{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.845 visninger | Oprettet:

for højt co2 tal, hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg står og ska have min civic til syn, men co2 tallet er for højt. vi har skiftet til org. luftfilter og en anden bagpotte. rørene på udstødningen er 2,5" fra cat´en af.

den ligger på ca. 640 - 660 i co2 tal, ved skisme ikke rigtigt hvad jeg kan gøre for at få co2 tallet ned ???

vi har skiftet nogle vacumslanger i motorrummet og vi har kikket ind i cat´en og den ser umildbart fin ud og lambdasonden virker også, og udstødningen er tæt..?

nogen der kan hjælpe ??? hurtigt ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for højt co2 tal, hjælp !
  • #1   3. aug 2010 den er meget nem.5 til 10 liter bensin i tanken og så hælder du en liter karburator sprit i.den har jeg brugt flere gange og det sætter tallet betydeligt ned.har lige gjort det med en gammel crx

• #2   3. aug 2010 okay, går det også når der nu ikke er kaburator på bilen ?

• #3   3. aug 2010 Det er desværre dine stempelringe der skal skiftes og dit topstykke der skal renses, hjalp på min Esi og så forurener den mindre end fabriksopgivet

• #4   3. aug 2010 ja det er bare en fortynding af bensinen.du kan jo bare gøre det lige op til syn og så fylde mere bensin på efter.jeg har aldrig haft problemer med det.kun synsmanden der ikke forstår en skid men det er jo ikke dit problem

• #5   3. aug 2010 Du kan også prøve at køre en go lang tur for at gøre motoren varm, og så lige inden du kører derind give den en ordentlig tur i 1. .2. 3. gear så burde den være blæst igennem

• #6   3. aug 2010 har prøvet alle jeres forslag idag, men tallet er stadig for højt, så det er nok katalysatoren der står for en udskiftning... smiley

• #7   3. aug 2010 okay, ska alligevel snart skifte olie, så det gør jeg nok før syn så smiley

• #8   3. aug 2010 Vil os mene det er dine olie ringe , har samme problem med min den har bare et tal på 1000 istedet for . og det er mine olie ringe der skal skiftes , og den bruger kun olie hvis jeg kørere den op over 6000omdr som heldigvis ikke sker særlig tit smiley

• #9   4. aug 2010 nu skriver du at co2'en er for høj. den kan ikke blive for høj. jo højere co2 jo bedre forbrænder din motor, ligger normalt mellem 14-16%. men går stærkt ud fra at du mener CO'en er for høj.
    hvordan ved du at din lambda sonde virker som den skal, har tit prøvet at den enten var deffekt eller bare for langsom pga. alder. den kan måles med scop og skal helst svinge min 2 gange i sek. (svinger mellem ca. 0,9 til 0,1 volt)
    det kan også skyldes for højt benzintryk, en deffekt temp. føler, eller map sensor. men hvis du måler hvor lang åbnetid du har på dyserne med scoop kan du spore det. hvis du har meget kort åbnetid kunne det tyde på for højt benzintryk, og er åbnetiden for lang kunne det f.eks være deffekt temp. føler.
    men hvordan er dit lambda tal? og resten af værdierne for en 4/5gas test kan give en god ide om hvor fejlen ligger.
    bare lige nogle inputs.

• #10   4. aug 2010 kabu sprit hælk 10 liter i tank og 2 til 3 liter kabu sprit i. kør motor rigtig varm og så til syn .

husk at tanke den helt fuld efter smiley

• #11   4. aug 2010 Tak for tippene smiley

Jesper - lambda tallet ligger på 1.0025 ca.

Kommentér på:
for højt co2 tal, hjælp !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce