{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Ny motor {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Da min motor bruger rigtig meget olie, skal jeg have en ny motor i min carina e 1,8.
jeg står og mangler en en totalskadet avensis, 1,8 eller 2,0 med den nye motor i tor den hedder noget med vvit eller sådan noget, for jeg skal også skifte min kobling,.

nogen som ved hvor jeg kan købe sådan en henne eller er der nogen som har andre forslag til hva jeg kunne gøre vedr. motor skift. for min motor skal skiftes.


håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motor
  • #1   2. maj 2010 tror du ik bare det er dine olietyve...?? plejer at være dem, det koster altså ik det vilde at skifte, hvis man kender en der kan skrue, men hvis du skal ha en vvti motor, skal du jo hen og skifte alt, ledningsnet, box osv... bliver en dyr omgang

  • #2   2. maj 2010 det er sådan at der kommer blå røg ud af udstødning og den har kørt snart 400 xxx km... men ved ikke om det kun er den, men tror det ikke..

    jamen det er derfor jeg søger en hel bil hvis det var sådan en motor jeg skal have i... for 1,8 køre sgu ikke godt, det er en lorte motor. de køre bare meget træls


  • #3   3. maj 2010 du skal altså lave meget om for at få en 2.0 motor til at passe i en carina hvor der ligger en 1,8 i da det er en A blok og en 2,0 er en S blok bare en lille info smiley

  • #4   3. maj 2010 er det så ikk nemmere med en black top?
    Eller er det os en S blok eller sådan noget, har bare set flere der har smidt sådan en i:)


  • #5   3. maj 2010 blank top smider de i, når det er en 4afe maskine der ligger i orginalt, den er 1,8 er jo en leanburn motor... ja der er ik meget liv o de 107 hk, den har, men den kan køre langt på literen(hvis du får en anden styrebox) nogen af dem kan godt gå ujævnt, derfor skifter man styre boksen,

    men uanset om den har gået 400, kan der være mange km, i den endnu, oser den meget, når du starter den om morgen..??


  • #6   3. maj 2010 black top og silver top er jo også en A blok der af navnet 4(A)GE smiley

  • #7   3. maj 2010 Skift paraplyene så kan den gå 300.000mere..

  • #8   3. maj 2010 Vil nu gerne lige påpege at hvis han tætner toppen helt, vil hans olieforbrug måske blive mindre, men ikke forsvinde, da hans stempel ringe højest sansynligt er rimlig slatne efter 400.xxx... dvs at hvis han tætner toppen til olie fise forbi olieringen da den ikke kan holde trykket...

    Hvis han tætner toppen og gerne vil have hans olie forbrug til at stoppe skal han lige give den engang stempel ringe også... men det koster heller ikke så meget, så det kan godt betale sig hvis han kan lave det selv, vil så også anbefale en gang plejelejer i samme omgang smiley men inden du gør alt formeget ved de stempelringe find så lige ud af om dine boringer er ovale smiley ellers hjælper det ikke meget.


  • #9   3. maj 2010 tak for alle de gode råd =)


    jeg har lige snakket med toyota i dag og de siger at jeg skal tage at sætte en 1,8 i for ja der er meget som skal laves om, så det regner jeg med at gøre...

    den ryger ikke meget om morgen når jeg starte den men den lugter meget at varm olie når den får lidt gas... hvis jeg har været ude at køre en længere tur og jeg så holder stille, og giver den gas kommer der blå røg ud...

    hva skal jeg gøre

    1) købe en ny motor 1,8 som har gået 140.xxx til 4500 + moms
    2) prøve at gøre alle de ting som i har skrevet til mig, ved ik hvad det kommer til at koste

    3) sælge bilen =) det var for sjovt hehe

    men vil gerne have den bliver lidt hurtigere men jeg ved det ikke lige hvad der er det bedste at gøre


    håber i kan hjælpe


  • #10   3. maj 2010 altså hvis du vil ha en hurtig bil, skal du jo slet ik ha en carina E, jo måske den nye model GTI med 175hk (hvis du kalder det hurtig) men de går godt.... du får jo ik mange penge for din, måske 10-12000kr, uden at ha set den, men med olieforbrug, samt km. find en carina GTI til 40-50, så får du alt i udstyr, og største motor, der er lavet i den serie....

    men hvis du kan få en motor til 4500+m, så bliver det, klart billigst, men husk nu på, en motor der har gået 140, kan være lige så slidt som din..... du kan måske stå med samme problem med den nye,


  • #11   3. maj 2010 min holdning er rep på det du har for så ved du hvad du har smiley

  • #12   3. maj 2010 Hvis boringen ikke er slidt oval så havde jeg også renoveret motoren.. det er helt sikkert.

    Så meget koster det nu heller ikke. Og så har du jo en motor hvor alle sliddele er nye.


  • #13   10. maj 2010 Hvis det var mig ville jeg købe den motor hvis der er fuld garanti på. Derefter lave den gamle efter kunstens regler som dine vise toyota venner har beskrevet. ud med stemplerne, er sæt nye plejllejer,stempelringe og et"slibesæt" med paraplyer/olietyve og du er godt kørende igen, motoren kan du beholde eller sælge igen!
    Bare min mening


Kommentér på:
Ny motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce