{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

APEX Gevindundervogn - manual???? {{forumTopicSubject}}

hjælp hjælp hjælp .... smiley

nu har jeg langt om længe nosset mig sammen til at sætte en gevind undervogn fra APEX på nissanen.

Det er blødeste udgave jeg har valgt, men der fulgte hverken TÜW papirere eller vejledning med til indstilling af dæmpernes reaktion.

Nogen andre som har denne type undervogn som har noget brugbart viden omkring den?

Nissanen hopper sq som en ged når jeg rammer bare det mindste på vejen, så det duer jo ikke, og jeg vil heller ikke bare skrue løs på knapperne uden at vide hvad der sker.

På forhånd mange takker, og ja jeg skal nok få taget billedet af bilen med de nye fælge på, men indtil videre må I nøjes med det sidste billede i bilprofilen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  APEX Gevindundervogn - manual????
  • #1   19. jun 2010 Quote: Morten P
    jeg vil heller ikke bare skrue løs på knapperne uden at vide hvad der sker.

    Sig mig lige en gang min gode mand... Hvor mange knapper er der ????
    Jeg mener hvor galt kan det ga...


  • #2   19. jun 2010 hehe ej der er jo faktisk bare en knap i hvert tårn til justering af netop dæmperens reaktion..... men kunne jo godt være at andre har nogle gode råd?

  • #3   20. jun 2010 K-sport er også kendt som driftunservognene. INGEN dæmpning.

    Morten du skal bare prøve at drejer lidt på toppen af dæmperen, det kan der ikke ske noget ved:)


  • #4   20. jun 2010 drej dem helt den ene vej, kør en tur, drej dem helt den anden vej, kør en tur, så ved du hvad den gør når du drejer den ene og den anden vej, så er det bare i gang med at prøve sig frem til den reagerer som DU vil ha den skal reagere.

  • #5   20. jun 2010 apex undervognen er ikke godkendt og der existere ikke tuv papire på den. den kan ikke synes.

    den blødeste :-(.... en nissan skal da være hård som et bræt at køre rundt i for at det føles som ægte race smiley


  • #6   20. jun 2010 Mange af de undervogne kommer samme sted fra, af hvad jeg kan se er Apex de samme som D2, K-Sport XYZ osv osv.

    Det er desværre en lorte undervogn, dæmperne bliver mega hurtigt utætte, og indstillingerne er ret fucked selvom der er mange muligheder, hvis din er denne type undervogn (jeg ved det ikke, blot et gæt smiley så kan du justere den ved at dreje bunden af den også, og ikke som på de "normale" tyske undervogne hvor du justerer højden "på selve fjederbenet"


  • #7   20. jun 2010 Og det er altså ikke for at være en kælling, men har selv haft dem på og vi sælger en del af dem.... :o/

  • #8   20. jun 2010 jeg havde ingen problemer med min apex undervogn.

  • #9   20. jun 2010 jeg har altid hørt godt på om Apex´ undervognen og at der er rigtig mange som kører med den.

    at den ikke kan synes gør ikke så meget, da jeg alligevel vil skifte til den originale undervogn når bilen skal til syn, så der slet ikke er noget de kan klage over.

    Jeg prøver mig frem angående de indstilinger der.... den skal jo være komfortabel at køre i, da den er indregistreret til gadebrug smiley


  • #10   20. jun 2010 Den der s13 med stjernerne på.... kører han ikke med en apex undervogn?

  • #11   22. jun 2010 Jeg ved at det har varet oppe for men der findes da ikke en gevind undervogn som gar igennem syn, selv om nogle synsmand vil godkande en der har TUW.
    Men det skal vare en TUW til en S13 skal det ikke.?


  • #12   22. jun 2010 ^^
    Hvad mener du?

    Jeg ved ikke om KW/ Belstein osv laver en undervogn til S13'eren men mange af deres har en TüV godkendelse :o) !


  • #13   23. jun 2010 1342 F>> Hvad snakker du om? En undervogn der er typegodkendt med TÜV og merkblatt 751 kan sagtens synes, det bliver skrevet på registreringsattesten som en konstruktiv ændring, og nej det er ikke noget jeg har hørt fra min mosters mands elskerinde, det er fordi jeg selv har en KW med TÜV på min S13, og en D2 på min Mazda 5 som er den værste undervogn jeg nogensinde har haft, derfor har jeg skiftet tilbage til original undervogn på den igen.

  • #14   23. jun 2010 Quote: Hvad snakker du om? / Hvad mener du?

    Ok! rolig nu piger....Sa det er muligt at fa en godkendt gevind undervogn.
    Jeg var faktisk sikker pa at det ikke var lovligt selv om nogle synsfolk godkender dem.

    Jeg er selv ret glad for min HST undervogn..... Men der er vist ikke mange Tuv papire pa den.


  • #15   24. jun 2010 Bestemt, det folk går galt af er når butikker sælger D2 som er TÜV godkendt, fordi produktionsfaciliteter eller andet gøgl er TÜV godkendt har intet at gøre med undervognene er det, det der kræves for at få det godkendt er at delene er TYPEGODKENDT (Merkblatt 751, hvis jeg husker rigtigt) og derfor har du en TÜV godkendelse med dette merkblatt så er det typegodkendt til bilen og kan derfor fuldt lovligt synes da man har papirer på at det opfylder bilproducentens krav, hvis de har disse papirer kan det synes, alt andet er ubrugeligt, det er ret simpelt smiley

  • #16   26. jun 2010 Ok René H J... Super info.

    Og det er kun KW der PT. har den tybegodkendelse ikke???

    Hvad syntes du selv om KW til S13, jeg fra valgte den i sin tid fordi den næsten alle steder fik dårlig omtale på grund af sin hårdhed.....?


  • #17   26. jun 2010 Så vidt jeg ved, jo.

    For hård? Den er jo justerbar, jeg tror næppe du finder en "bedre" undervogn til vejen end KW... den er helt perfekt syntes jeg og jeg har kørt min HELT i kælderen med 19" og jeg er ekstremt imponeret over den! Er glad for jeg valgte at sælge min D2 og købe denne istedet smiley


  • #18   26. jun 2010 Der bliver heller ikke snakket pant om D2 mange steder, ogsa noget med at den skulle blive utat.
    Kunne vare at jeg skulle smide en KW. pa til syn neste gang.


  • #19   8. sep 2010 Hvor er det smart at købe KW til S13.... Og følger de TUW. papire med?


  • #20   8. sep 2010 TÜV papirer medfølger ja, du kan købe den hos mig hvis det er, du kan sende en mail på salg@astina.dk så skal jeg give dig en god pris, men den er IKKE billig og vi har ikke meget at gøre med på dem...

  • #21   9. sep 2010 Uha.... Den er meget dyr kan jeg se på astina.dk

    Jeg lader den lige stå et øjeblik.....


Kommentér på:
APEX Gevindundervogn - manual????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce