{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

nyt tiltag/forslag til banen!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har sgu gået og tænkt lidt over det her efter igår aftes.
Jeg synes vi skal opsætte kegler/lys lave steger eller lign. som en mål streg. Og så SKAL folk bare bremse der! Kan de ikk finde ud af det så skal de bare ikk have lov og køre igen. Vi er sgu nødt og være sikre på vi har nok plads til at bremse på igen så vi ikk ender med det der skete igår. For der er virkelig nogen som trækker den lige til det sidste derude og det kan bare ikk hjælpe noget!!
Og så synes jeg det skal være krav HVIS motorcykler skal køre, så SKAL føre have fuld køredragt/motorcykel tøj.
For det er fandme det der har reddet ham fra igår.
Ved godt vi ikke kan lege politi folk derude og bestemme over folk men, "og nu det ikke noget ondt ment om ham igår". Det ødelægger bare meget for mange andre at der sker sådan en ulykke, så må vi sgu stramme reglerne lidt og skrue bissen lidt på, så vi stadig kan have fornøjelsen af race lørdag aften.

Lyder det helt hul i hovedet det her eller hva ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt tiltag/forslag til banen!!!!
  • #1   27. jun 2010 lyder rigtigt fornuftigt.

  • #2   27. jun 2010 Er helt enig i det!! (;

  • #3   27. jun 2010 lyder som en plan man kan forholde sig til kim
    stemmer ja til det forslag


  • #4   27. jun 2010 det lyder meget fornuftigt i mine ører.. for en ulykke som den igår giver politiet endnu mere grund til at være efter os.. og det synes jeg da ikk lige frem at vi mangler

  • #6   27. jun 2010 lyder enlig rigtig godt

  • #7   27. jun 2010 syntes det er et rigtig godt tiltag ! jeg stemmer også ja !

  • #8   27. jun 2010 hel sikker det lyder got sad os tænk på vi sku have et styk at bremse på og ikke bag køer den hel ud til svinge

  • #9   27. jun 2010 Hej

    For at være ælig så er det en lorte bane til mcer den er for kort til de hurtige maskiner, vi når jo kun lige i toppen af 2 gear også er vi på 200+ så kan slet ikke holde kablet stramt til målstregen.

    Men nu skal i heller ikke være nogle pivehoveder dem der ligge og hammer til den på mc er for det meste klar over, dummer man sig gør det nas.





  • #10   27. jun 2010 Lyder som godt tiltag.. Evt bremseskilte med 100 m og 50 m.. Som formel 1 smiley

  • #11   27. jun 2010 hehe 100m er ikke meget på en mc der kommer over 240.

  • #12   27. jun 2010 så lad vær med at komme med 240 og køer så man ved man hag bremse længte nok det er sku også lov til tænk sel hag sel haft mc og køert der nede

  • #13   27. jun 2010 enig med Bo!

  • #14   27. jun 2010 Har ikke et problem med at bremse ned med den fart, nok mere dem der ikke kan finde udaf at bremse deres mc ned der skal holde sig fra det.

    Man skal bare gøre sådan.

    http://www.youtube.com/watch?v=zNa13Y1EvxM


  • #15   27. jun 2010 rene M---> Det er lige nøjagtig den holdning der, som gør at det går galt. Det har ikke noget med tophastighed og gøre. Vil i køre stærkt på MC så gør det på motorvejen.
    Jeg har selv i 2 år haft en af de absolut hurtigste biler derude og jeg har sgu aldrig trukket den så langt så jeg har været helt oppe og stå på bremserne. Det er slet ikke et valg folk skal have, bremser man der for vi på et tidspunkt havde kegler er der fint plads til at bremse. Så er det sgu lige meget om banen kun ender med at være 200 meter lang. Og så tror jeg i øvrigt det er de færreste der når 240km/t på den bane der, selv på motorcykel! lidt urealistisk

    TurBo---> jeg er faktisk helt enig med dig i det der. Specielt fordi mange af dem som kommer på cykler kun er 18-20 år men kommer på store 900ccm og 1000ccm maskiner som de slet ikk har erfaringen til at køre.

    Vh Kim


  • #16   27. jun 2010 Enig.. Motorcykler har intet at gøre på banen.. Har jeg altid ment..

  • #17   27. jun 2010 Topsecret R

    Nej det er lige den holdnig der gør at man ikke ligger sig ned, for så har man ævet sig i det man laver.

    Men nu er den bane også kort, så en del mcer skal nok bremse før den streg hvis man eller ser den, har kørt mange gange på den så det er ikke et problem her.

    De gange jeg har kørt i Odense der er den tydlig at se og banen er lang, så der er masse af plads til at bremse ned.

    Men så også en del biler der ikke havde meget styr på det de lavet i lørdags, så det er også et ? om tid før de går galt.





  • #18   27. jun 2010 rene M---> nu er der jo mange andre faktore der spiller ind. Så der er en grund til der SKAL bremses hvor der er lavet en streg og hvor der "stod" 2 kegler på et tidspunkt. Nu har jeg kørt mod en hvor der sprang en bremse slange, og jeg har selv prøvet hvor bremserne gav op pga. varme. Så hjælper det sgu ikke noget man trækker den helt ned til svinget og først skal bremse der og så, hovsa ingen bremser. Det gælder jo ikk om og nå 200km/t derned af. Det gælder om og komme først over stregen og IKKE mere. Men i hvert fald 50% af dem som køre derude, er begyndt og holde på til de sidste meter og ALLE cykler holder på noget længere end stregen/mål. Og så er det sgu lige meget om der står kegler eller er tegnet på vejen.

    Og det med bilerne, er jo bare endnu en grund til at man ikk skal trække den til sidste meter. Brems ved stregen/mål, sådan er det alle steder DHB, sindal, osv. der holder man heller ikk på efter stregen.


  • #19   27. jun 2010 > JD-Rustfri <

    Ved jeg godt, men snakker man om sikkerhed så er det også dumt at sende nogle af sted hvis banen ikke er clean.

    Esbjerg er en total syg bane og det er nok noget at det dummste sted at køre hvis man bare har lidt at flytte med.

    Odense er sådan set ok, der kan godt være et problem med dyr på vejen men ellers er den ok.


  • #20   27. jun 2010 kom til at tænke på noget.. de blink-kegler som vejarbejdere har er de totalt umulige at få fat i.. de er sku da til at se når det både er lyst og mørkt
    hvis vi kunne få fat i sådan nogle er det sku da til at se hvor mållinjen er


  • #21   27. jun 2010 jeg siger bare 201m er meget passene og så er der masser af meter at bremse ned på. slev og der sku ske noget med bilen så som bremser svigter. har jeg prøvet en gang ved du jo kim.


  • #22   27. jun 2010 rasmus K----> Det er nemlig lige præcis derfor vi skal have plads til at bremse og folk SKAL lade være med at trække den helt ud. Havde vi trukket den så langt den aften, som nogen af de andre gør nu. SÅ havde du sgu ikk haft en subaru i dag. Og det er jo ikk fordi du ikk kan finde ud af og køre. Der kan jo som sagt ske defekter ligesom ved dig, som føren ikk er herre over.

  • #23   27. jun 2010 Det har osse noget at gøre med der ligger lidt sand på vejen
    Det er været et problem før,

    Kender 2-3 stykker som var på mc i lørdags og de sage osse de ikke skulle køre Pga sand


  • #24   27. jun 2010 Anders J---> det ved vi er et problem, derfor gør det, det jo også for mig, fuldstændig uforståeligt hvorfor man så skal vente med, at bremse så langt efter mål og lige i sidste øjeblik før svinget ????????

    igen det gælder jo ikk om at nå højeste hastighed ned af banen, men hurtigst over stregen


  • #25   27. jun 2010 Ja hvade godt nok osse stoppet lidt før især hvis jeg var på mc

    det var nok osse derfor det gik galt sidst med ham i bilen som kørte ind i siden... Så det ville nok være bedste hvis man lavet så det var 201 meter eller 402 meter alt efter hvad der er plas til så er der osse så man når at stoppe


  • #26   27. jun 2010 Topsecret R

    Det har ikke noget at gøre med at man skal have højst fart den kommer sgu af sig selv når man fyre en kvik maskine af, jeg når kun lige 3 gear så lukker jeg af , det er ca 50m før stregen eller skal jeg bremse for hårdt ned, og skal jeg det er der fare for at forhjulet smutter.

    Så ikke noget sand på den og kørte den da en del gange i begge sider, men køre også kun når det er lyst.

    Captain Slow 8700 *

    Kloge ord, du har forstået det :o).



  • #27   28. jun 2010 stemmer 100 % for banen skal være korter
    rigtig kloge ord


  • #28   28. jun 2010 nej have vi tage den ekstra tørn så have jeg ikke haft den mere så have den nok lagt i grøften på den anden side af svinget. men kegler og en tydlig hvid streg burde være nok også skal folk bare overholde det.

    I esbjerg køre de os 201m men syns stadig at bremselængden er kort der er ikke plads til en defekt så tager man muren. efter min mening sku de trække banen 50 meter til bage så der var det mere at bremse på.


  • #29   28. jun 2010 helt ening. der er klart for meget slinger på motor cykel, der skal jo heller ikke andet til et brønd dæksel eller en smule sand, før det går helt i kage hat...

    men det gælder fandme også bilerne der køre der ude med at få bremset i god tid, sku ikke alle der er lige gode til det,

    syntes det ville være fint at få lavet en målestreg ved 201 meter, selv om det lyder lidt kort, når vi snakker biler,


  • #30   28. jun 2010 jeg har en sathans masse dioder så kan nemt lave nogle kegler med lys i hvis nogen kan skaffe 2 kegler.. smiley

  • #31   28. jun 2010 Vil starte med at give dig fuldt id ret kim.. jeg sad lige og havde en samtale igår med en af de professionelle Drak.bike køre nede i klubben igår.. og selv om han havde kørt i 15år.. ville han aldrig presse en cykel helevejen ned af banen som det er blevet gjort.... de dage hvor banen har været våd rykkede vi keglerne 75m tilbage for at give lidt mere at bremse på.. og selv med de 75 m mindre kommer der jo nogle gode løb ud af det.. og banen er jo i forvejen over 402m smiley s¨å der er noget at give af...

  • #32   28. jun 2010 he he rene M i kørte længere end 402,33 meter i var med fuld gas på 620 meter i odense hvor der ikke er så mange forhindringer og odense og hedensted kan ikke sammenlines på grund af banelængde og afmærkning.

    lige en ting mere TurBo . at forbyde mc´er der ude hvor kommer den tossede ide fra. hvis starterne sørger for at vejen ar afmærket må kørene for holde sig til det. samt efter hvad deres dæk og bremser kan klare. efter om de kører standart eller har skiftet til centermetal eller kabon. og ellers ikke kører thansen dæk men ordenlige dæk.
    det hele bunder jo i om banen er afmærket korekt.

    nu har jeg fulgt diskotionen ang. bane længde. og jeg må sige er jeg forstår det som at, nye ikke er klare over at banen ikke er 402 meter. lad dem køre ned af banen og kigge og fortæl dem hvordan landet lægger.

    det er bare min holdning


  • #33   28. jun 2010 kom lige til at tænke på en udtagelse her inde. at Motorcykler har intet er gøre på den bane. hvor vil i hend med den. at de skal til at køre et andet sted for dem selv. hvad bliver så det næste biler uden turbo. må heller ikke komme eller biler fra før 1990. troede det var for alle med trang til fart. det er lige så dumt at høre på som alt den balade der var for et par år siden i odense.
    det hele gælder om at hygge sig og om at, få den viden man har brug for ang. banen. og ellers holde det så simpelt som muligt så det er så forståligt som muligt for alle. ellers bliver det der nye DASU.


  • #34   28. jun 2010 rene M
    er det dig i den video du linker til?


  • #35   28. jun 2010 Altså.. Hvad med at få lavet et par kegler med en fotosensor i hver side ? Og lys i ? Som blinker i feks 3 sek når bilerne passerer ? Så er vi ude over det med at vi ikke kan se hvem vinder. Og vi er ude over at de ikke kan se målstregen ? der skal lidt arbejde til ja. Men det er sku ikke det sværeste..

  • #36   28. jun 2010 Glemte lige det der med MC.. man skal på ingen måde forbyde dem.. nu hjælper det jo heller ikk noget at man kommer kørende på en Racer maskine med nedslit forhjul og tror man hurtigt ville kunne bræmse ned når man når 140-185... eller hva farten nu kommer op på.. på en mc er det fadme det hjul der skal være mest mønster på.. bagdækket er på ingen måde vigtigt..
    Men Jeg Har fået fat i 2 Store kegler så nu mangler de bare noget lys..


  • #37   28. jun 2010 det lyder som en god ide...

  • #38   28. jun 2010 Jalle bare lige smid en besked hvis jeg skal fixe lys i dem, har godt 100 dioder til at ligge i RØD og GUL, og Hvide,

    D M det er dog ikke så nemt at lave det D M snakker om, krever jo noget der skal stå i midten osv, og ledninger på jorden osv.


  • #39   28. jun 2010 Kræver da ingen form for ting i midten eller lign ? Bare en giver eller en aftaster med 1,5 m rækkevidde.. det må kunne fås..

  • #40   29. jun 2010 Lyder rigtig fornuftigt smiley

Kommentér på:
nyt tiltag/forslag til banen!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce