{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Patrol GR vs. Land Cruiser LJ70 .? {{forumTopicSubject}}

Hej Patrol freaks!! smiley

Jeg har kig på en lidt nyere 4x4, med 6 ben, snegl og mere plads/praktisk..
Så derfor overvejer jeg om jeg skulle skifte mine Lj70'ere ud med en Nissan Patrol GR 2,8TD SLX fra 1997 med omtrent 200.000km på klokken..

Men nu har jeg hørt så meget forskellige dårlige ting om de Patrol 'er, såsom at de flækker i topstykkerne og der generelt er en masse vedligeholdelse af dem konstant..
Men er det så slemt som folk gør det til hvis man bare kører pænt og ordenligt i dem.?

Nu har jeg kørt i min LJ70 2,4D i et lille år, 20.000km. Og det eneste jeg har kostet på den er nye bremser bagunder, da den tidligere ejer havde justeret dem forkert og så selvfølgelig noget olie og filter,..
Er en Patrol meget dyrere at holde kørene.?

Håber der sidder nogen eksperter og kendere derude der kan være lidt behjælpelig smiley

Mvh Paw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Patrol GR vs. Land Cruiser LJ70 .?
  • #1   11. aug 2010 De er slet ikke så slemme, det er folk det er galt med, de tror den skal køres som en gammel golf gti, hvis man bare køre pænt og ikke tror man skal ligge med 150 på mototvejen med den så går de ikke i stykker.
    Min har ikke været dyr i dele da, der er selvfølgelig alm slid men ellers ikke, dele koster selvfølgelig lidt mere til sådan en nyre patrol end til en gammel, men jeg køber fra england så er det rigtig billigt.

• #2   11. aug 2010 topstykkerne er en svag hed ca 200.000km men det kan godt blive bædere hvis der bliver lavet ordenlig kølig på topstykket,og så rådner rammen af h til ,og så skal man søre alt tit og især bagbremserne skal efterses og smøres ordenlig ,og ingen trailer kørsel i 5gear de har med at æde lejer og synkromæserne,ellers køre den bare endubæder end lj70´en og træker noget bædere og så lyden ; ) dele til patrolen er ikke dyre og der er masser af brugte dele

• #4   11. aug 2010 Har hørt at de sidste modeller med vacuumpumper i topstykkerne, skulle have et bedre topstykke:)

• #5   11. aug 2010 det er et fedt min og mange ander har stadig fået ny top og dem i y61 er heller ikke bædere ,de revner ved cyl 5 pga dårlig køling alle sammen

• #6   11. aug 2010 det handler bare om ordentlig justering af motoren, jeg har samme motor i min 260'er som der er i mange gr. den smider 180 hk på felt med 35 tommer dæk. der er original turbo og topstykke på. men dieselpumpen er ændret og så er der størrer dyser og indsugning og ekstra køler. og det har den snart kørt med i 2 år. så jeg hvis man gider at optimere dem kan de sagtens holde.
    stadig mangler jeg at smide Intercooler på. og det kan jo kun gøre det endnu bedre..
    Grunden til at de somregl går i topstykkerne er at de originale dyse er dårlige.og nissan anbefaler også at man får dem trykprøvet spidserne for hve 70.000 km. for hvis de ikke forstøve ordenligt forbrænder den dieselen forkert og dermed bliver der varmere i cylinderne og det holder topstykkerne ikke til.

• #7   11. aug 2010 Tak for de mange svar..

Ja, jeg har læst mig til at på et tidpunkt, efterhånden som de bliver nyere, kommer der en ny model motor i.? Altså ikke y61..

Men de er vel bare som mange andre biler, sårbare når de får prygl på kold motor.?

• #8   11. aug 2010 Ja og især 2.8 ere da de har knastaksel og hydrauliske ventiler! det er satme vigtigt at de får lov at blive ordenlige varme!

Kommentér på:
Patrol GR vs. Land Cruiser LJ70 .?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce