{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

The Dead Girl {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop set filmen "The Dead Girl", og vil da lige dele min oplevelse med jer smiley
Jeg vil prøve at undgå at afslørre for meget af filmens handling.

***Kan indeholde SPOILERS*** ***Kan indeholde SPOILERS*** ***Kan indeholde SPOILERS***

"The Dead Girl" 2006.
Lig´et af en ung kvinde findes, forslået og uden en trævl på kroppen.
Man ser filmen fra fem forskellige kvinders synspunkt, vi ser hvordan det påvirker deres liv og får et lille syn ind i deres verden, de fem kvinder er vidt forskellige og representere hver deres samfundslag.
Ens for dem alle er at de lever en trist og sørgelig hverdag, den éne mere trist end den anden.
Der er mange forskellige aspekter i filmen og i historierne som man kan reletere til eller kan nigge genkendene til, det sætter lidt tanker igang og det kan jeg godt lide.

Filmen er som de fem kvinders liv, trist og nedtrykkende, men dog god, rigtig god syntes jeg.
Filmen byder på en velskrevet drama/thriller historie og nogle stærke prestationer fra den fornemme rolle liste, hele vejen rundt. utroligt at filmen ikke har fået mere omtale ? Jeg har da stødt på filmen mange gange i de fire år den har været på markedet, men har ikke set den før nu, troede ikke det var noget seværdigt, men det er den.
Jeg vil anbefale denne film, specielt hvis du er til film som ikke bare handler om krudt og kugler og platte jokes (det ska der dog også være plads til, hehe). Den går ind og rør´ dig og fremtvinger måske en lille klump i halsen eller en fugtig øjenkrog, ellers gør den det nok hos damen smiley Jeg må da indrømme at jeg måtte knibe en lille tåre da sangen til rulleteksterne begyndte.

Tjek lige rolle listen og sig mig hvorfor denne film er blevet overset?
Toni Collette
Josh Brolin
Marcia Gay Harden
Giovanni Ribisi
Brittany Murphy... med flere...

http://www.imdb.com/title/tt0783238/

min rating 9/10.

/ Anders B.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  The Dead Girl
  • #1   12. aug 2010 Sweet, vil da lure den så snart jeg finder tiden smiley

• #2   13. aug 2010 Jeg er helt vild med film og når jeg går igang med at se en film så har jeg ingen forventning til den, det gør at jeg sjælent bliver skuffet, jeg kan godt lide film med en underlig slutning fordi hvorfor skal man de de får hinanden i enden og alt er lykkeligt,nej jeg kan godt lide noget at tænke over, der må selfølgelig og så være nogle af de sukker søde historier men mes af alt skal det være underholdende.

Jeg må være erlig at sige at jeg har aldrig kedet mig så meget som da jeg så den film, hvis jeg vil se på kedelige livshistorier kan jeg bare gå en tur ned gennem byen.

Filmen røg i kattens kværn.

• #3   14. aug 2010 Alleycat
    Kedelige livshistorier? Det er da vist det sidste man kan sige om filmen.
    Hvis du forventer en film a la The Expendables eller Rush Hour etc. så bliver du sikkert skuffet, men det er jo heller ikke den type film som The Dead Girl er. Personligt var jeg meget positivt overrasket og for mig behøver "underholdende" ikke betyde, at der skal være en masse action eller en eller anden "sødsuppe"-film.

Jeg vil et stykke hen ad vejen give dig ret i, at der er passager i filmen der er lige en smule for langtrukne, men jeg synes det er en rigtig god film, der skiller sig positivt ud mellem en masse andet (undskyld udtrykket) amerikansk bras.

Af gode skuespiller-præstationer vil jeg især fremhæve Rose Byrne (ikke så kendt, men har bl.a. haft en birolle i Star Wars: Episode II - Attack of the Clones) og Giovanni Ribisi som altid er god. Brittany Murphy overspiller sin rolle lidt, men gør det også OK.

Alt i alt en rigtig god film, som man dog ikke ligefrem bliver i bedre humør af at se, men den effekt behøver en film jo heller ikke at have for at være god.

Min bedømmelse: 8,5/10

• #4   14. aug 2010 IL DUCE - enig med det du skriver om filmen, som du skriver så bliver man nok skuffet hvis man forventer noget bestemt, jeg troede det var en gyser pga. titlen, men jeg læste lige lidt om den på imdb før jeg så den, så jeg var lige i stemning til filmen fra start af.
    men godt at se at der er andre end mig her i gruppen som kan li´ den smiley

• #5   14. aug 2010 Hvis i nu kunne læse så ville i forstå at jeg ikke har nogen forventninger til en film.

Det er helt fair at i er helt vild med den film, men derfor må jeg vel godt have min mening om den...

• #6   14. aug 2010 Alleycat - Jo jeg vil da mene at jeg læser fint til mit behov, og forstod godt hvad du skrev første gang. Mit indlæg var ikke rettet mod dig, men blot en oplysning til folk om at det er en film som nok godt kan skuffe, hvis man ikke lige ved hvilken slags film det er.

og jo selvfølgelig er din mening om filmen lige så velkommen her som alle andres, det er jo derfor vi snakker om filmene smiley
    undskylder da hvis det stødte dig ? det var ikke meningen.

Kommentér på:
The Dead Girl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce