{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tak for en fed aften
  • #1   22. maj 2010 var politiet lige forbi et par gange

• #2   22. maj 2010 og der var også en skovl der kendte reglerne med brød dem alligevel!

• #3   22. maj 2010 ja den volvo var der satme noget skub i smiley !

• #4   22. maj 2010 hvilke regler blev ikk overholdt??? men ellers en dejlig aften med masser af glade mennesker.

• #5   22. maj 2010 helt sikkert en fed aften!!

Der blev kørt på prøveplader, selvom det står klart og tydeligt på deres hjemmeside, endda som regel nummer 1: Ingen prøveplader

• #6   22. maj 2010 Det var mega fedt derover smiley & Ja volvoen mulle der lyder hammer godt, det er min kollega, var med ham ude at køre de 3 gange smiley det giver en lille pind i buksen når den bliver trykket af smiley

• #7   22. maj 2010 Det var en fejl at der blev kørt på prøve nummerplader.... undskyld

• #8   22. maj 2010 Ja en rigtig hyggelig aften og endelig kom det gode vejr smiley .

Så godt bilen med prøveplader på og manden må lige bruge 1.180 kr. inden den får lov at give den gas igen.

Så fik jeg også prøvet min gamle Saab 900 turbo på banen og var da spændende at prøve. Hold fast man skal lige kende det der med at starte skal jeg love for!

Volvoen får max point for bedste lyd smiley .

• #9   23. maj 2010 vi ved jo alle godt hvem det er der køre i den bil.. så syntes sku lige vi skal omtale manden ordentlig..

• #10   23. maj 2010 Den med prøve pladerne har jeg bedt bestyrelsen om og tage op endnu engang og lige sætte sig helt ind i reglerne.

Men har selv googlet dem lidt på skat's hjemmeside og uanset hvad folk skriver, så er det kun tilladt og være 1 person i bilen med prøveplader på og så må bilen kun fragtes fra mekanikker til ens bopæl eller til en synshal i korte træk, så jeg tror helt ærligt ikke reglerne på striben bliver ændret hvad det angår.

• #11   23. maj 2010 Peter vi må ikke hænge folk ud med deres navn i forum,

og jonas det var ikke fordi han havde en med, men fordi han kørte ræs med de plader, jeg havde en kammerat der prøvede på det samme for 1-2 mdr siden og han fik nej men, i fredags lignede det at det var ok at køre med prøveplader

• #12   23. maj 2010 Det er ikke ok, heller ikke selv om det var Arno.
    Men kan sagtens følge ham, da har lige havde hentet den ved stage3 i ringkøbing og gerne ville vise den frem og lave en test & tune.
    Bilen og ejeren er godt kendt på striben og der plejer og være plader på, dog har den været under reperation hele vinteren, så jeg tror ikke at crew'et lige fik set ordentligt efter, da han jo plejer og have plader på.
    En lille misforståelse som selvfølgelig er undskyldt overfor af "Spooky" fra hold 1 og selvfølgelig også fra min side af.

• #13   23. maj 2010 Det vil ikke ske igen

• #14   23. maj 2010 Og desuden det med at bryde regler gør alle dem der kører race hehe. smiley

• #15   23. maj 2010 Men hvis det er så stort et problem for jer at jeg kommer derned så kan jeg da blive væk. Længere er den ikke. Kender udemærket striben regler, nok bedre end mange andre og ja det var forkert. Men sidste og eneste gang det sker for bilen kommer ikke derned mere så...

• #16   23. maj 2010 arno: jeg tror bare de mener at du ska få nogle plader på og så komme og sætte folk til vægs smiley

• #17   23. maj 2010 Det jeg mener er at bilen ikke kommer derned mere fordi der ikke kommer plader på den.

• #18   23. maj 2010 ja okay ærgeligt

• #19   23. maj 2010 Arno opf'ør dig da som en voksen istedet for et lille barn! du skal respektere regler såvel som andre skal, og du som kendte dem burde vide det var forkert!

• #20   23. maj 2010 Prøv at læs min besked!!! Står der ikk JA DET VAR FORKERT?

og hvis du skal kalde mig alt muligt kan du da komme personligt og sige det til mig i stedet for.. kan ikk se hva du mener med det at være et lille barn, jeg indrømmer da jeg gjorde noget imod regl 1 på vores reglement.

• #21   23. maj 2010 Arno jeg henvendte mig også til crewet i fredags men det var ligesom om at det kun var spooky og 1-2mere der var gal over at den blev brudt den regl! og da jeg skulle til at gå hen til dig var du væk,

• #22   23. maj 2010 Giver Micheal ret ... enten så kører du på rigtige plader ellers kører du ikk .. Færdig arbejde ... du kunne på plader sidste år .. så kan du squ også iår ... Min bror fik ballade for at han kom derned på autotrailer med det samme kom alle sammen og sagde hvis den ikk er ind regi .. men der var plader på .. så du skal også have det skal være ens for alle ... så plader på ... !!

• #23   23. maj 2010 Jeg var der til over midnat og var en af de sidste der kørte.. Var der efter de fleste fra crew var kørt så du kunne bare have kigget godt efter hehe. smiley

• #24   23. maj 2010 Kan da godt være ...

Men vi ville have sagt det til når du kørte men du fik det så afvide så vi .. så gad vi ikk gå hen og sige det ... smiley

• #25   24. maj 2010 Jeg kørte ind fordi en af mine venner som sidder i kørestol efter en ulykke skulle have en tur i bilen.. Han havde virkelig glædet sig til dig, og behov for det, derfor jeg kørte ind på p-pladsen og først der fik jeg at vide nogen brokkede sig over min manglende plader... Så synes i da selv skulle komme hen til mig hvis i synes jeg var et problem eller havde et problem med mit brud på reglerne.

• #26   24. maj 2010 MICHAEL A: hvorfor siger du at jeg er gal over at arno kørte uden plader, det har jeg ikke sagt hvor har du det fra?????

• #27   24. maj 2010 Ok lad os stoppe her.
    Måske var nogen sure eller ej, men lad nu være med og male fanden på væggen nogen af jer.

Tager ingens parti her, men en regel er en regel - dog.... er det givet videre til bestyrelsen omkring denne regel og at de skal atter tage det op til en ny beslutning, meget hurtigt.

Så indtil jeg hører fra bestyrelsen, så gælder denne regel.
    Håber selvfølgelig at jeg kan komme med et svar så hurtigt så muligt og gerne inden på fredag.

En sidste ting: Lad nu være med og hænge hinanden ud med navn ikke - det er blevet nævnt før. Hvis i har noget udestående med en person, så henvend jer personligt og tag den snak der skal til.

• #28   24. maj 2010 tak jonas.....

• #29   24. maj 2010 Skal lige sige at man gerne må sende 1 bil afsted på prøveplader, men denne bil må ikke køre et race mod en anden.
    Enkelt biler altid har haft lov og køre et træk (test & tune), på lige fod med fx. den scooter m.fl der blev sendt ud på de 201 meter sidste år.

Skal så lige sige at jeg fik sørget for at Aleks (i rullestol) fik en tur med to søde piger, så han var rigtig glad for det (dog syntes han at det ikke var verdens hurtigeste fiat).

• #30   24. maj 2010 men stadigvæk alt skal være ens for alle .. Hvis en for lov til at kører på prøveplader så skal de andre også have lov .. kan ikk være rigtig at man skal brokke sig over det.... synes jeg ihvert fald ikk !

• #31   24. maj 2010 Tak jonas. Også det jeg prøver at sige. De kunne komme til mig, jeg var der hele aftenen i stedet for at skrive det et sted bagefter. :-). Jeg må jo lige skylde aleks en tur til en anden gang så. :-).

Krelle det er da ikke noget med nogen må og andre ikke. Jeg må ikke, andre må heller ikke. At jeg så kørte alligevel kan du jo komme til mig og sige i stedet... Nu når det er sagt gider jeg ikke diskutere mere. Vi ses GLAD på striben næste gang, enten med nye regler vedrørende prøveplader eller at det bliver ens og jeg ikke kører på dem mod andre. Deal??

• #32   24. maj 2010 Godt så ... bare så vi er enige men ville også have gået til dig ... men så at du snakkede med en og gik ud fra at det var om det så gad jeg ikk gå hen og sige det igen ... ! og så kørte du så ind bagefter

• #33   26. maj 2010 ved kørsel med prøveplader er bilen forsikret ved codan og har ansvar på.. så hvis uheldet skulle ske ville den forsikring dække skadet på modsatte bil... så bilen er jo dækket på samme måde som andre biler er med ansvar forsikring.

• #34   26. maj 2010 Tak patrick..

• #35   26. maj 2010 Jonas...
    Det er godt nok nyt for mig at det er ok, at starter sender biler af sted med prøve-plader...Da vi lavede reglen for længe siden "Lillebæltsvej" gik aftalen ud på at starter ikke skulle sende biler med prøve-skilte af sted, for forbyde at de kører kan man ikke, da det er offentlig vej. Der har da været lidt sure miner over reglen fra tid til anden, men når man har snakket med de implicerede om hvorfor, så har der da generalt været forståelse for reglen.
    En regel jeg syntes der er meget god mening i og sikkert en medvirkende faktor til at der ikke er sket mere på Striben i de mange år der nu er gået.
    Derfor syntes jeg også det er komplet hovedløst , at begynde at ændre på reglen, der kunne resultere i et stort tilbage skridt for stribens fremtíd.
    Jonas jeg uddyber det gerne for dig, i kraft af de møder jeg har haft med bla. Esbjerg Politi.

• #36   26. maj 2010 Patrick...
    Nu er det jo tilladt at tænke i andre baner end om der er forsikring på bilen med prøveplader.
    Det drejer sig også om Stribens troværdighed over for visse myndigheder, hvad der er fremlagt på diverse møder og sidst men ikke mindst, så tro ikke at det ikke gør nogen forskel , hvis uhellet skulle være ude, om bilen er indregistreret eller på prøveskilte, både hvad angøår medierne og myndighederne

• #37   26. maj 2010 Jeg kan sagtens følge dig Dannie, det er et skide svært dilemma hver gang det kommer op.
    Men der har altid været plads til og fyre den af som alene bil eller lave et lille dækbrænder show efter start og det syntes jeg i grunden er ok, da det jo ikke betegnes som et race.

Men mon ikke man kunne lave den regel at det var tilladt og lave en test & tune for den enkelte bil, så der stadig var lidt sjovt og kigge på ?

Ved at reglerne omkring prøve plader har ændret sig væsentligt de seneste år og er skærpet på mange områder, men også lempet på enkelte områder.
    Har siddet og googlet reglerne på skat's hjemmeside hvor alle regler står penslet ud -så er man i tvivl om hvor vidt man må køre "et eller andet sted", ja så skal man næsten selv skimme reglerne igennem.
    Dog er der en ting der skinner meget igennem og det er at der kun må befinde sig en person i bilen når den kører med prøveplader.

Jeg ved det er skide træls for alle dem der så gerne vil køre, for der er sku mange der gerne vil.
    Man kan fx. tage et sted som hedensted, hvor folk kommer med biler på trailer uden eller med plader og racer, det er også en ting jeg ikke helt kan forstå at man kan tillade - også selv om det måske er en speciel bil med xxx HK.
    Men vi kan sagtens vende den over en kop kakao på fredag, no probs.

• #38   26. maj 2010 Jonas...
    For ud over sikkerheden, som er vigtig, så er det jo også Stribens renome. Selvfølgelig vil man gerne kunne fyre sin bil af , når ens projekt er færdigt. Og det findes der også rigelige muligheder for ved de lovlige arrangementer, som Sindal,Dhb og lign. Syntes absolut ikke der skal slækkes på den regel, så længe man kæmper for noget lovligt.....
    Ses på Fredag....

• #40   26. maj 2010 Det er lovligt at køre på prøveplader til og fra striben eller et andet udstillings sted. Du kan endda køre på prøveplader til banerace med de rigtige papir. Det kommer an på hva du krydser af i. Så det du siger passer ikke. Og det med at køre galt til race, er da noget der bliver vendt ved politiet uanset om det er på prøve eller alm plader.

• #41   26. maj 2010 Arno...
    Du har ganske ret at det vil blive taget op både af myndighederne og medierne , når og hvis der går noget galt ved streetrace , uanset om det er i Esbjerg eller Vejle eller hvor det nu måtte være.....
    Men det ville være naivt at tro, det ville få den samme opmærksomhed, om det var en indregistreret bil eller en bil på prøve-nummerplader....
    Det ville for det første få meget større opmærksomhed i medierne + det at feks. Esbjerg politi ville kunne sige at de ting der var forelagt dem, ikke blev håndhævet og overholdt........Hvis bilen var med prøveplader....

• #43   26. maj 2010 Hvor kommer det med råd til forsikring ind i billedet? Det har da intet med det her at gøre

• #44   26. maj 2010 Har du overhovedet en anelse om hva snakken her drejer sig om?

• #45   26. maj 2010 Forstår godt nogle føler sig ramt når de er blevet afvist med prøveplader, og der så alligevel er en der smutter gennem nåleøjet på prøveplader.
    Om det er en kending fra stribens crew eller en gæst på striben er underordnet da alle efterhånden kender reglerne.
    Sket er sket.
    Det er forkert af stribens crew at lade den smutte igennem. Jeg var ikke selv der i fredags, så kan ikke udtale mig om hvorvidt crew'et havde set om der var prøveplader eller rigtige plader på bilen, men sket er nu engang sket, og fejlen er der blevet undskyldt for.
    Jonas Erbs har bedt stribens bestyrelse om at drøfte reglen med prøveplader.
    Indtil da er reglen uændret. Altså er det ikke på striben der skal køres på prøveplader.

Ses på fredag med et smil på læben.

• #46   26. maj 2010 Har drøftet sagen med Morten her til aften og reglen forbliver som den er pt.
    dvs. ingen race mellem to biler, hvor den ene eller begge har monteret prøveplader.
    Dertil skal så siges at:
    Der altid er plads til at en bil med prøveplader må køre ud foran start linien og give en gang show/dækrøg - dog må bilen ikke skydes af mellem publikum fra start til slut.
    Jeg ved at Morten (når han har tid) meget gerne vil fortælle det til dem, som kommer pænt og spørger om en forklaring - for så får de en pæn og høflig forklaring på hvorfor reglerne er sådan hos striben-esbjerg.

Det er ej heller tilladt og medbringe en bil på en trailer som ingen plader har eller er på prøveplader og så køre race i den.

Af den simple grund, at hvis der er plader på bilen er man sikker på den har været forbi en synshal og fået godkendt alt fra undervogn til tagantennen.

Man vil fra stribens side sikre sig der fx ikke kommer en bil med 5 motorer monteret og ikke kan bremse, grundet den store trækkraft osv.
    På samme måde som dem der havde skåret taget af deres bil sidste år og ville køre race i den (dette blev også stoppet af sikkerheds mæssige grunde).

Derfor har vi den regel, længere er den desværre ikke, og så kan man komme med mange forklaringer om hvorfor og hvordan det er andre steder - well ... de andre steder er jo ikke striben-esbjerg (et af de hotteste striber i DK - når man hører folket tale).

Jeg vil meget gerne tage snakken op på fredag, på en høflig og sober måde.
    Der er ingen sure miner fra hverken min eller stribens side af, kun dem i selv står for.
    Ses om et par dage.

• #47   27. maj 2010 Syntes jeg er den rigtige beslutning, alt andet ville i mine øjne være et skridt i den forkerte retning.......
    Hvis man ikke får nok i at se biler med plader på, så er der jo rigeligt med lovlige events rundt om i landet...
    Street race er en græsrods bevægelse der kæmper for lovlige baner. så er det med at se frem ad og ikke lave tiltag, der kunne bremse prosessen unødvendigt.......

• #48   27. maj 2010 KDW .
    Sagt på en anden måde ønsker vi fra Striben-Esbjerg ikke at der bliver kørt med prøveplader. Længer er den ikke.

• #49   27. maj 2010 Tak Dannie og Henrik.
    Syntes jeg har været large og forklaret reglerne pænt til brugerne her og på striben, efter og have rådført mig med Formanden - og bestyrelsen sidder med kortet på hånden.
    Men man kan jo altid diskutere dobbelt moral, som er en svær fætter.

Vil dertil sige at når og hvis vi får åbnet for et andet stykke vej vi har i kikkerten, så vil der blive åbnet for bl.a prøve plader osv. - så kom ikke og sig vi er large.
    Men det tages op når de ting kommer på plads.
    For mere info - snak med formanden (Morten), da jeg ikke vil sidde og fortælle en masse som måske ikke er 100% korrekt osv. Vil gerne have de korrekte svar kommer ud i den forbindelse, håber i alle forstår (da det ikke er en beslutning jeg sidder med).

• #50   27. maj 2010 PERSONLIG synes jeg det er rigtig DÅRLIGT af Striben Esbjerg ... eftersom med det samme mig og min bror kom derned med hans bil på autotrailer så kommer de med det samme hvis der ikk er rigtige plader på så kan du lige så godt lade vær med at tage den af ... så Sådan som JEG føler er kun fordi det er Arno ... og det kan man bare ikk tage sig af .. selvom man gerne vil se den bimmer køre så skal der stadig rigtige plader på ellers ingen race .. synes ikk den regel skal laves om ... så SYNES DET ER FOR RINGE AF CREWET ... for snakkede selv med 2 og gjorde de noget nej gu gjorde de ej ...

• #51   27. maj 2010 Vi må jo godt lave show uden plader så at i ikke måtte læse den af trailer kan jeg da ikke forstå.. Der er da ikke noget med fordi det er mig eller andre så må man godt.. Jeg måtte heller ikke køre på dem men der er jo forskel på hva jeg må og gør. Det skal ingen af crew hænges op på..

• #52   27. maj 2010 Ikk det jeg siger ... Han har plader på... men vi kom bare derned på Autotrailer fordi den er for dyr og kører i fra Fyn til esbjerg fordi den lige var blevet lavet skulle nemlig testes .. men de kom med det samme og skulle høre og blabla ... men dig sagde de squ ikk rigtig noget til og DET synes jeg er DÅRLIGT ... uanset om de siger det var en fejl en Hver kan squ se om der er prøveplader på eller ej .. selv en på 2 år kan se det altså det er squ dårlig .. ved også godt som du siger det også er din fejl men også deres .. smiley

• #53   27. maj 2010 ! Krelle Aka Minifolke !:
    ved godt at det også er vores fejl... Men der har altid været plader på Arno´s bimmer, så vi havde ikke lagt mærke til at der var prøve nummerplader på, fordi at HAN ALTID har haft almindelig plader på.

• #54   27. maj 2010 Min har som sagt altid haft plader på og så tænker man jo nok ikke over det:-). Troede det her var afsluttet. smiley

• #55   27. maj 2010 ! Krelle Aka Minifolke !
    Nu ved jeg ikke om din profil passer. Men hvis den gør havde du alligevel ikke fået lov til at køre da du kun er 17 år og derfor ingen kørekort har. Men kom ned på striben på Fredag og få en snak med os istedet så kan vi måske finde ud af om vi er gået fejl af hinanden. (nu ved jeg ikke hvem der har afvist dig)

• #56   27. maj 2010 Hmm læs igen ... Min brors bil ... men ja skal se om jeg kommer derned imorgen .. men ellers ja ... kan da sagtens snakke... synes bare stadig det er latterlig man går mere op i andre ... altså at gøre forskel for sagde det ENDDA til 2 mennesker men de gjorde intet ... men med min bror var de der med det samme vi stod ud af bilen altså den vi kom derned med a kadett bagpå...

• #57   27. maj 2010 Synes du gentager dig selv igen og igen. :-). Er det ikke lidt nytteløs at blive ved hehe? Det sker ikke igen, så er der jo ikke mere at snakke om. smiley

• #58   27. maj 2010 grunden er simpel ... Henrik havde åbenbart ikk set det ovenover ... så skrev det da bare igen .. men godt at det ikk sker igen ... har ingen problemer hvis den bare får plader på så kan du squ kører så meget race som du vil ... tror også folk ville synes bedre om det ...

• #59   27. maj 2010 Uanset om at man hedder Arno eller ! Krelle Aka Minifolke !
    Så må man ikke køre med prøveplader! det er regler der gælder ALLE, og lige så snart jeg blev fortælte det, at der var en der kørte på prøveplader (Jeg havde heller ikke tænkt på at han havde prøveplader på) så regerde jeg på det med det samme!!! Jeg kan godt forstå jer at det er træls at i ikke må køre på prøveplader, men intil videre er reglen sådan her, og den skal overholdes intil andet bliver besluttet.....

Tak for opbaknigen Dannie...
    Mvh Simba-Striben

• #60   27. maj 2010 Se en til der ikk læser det DET VAR MIN BROR OG MIG !!! HANS BIL ::.. men stadigvæk synes jeg PERSONLIG ikk at reglen skal laves om smiley PGA ... selvom politiet ikk vil have vi kør race ... det så ser det squ bedre ud med almindelig plader end prøveplader ... altså sådan nogen ting tror jeg squ også de kigger efter ...

• #61   28. maj 2010 Krelle.
    Kom lige til mig en anden gang hvis der er problemer, så skal jeg nok tage mig af dem - hvis de selvfølgelig er til og løse.
    Enhver bil der har plader på må køre, også selvom den kommer på en trailer - det gjorde vi også sidste år og den regel er der ikke ændret på.
    Vi snakkede om det med et par stykker sidste år, da de med samme begrundelse kørte deres bil på en trailer, det er sku ikke sjovt og køre 100 - 180 km i en bil der går mellem 2 og 4 km/l, det kende vi alle sammen alt for godt.
    Men fang mig hvis der er noget, det er ikke altid at crew'et har tiden til og tage en hurtig beslutning (de har jo til tider rigeligt og se til med sikkerhed osv.)

• #62   28. maj 2010 Iorden smiley

Kommentér på:
Tak for en fed aften

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce