{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

Kasper E
Kasper E
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Så har jeg købt en DAF CF 85.360 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har isoleringsfirmaer i Randers og Århus, og har hidtil raslet rundt i en Merdedes 814 forvogn, men igår købte jeg en Daf CF 85.360 Spacecab 2 akslet trækker euro 5 hos Finansnord i Taulov.
Den skal køre med en citytrailer til isoleringen, og kommer ikke til at køre mere end 30.000 km om året, så regner med at den kan holde længe..
Grunden til at jeg har købt den, er primært de nye miljøzoner, samt selvfølgelig ønsket om mere komfort og trækkraft.

Er det en god bil sådan en DAF?
Det er selvfølgelig lidt "synd" at den ikke skal køre mere, så har overvejet at prøve at finde kørsel til den om natten, men tænker at der pt ikke er penge i det og det nok er bedre at have den stående?

Tak for medlemskab, og spændende læsning herinde..

Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så har jeg købt en DAF CF 85.360
  • #1   8. maj 2010 Nu siger du, at du overvejer at finde kørsel til den om natten... Nu ved du godt, at du så skal have vognmandstilladelse/godskørselstilladelse ikke? Ellers er det MEGET ulovligt, at køre med gods for fremmed regning.

Jeg tror da sådan en DAF er en udmærket bil. Jeg har aldrig selv haft med DAF, at gøre kun hørt en masse skrækhistorier om Lastas, men det har jo ikke noget med bilerne at gøre. DAF XF 105'erne har haft nogle problemer med brændstofpumpen og turboerne, men ang. CF 360'eren ved jeg ikke. Men mon ikke det er en meget god bil. smiley

- Pedersen -

• #2   8. maj 2010 Og forresten tillykke med den "nye" bil smiley

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#3   8. maj 2010 Jo jeg er helt klar over at jeg skal have vognmandstilladelse, så derfor nøjes jeg nok også med at køre isolering. Jeg er også nødt til at kunne regne med at den står klar hver morgen til isoleringen..
    Den var ihvertfald billig!

• #4   8. maj 2010 Ja det vil jeg godt tro den var smiley

Det var nu ikke for, at være efter dig eller noget, jeg ved bare at det bliver en meget stor bøde man får hvis man bliver taget og kører ulovlig vognmandskørsel om man så ved man skal have tilladelse eller ej. smiley

• #5   8. maj 2010 sådan en CF er slet ikke nogen dårlig vogn.

jeg har kørt en 480'er som 4-akslet. Og jeg var faktisk ret så imponeret over den.

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#6   8. maj 2010 Jeg synes der er overraskende meget plads. Mit krav var en euro 5 bil til små penge hvilket jo ikke er nemt. Så jeg havde forestillet mig en Stralis, men synes mit indtryk er at DAF'en er noget bedre skruet sammen. Jeg tror det er den model Lastas kaldte "city edition", med en enkelt køje.

• #7   8. maj 2010 tlk med den nye vogn.det er jo en fin størrelse til det kørsel du skal bruge den til.du skal jo tænke på at hvis den også skal køre om natten er der jo risiko for at den kan gå i stykker eller gods er forsinket så den kommer det senere hjem..

• #8   8. maj 2010 Har kørt DAF 95´er i 4 år + XF105 i 2.5 år vel at mærke på Nordnorge.. Jeg var yderst meget tiilfreds med DAF,så kan kun anbefale den.. Du skal nok blive glad for den :).

• #9   8. maj 2010 tlk med den nye bil.. så må vi jo li ha lidt billeder a den hehe:)

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#10   8. maj 2010 Det er jo den store motor på 12,9 liter som også ligger i XF. Med et drejningsmoment på 1775 nm tror jeg godt den kan klare at flytte mit isolering selvom det bestemt kan være tungt. 10 paller Rockwool loftgranulat vejer 7.5 tons, og isoleringsmaskinen vejer 1 ton. Min 814 kan have 6 paller, så med maskine er det 5.5 tons på en bil med 140 heste der må læsse 3700 kg, det kræver lidt tålmodighed, især fra dem der kører bagved!
    Jamen jeg er også meget tilfreds. Mange af mine kolleger synes det er totalt overkill, men når man blæser i hele landet, og har behov for plads, er det for mig ideelt. Desuden en noget billigere løsning end en tilsvarende forvogn.

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#11   8. maj 2010 Det er den bil på mit profilbillede

• #12   8. maj 2010 Tillykke med den:) den bliver du helt sikkert glad for:)

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#13   8. maj 2010 Er der nogen der har erfaringer med sådan en bil?

• #14   8. maj 2010 daf er sku en fin fil bil og har hva rigtige glad for den 95 jeg har kørt i og tillykker med den fin ´daf cf og det skal du nok bliver glad for

• #15   8. maj 2010 okey.. fin bil:)

• #16   8. maj 2010 Har kørt fragt i en CF engang. Det var den udemærket til. Har ikke haft nogle problemer med DAF endnu smiley

Tillykke med vognen smiley

• #17   8. maj 2010 Sådan en Daf CF køre skide godt.. jeg har selv kørt i en daf cf 85-430 med super space det er den bedste bil til dato.. hiv sikring 20 ud og den kan køre 120..hehe

er den med manuel gear eller den den med automat gear?

den er jo også god nok med en bil med sovekabine og fyr og køleskab.. hvis det skulle blive til en tur der trækker lidt ud og man må tage en overnatning!!

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#18   9. maj 2010 Den er med manuelt gear.
    Jeg kører i hele landet for et typehusfirma, skal bla til Sjælland i næste uge og har hidtil døjet med at have nok isolering med til 2 huse, det kan jeg nu. Derudover har jeg en stor opgave i Herning med 8000 m2 loftisolering. Der regner jeg med at tage lange dage og overnatte i bilen. Jeg har været meget tvivl om anvendeligheden da det jo tit er hos hr og fru jensen vi isolerer hulmure. Men typisk holder vi jo langs fortovskanten, så kan ikke se at det bliver et problem. Desuden beholder jeg 814'eren som reserve og så vi kan have 2 biler kørende når der er travlt.

• #19   9. maj 2010 Jeg har haft en som var en mandags bil det var så godt nok en 320 hk ellers sådan noget. Men det var dog mest min drejbare boggie aksel den var galt med hvilket du jo nok ikk kommer til og døje med. Men ellers fin bil hvis den ikk er med formel 1 gear

• #20   9. maj 2010 Tillykke med den daf Kasper :). . Medlemskab var så lidt smiley

• #21   9. maj 2010 Jr. Kræmer . : Må jeg have lov at spørge hvad "formel 1 gear" er? Manuel eller automat? smiley

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#22   9. maj 2010 Men er der noget som helst fornuft i at tage vognmandsuddannelsen, og evt lade den køre om natten, eller tilbyde sig som tilkald hos diverse vognmænd, så hvis de er pressede kan de ringe efter mig?
    Den er med en 16 trins ZF manuel gearkasse med range og split.

• #23   9. maj 2010 Selvfølgelig er det noget værd, at tage vognmandsuddannelsen.... Men om du får noget, at bruge det til ved ingen, men du kan jo holde en mand igang når der ikke er noget at lave ved at lade ham køre i den for en eller anden kunde. Men priserne er jo pressede og jeg tror du har nok i det kørsel du selv har til den. Hvis du vil lade den køre om natten og den er sat til at være færdig kl. 05 om morgenen, men hvad så hvis der springer et dæk på vej hjem. Så kan den måske være 08 inden den kommer hjem. Eller hvis han kører i stykker på vej hjemad. Så kan der jo hurtigt gå endnu længere tid. Der er jo både fordele og ulemper ved det.

• #24   9. maj 2010 Auotmat gear, fulde omdrejninger og et gear af gangen. Den dårligste automat gearkasse nogensinde hvis du spørger mig.

• #25   9. maj 2010 du var deroppe i onsdags var du ikk? smiley

• #26   9. maj 2010 Tillykke med din nye DAF .. Sådan en CF'er er skam en gangske fin vogn.

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

#27   9. maj 2010 Jo jeg var der Onsdag og kigge.

Synes egentligt ikke der var noget euro 5 til min pengepung, men pludselig var den DAF der. Jeg hentede den Fredag. Mandag skal jeg ned og hente citytrailer.
    Har været meget i tvivl om det skulle være med fast kasse eller gardiner. Har valgt gardiner for at kunne placere isoleringsmaskinen bagerst og kunne læsse ind forrest via siderne. Allerforrest laver jeg et "værksted" som bliver lukket med døre i.
    Alt i alt kommer trækket til at stå mig i 170.000 kr nysynet. Det er med fuld service, nye baner på trækdækkene og andre småting. Det kunne jeg ikke tilnærmelsesvis købe en euro 5 forvogn for.

• #28   10. maj 2010 Okay, så var det dig der tog billeder a den smiley men tillykke med vognen smiley

Kommentér på:
Så har jeg købt en DAF CF 85.360

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce