{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Kia Picanto til Italien {{forumTopicSubject}}

Hej Picanto ejere
Vil blot dele en rigtig god oplevelse med min Picanto med jer.

Er lige vendt hjem fra en tur fra Italien på 3200 km veloverstået i min Picanto.

Til jer som har overvejer at køre sydpå i jeres bil men alligevel tænker... argh går det nu også i sådan lille bil kan jeg kun sige - frygt ej, gør det smiley

Har ligget på ca 130-140 km/t det meste af vejen og måske 100-150 km med 150 km/t. Enkelte steder var der lidt lokale hastighedsbegrænsinger på enten 80-100-120 km/t selvfølelig. Brændstofsøkonomien har over 10 tankninger ligget på 14,2 km/l. Havde regnet med 12-13 km/l hjemmesfra så er positiv.

Kasselbakkerne og alperne var også til stor overraskelse. Fik man gearnet ned i 4 gear inden den ramte 3500 o/min i 5. klatrede den op med 41-4200 o/min ved 115-120 km/t uden problemer - og den hastighed er der er rigtig mange af de store biler som også ligger med op af bakkerne. Selvfølelig var der også nogle som kørte hurtigere jo, men størstedelen alligevel... smiley

Enkelte steder var stigningerne lidt længere og måtte for et par hundrede meter lige i 3. gear enten fordi en langsom bil eller campingvogn trak ud... Få steder som f.eks ved Europabroen stiger det 9-10%, den er lang og hastighedsbegrænsning på 80 km/t - det kunne 4. gear ikke lige holde farten i - der var 3. lige bedre hvor den kunne accelerere.

Men mit råd op af bakkerne/alperne : få gearet ned inden 5. gear rammer 3500 o/min får så har 4. gear lidt mere gang i motoren på den gode side af 4000 o/min smiley

Eneste minus på turen var : % Aircon/klima!! Men fuck det bilen var KONGE!


Kommentarer på:  Kia Picanto til Italien
  • #1   21. jul 2010 P.S hold øje med mit fotoalbum - ligger lige et par billeder op af turen frem og tilbage i løbet af et par dage smiley

  • #2   22. jul 2010 Fed tur.
    Ville gerne vide lidt om dit besin forbrug på sådan en tur?


  • #3   23. jul 2010 Hej Karsten
    Jamen jeg har brugt ca 2500 kr på bærndstof + den tankning jeg foretager mig idag da brændstoffet fra tankningen ved Hannover er brugt nu her smiley Så omkring 2800 kr skal du regne med i brændstof, det er også inkl tankningen hjemmefra inden afgang.

    Jeg kørte ikke helt tanken ud men ca 1/4 tilbage hver gang jeg tankede - så passede det bedre med stæk-ben pause smiley
    Men det lyder således:
    * Esbjerg-Hildesheimer Börde(Syd for Hannover): 17 km/L (landevejen fra Esbjerg til Kliplev trækker lidt op smiley )
    * Hildesheimer Börde(Syd for Hannover - Aurach Süd(Nord for Nürnberg): 15 km/L inkl Kasselbakker.
    * Aurach Süd(Nord for Nürnberg) - Wattens i Østrig: 14,3 km/L her var der en del km med 150 km/t - hvor den er lidt mere tørstig...
    * Wattens i Østrig-Adige(ved Garadasøen): 18 km/L (inkl Brennerpas´+alper - meget positivt)
    * Adige(Gardasøen) - Lido Di Jesolo: 16,3 km/L
    * Lido Di Jesolo- Pagnella(Ved Trento): 13,2 km/L (Her var der meget stop&go kø fra Venedig til Verona... )
    * Pagnella(Ved Trento) - Fürholzen(Nord for München) : 15,4 km/L
    * Fürholzen(Nord for München) - Ultrichshausen( i mellem Wurzburg og Bad Hersfeld ca midtvejs) : 14,5 km/L
    * Ultrichshausen - Allertal(Nord for Hannover) : 12,7 km/L (Her var der en kombi af kasselbakker, vejarbejdezone og 150-160 km/t(nattekørsel) )
    * Allertal(Nord for Hannover) - Esbjerg : Tanker som sagt først idag, men ud fra trip vil jeg tro omkring 15-16 km/L

    Håber det kan bruges smiley

    Mvh Jesper


  • #4   23. jul 2010 Meget fint. 1000 tak.

  • #5   23. jul 2010 godt at du havde en fin tur. Men jeg vil hellere flyve.

Kommentér på:
Kia Picanto til Italien

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce