www.detailingworld.co.uk/forum/index.php

    Der er et hav af guides lige fra begynder til øvede smiley


  • #2   28. mar 2010 Hej Michael B
    Mange tak for din kommentar....

    Indtil nu er jeg nok blevet lidt afskrækket af, hvor mange ting man skulle sætte sig ind i for at gå igang, - men når jeg ser dit resultat bliver man jo lidt hooked på selv at prøve smiley

    Køber du primært dine produkter i udlandet, eller kan man få fat i det meste herhjemme også ?

    Når jeg kigger på nogle af de sites du henviser til, ser det ikke ud til at de produkter som f.eks. er vist i diverse "guides" er nogle produkter, jeg har hørt særlig meget om herhjemme.

    Mange af produkterne er vel forbeholdt professionelle / semiprofessionelle klargørere, eller kan "menigmand" også købe disse produkter ?




  • #3   28. mar 2010 Jeg har købt det meste af mit fra england da man kan spare mange penge i forhold til danmark, men det var da punden var lav, den er efterhånden stget igen, så det er bleven lidt dyrere men det er stadig billigere end herhjemme på mange ting, også fordi de har et større udvalg af ALT, englænderne er fuldstændig syge med bilpleje og de kan bare det pis smiley
    De produkter som de har kendte jeg heller ik noget til før jeg gik igang, jeg havde kun hørt lidt om meguiars mærket, resten kendte jeg overhovedet ik smiley
    Jeg kendte kun dem som vi har herhjemme, sonax, turle wax og alt det andet skrammel smiley
    Jeg er stadig meget grøn inden for området og jeg bruger da de ting som de skriver, så os alm dødelige kan sagtens bruge det, men det kræver bare at man sætter sig lidt ind i det (noget med tålmodighed) smiley


  • #4   28. mar 2010 Du skal ikke regne med at der er noget bilplejecenter der vil kunne bringe din bil op til et resultat der er bedre end hvad du selv kan, for 3000 kr. Nok nærmere det dobbelte af den pris, hvis du skal være tilfreds med resultatet.

    Køb en G220 og forsøg dig på en motorhjelm eller noget andet du kan finde ved en hugger. G220'eren leverer glimrende resultater.

    Venligst,

    Ebbe




  • #5   28. mar 2010 Hør hva ebbe siger, det er meget hans "skyld" at jeg besluttede at gå igang selv :-)) evt se hans vaks og polerings guide i hans fotoalbum, det giver en lille indsigt i hvordan nogen af tingende forgår smiley

    ellers så er der altid youtube og min egen youtube gejler guru er ham her : http://www.youtube.com/user/Junkman2000 ta og se hans polerings serier, han fortæller tingende meget nøje så man er ik i tvivl smiley


  • #6   28. mar 2010 start med at se nogen af de ældste vids først

  • #7   28. mar 2010 Hey Hans O.

    Som jeg ser det, er dit problem at du bor i Danmark smiley
    Der er for mange der IKKE vil betale for at få et ordentligt arbejde udført, så derfor er der en række spillere på bilpleje markedet som er DYBT useriøse! og leverer arbejde som er under standard.
    Lidt ligesom med kød - 99% vil ikke betale for kvalitet, så vi spiser den ringeste kvalitet mad i DK.

    Når et marked er gennem"BIIIIIIIIB" sker det ofte at man ikke kan se forskel på lort og lagkage, og det er præcis det der sker i DK.

    Det rigtigt uheldige er at et firma som jeg ALTID!! har haft respekt for, altså Tidycar, er begyndt at smuldre lidt i kanten - for du er ikke den eneste kunde jeg har hørt sige det du siger her. Hvilket for bare 2.3.4 år siden havde været blasfemi i mine øre.

    AAAnyway.

    Du spørger til om du selv skal gå i gang, eller finde en der gider lave det for dig ..

    Jeg gider godt lave det for dig, men jeg koster boksen! så start du selv, du bliver også 100 gange gladere for resultatet. Selvgjort er velgjort.

    Jeg kan desværre ikke rådgive dig om at handle i UK, det er der mange andre herinde der gør, men eftersom jeg selv driver webshop, ville det nok være at skyde sig selv i hovedet ( som paradise amalie ville sige det )

    Ebbe er en klog mand, så følg hans råd, køb en gammel forklap, gå amok og lav et par små fejl der. Det er IKKE raketvidenskab - det kræver bare lidt passion og lidt hygge, så kommer du dertil.

    Jeg ønsker dig ALT muligt held og lykke med dit projekt.

    Du kan eventuelt læse lidt på min blog bilpleje.nu hvis du vil se lidt lette guides til en række små ting smiley

    Hygge .

    Michael.


  • #8   29. mar 2010 Tak til jer alle for jeres kommentarer.....jeg har nu noget at arbejde med, og jo mere jeg læser jo mere får jeg mod på selv at gå i gang med projektet smiley

    Michael V.
    Personligt er jeg bestemt villig til at betale for et godt stykke arbejde - men når jeg, som i mit tilfælde betaler omkring kr. 4.000 forventer jeg bestemt også, at resultatet er MARKANT bedre, end hvad jeg selv er i stand til at præstere ved at bruge mindre end 2 timer med et Sonax produkt til 100 kr. og UDEN polermaskine. Det værste er faktisk, at en af mine bekendte - kort tid efter at jeg havde været hos Ziebart - havde en (dyr) bil forbi samme sted - og da han kom og så resultatet forlangte han simpelthen at de startede forfra, fordi resultatet var langt fra tilfredsstillende. Så mit eksempel har bestemt ikke været et enestående tilfælde.

    Nuvel.....jeg vil starte med at kigge i de fora i har henvist til for at sætte mig lidt mere ind i tingene smiley



  • #9   29. mar 2010 Træd varsomt...da det nemt kan sluge dig med over til den mørke side at detailing.. smiley

Kommentér på:
Gøre det selv eller bruge en proff.??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce