{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Motorproblemer;( {{forumTopicSubject}}

Hej Scirocco venner

Jeg har nu haft min Scirocco Gtx i et stykke tid, og har egentlig aldrig været helt tilfreds med hvordan den kørte.

Den bruger en del olie, og hvis man kører den til lidt høje rpm og lader den trække efter den har motorbremset lidt kommer der en lille røgsky.
Den er også begyndt at rasle hvis den skal sejtrække, og når man skifter gear og lader den trække.

Desuden er den en del langsommere end min lillebrors 90 hk Scirocco.

Min skulle ifølge den tidligere ejer være renoveret for ca. 2 år siden og have skarp knast.

Kunne det tyde på at den måske ikke er så renoveret alligevel?

Mvh Philip

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorproblemer;(
  • #1   7. jun 2010 Ja det kunne det godt.

Men på dine billeder ser de godt nok ud til den er meget ren og fin.
    Men nogle mennesker tror at en renovering af motor = Ny toppakning.
    Jeg tror du skal begynde at kigge efter en anden kværn til den, det kan ikke svare sig selv at begynde at skifte noget indvendigt i den. (Stempelringe som det højest sandsynligt er)

Evt. kan du jo flytte knasten med over.

• #2   7. jun 2010 Ville jo også være glad for at beholde den originale motor.

Har skrevet til Sls tuning i tyskland, de skal have 830 euro for komplet renovering og portning af topstykke incl. g60 ventiler.

Men så er det jo bare om bunden er god nok...

Den ryger ikke helt vildt, man kan kun ane lidt røg hvis man fx kører den ud 3. gear og lader den motorbremse og så trække videre i 4 gear...

• #3   7. jun 2010 hvis det har interesse har jeg en bund til dig fra en scirocco ....ca 100 000 km....
    vil tro at de blot har renoveret toppen på din og malet den osv, den ser jo rigtig fin ud...

• #4   7. jun 2010 Philip S : Lyder som om at dine Ventil styrs pakninger er slidte. Så du starter om morgenen så ryger den vel også?

Kan du selv pille motoren ud og tage gearkassen af??
    For så kender jeg en masse der er gode til at renovere sådan noget stads.. Det er bare vigtigt at man selv tager motoren ud.

Fx. hos et cylinder service værksted koster det ikke så meget igen at få det renoveret. Og så bliver det bare godt igen.

• #5   8. jun 2010 Den ryger lidt, men ikke voldsomt. Ikke noget jeg har tænkt over før nu.

Tror godt jeg selv kan pille motor ud...

• #6   10. jun 2010 ang. ralsen ved gearskifte ved hvilke omdrejninger kommer det? for kunne godt lyde lidt som plejllejer som er ved og være slidt op.

• #7   11. jun 2010 Det er vel ved gearskift omkring 5-6000 rpm

Kommentér på:
Motorproblemer;(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce