{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Ny bruger - Indkøb fra CYC {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg er ejer af en sort Peugeot 206 - i SORT!
Den har sgu efterhånden fået lidt små ridser i hist og her - og jeg kunne jo faktisk godt tænke mig at købe en maskine, og så selv gå og lege lidt med det.

Meeen, jeg er helt ny på området.
Har kigget og læst her i trådene, og forsøgt at finde lidt hoved og hale i det - men sys det er svært at se hvad jeg præcist skal købe til at starte med.

Umiddelbart ville jeg overveje at købe den Meguiars G220 - da jeg læste i et andet emne, at den er god for begyndere, og har rigeligt med kræft til at gøre arbejdet.

Meeen, så er jeg også lidt på bar bund herfra..

Jeg kan se at folk bruger en clay bar, til at fjerne diverse ting fra lakken som det første - så det skal ejg vel have?
Så har kig på en Zaino clay bar.

Meen hvad skal jeg så bruge? Hvad produkter skal jeg bruge?

hjææælp mig, heh..
på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bruger - Indkøb fra CYC
  • #1   9. maj 2010 følger lige med smiley

• #2   9. maj 2010 Jeg havde selv samme problem med at finde produkter, jeg blev henvist til 2 engelske forumer.

detailingworld.co.uk/
    cleanyourcar.co.uk/forum/

De er super gode, jeg kiggede de fleste fotoalbum igennem med bilpolering og der bliver der skrevet hvordan og hvilke produkter de bruger.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 52
    #3   10. maj 2010 Følger lige med her skal selv igang og lidt på indkøb.

• #4   10. maj 2010 Bilpleje.nu er vist det bedste sted at starte smiley Rigtig fine guider som Michael herinde fra har lavet.

Det er helt et spørgsmål om hvor grundig du vil være.

Mvh.

• #5   10. maj 2010 Martin F:
    Jamen skal jo stadig have midleren til det, ellers kommer jeg jo ikk ret langt smiley

Men altså, jeg er jo ikk auto-polerings-mand, hah, så altså, jeg har bare et krav om at det skal blive bedre end det ser ud nu - og så kan jeg jo altid blive bedre..

• #6   10. maj 2010 Helt sikkert - men det er jo svært at sige hvad du vil ofre på det "ser bedre end nu". Du kan se et skema inde på bilpleje.nu hvor der bruges Poorboys produkter til polering. Den virker ganske fin.

Så kan du ca. se hvad det kræver.

Mvh.

• #7   11. maj 2010 @martin, tak for dine altid pæne ord om min forretning.

@kerbs - Farven på din bil har intet at sige - hvis du laver polering på den rigtige måde kan du altid få et perfekt resultat.. Sort er ikke sværere end andre farver.. Fejlene ses bare tydeligere smiley

Din DA maskine er et godt valg - så skal du bare finde et eller 2 slibeprodukter, lidt puder og en forsegler med voks i.. eller en forsegler og så en voks.

Du er selvfølgeligt velkommen i min butik, hvis du vil have de gode råd med om produkters brug, polerings teknikker mm..

Såfremt du vælger at handle i UK smiley synes jeg du skal kigge min blog igennem, eller finde svar på de engelske sites.

Vh.
    Michael.

• #8   11. maj 2010 Hey Michael V:

Jeg tjekker lige din shop smiley
    Hvis jeg skulle købe produkterne hos dig - hvad ville du så anbefale?

Jeg har en Sonax shampoo - men er den "god" nok?

Jeg kan forstå nu, at jeg skal bruge;
    en clay + spray til den
    1 eller 2 slibeprodukter - går ud fra det er noget grovt, og noget knapt så grovt.
    puder til mine maskine (Hvor mange? og hvad for nogen)
    En forsegler med voks - eller en seperat voks og forsegler.
    Maskine

Er det altå ? smiley

• #9   11. maj 2010 clay + spray ( ja den er sikkert fin, hvis den er fedtet virker den )
    Puder, sonus 6" måske.
    SSR 2 og 1 så er du godt kørende.
    enten en ren forsegler og derefter voks.. eller en forsegler/voks.

så du er sgu ret godt på sporet - men det er jo også generelt, hvad enten du køber mit eller andres.. det er som regel samme sæt der skal til.

• #10   11. maj 2010 Hos CYC - der har de et sæt med 220 - og pads osv.. er de pads der er der i , gode nok, og er det de rigtige?
    Hvad gør de forskellige pads? Kan jeg læse om dem på din side evt?

• #11   11. maj 2010 Pads er forskellige i deres hårdhed primært.

Kort fortalt - jo hårdere din pad er desto mere sliber den.

• #12   11. maj 2010 Ahh okay..
    men det kommer vel også meget an på produktet, går ejg ud fra?

• #13   12. maj 2010 Ja, det kommer også an på hvilken lak du arbejder med.

Der er desværre ikke nogen facitliste - kun erfaringer fra folk.

Gid der var smiley

• #14   12. maj 2010 haha ja, gid der var smiley
    Jeg må læse en del om det nu her, og så få bestilt mit grej smiley

Meeen, lad os sige jeg bestilte dette sæt;

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-sonus-menzerna-kit/prod_479.html

1 x Sonus SFX-1 Restore Pad (6")
    1 x Sonus SFX-2 Polishing Pad (6")
    1 x Sonus SFX-3 FinishingPad (6")

Er der så grund til at købe andre pads?

Og i den pakke er der også følgende;
    1 x 250ml - Menzerna Power Gloss (S34A)
    1 x 1000ml - Menzerna Intensive Polish (PO203s)
    1 x 1000ml - Menzerna Final Finish (P085RD)

Er det noget værd? eller skal man bare købe maskinen, og så selv købe produkterne

• #15   14. maj 2010 For mig lyder det kanon - jeg har dog desværre ikke særlig erfaring med Menzerna, men det bliver jo tit rost, så det er helt sikkert godt.

Jeg ville ikke købe andre pads. Kun hvis man er doven og ikke gider vaske dem efter man har brugt et produkt eller noget smiley

Jeg har selv en G220 v1 - på baggrund af jeg fik den billigt. Der er kommet en ny version af den som skulle være en del bedre.

Det er skam ikke fordi den er dårlig eller noget overhovedet - den er perfekt til hobby brug. Der er nogle som mener den savner lidt kraft, men man kan stadig lave mirakler med den - det tager bare lidt længere tid, end med en Makita f. eks.

Men med Makitaen kan man også hurtigt komme galt afsted i forhold til G220'eren. Plus den koster ca. det dobbelte normalt.

Mvh.

• #16   15. maj 2010 Det er bare et ret billigt sæt sys jeg, med de produkter..
    Specielt som ny begynder - jeg kan jo altid supplere op med nogen nye produkter når det her er brugt..

Jeg tror jeg holder mig til det sæt så smiley tak for hjælpen boys smiley

Kommentér på:
Ny bruger - Indkøb fra CYC

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce