Motorproblemer;( {{forumTopicSubject}}
Hej Scirocco venner
Jeg har nu haft min Scirocco Gtx i et stykke tid, og har egentlig aldrig været helt tilfreds med hvordan den kørte.
Den bruger en del olie, og hvis man kører den til lidt høje rpm og lader den trække efter den har motorbremset lidt kommer der en lille røgsky.
Den er også begyndt at rasle hvis den skal sejtrække, og når man skifter gear og lader den trække.
Desuden er den en del langsommere end min lillebrors 90 hk Scirocco.
Min skulle ifølge den tidligere ejer være renoveret for ca. 2 år siden og have skarp knast.
Kunne det tyde på at den måske ikke er så renoveret alligevel?
Mvh Philip
jul 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 658
Men på dine billeder ser de godt nok ud til den er meget ren og fin.
Men nogle mennesker tror at en renovering af motor = Ny toppakning.
Jeg tror du skal begynde at kigge efter en anden kværn til den, det kan ikke svare sig selv at begynde at skifte noget indvendigt i den. (Stempelringe som det højest sandsynligt er)
Evt. kan du jo flytte knasten med over.
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Har skrevet til Sls tuning i tyskland, de skal have 830 euro for komplet renovering og portning af topstykke incl. g60 ventiler.
Men så er det jo bare om bunden er god nok...
Den ryger ikke helt vildt, man kan kun ane lidt røg hvis man fx kører den ud 3. gear og lader den motorbremse og så trække videre i 4 gear...
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
vil tro at de blot har renoveret toppen på din og malet den osv, den ser jo rigtig fin ud...
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Kan du selv pille motoren ud og tage gearkassen af??
For så kender jeg en masse der er gode til at renovere sådan noget stads.. Det er bare vigtigt at man selv tager motoren ud.
Fx. hos et cylinder service værksted koster det ikke så meget igen at få det renoveret. Og så bliver det bare godt igen.
nov 2003
Tror godt jeg selv kan pille motor ud...
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 278
nov 2003
Motorproblemer;(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside