w124 tændlås sidder fast? {{forumTopicSubject}}
har et problem med tændingslåsen i min 300D, har aldrig oplevet det før, men igår kørte vi hjem fra striben, da jeg så kom hjem slukkede jeg bilen, men da jeg ville ta nøglen ud sad den fast. den kunne heller ikke drejes til siderne efter jeg havde stoppet motoren. det lykkedes mig til sidst at få nøglen ud, men er den bare slidt op?
nu er jeg i fuld gang med at skille ad, for havde en gammel tændingslås fra en anden 300D... den gamle lås er fra årg. 86 og min bil er årg. 90. der sidder et kabel på tændingslåsen der ikke gør på den gamle... hvad er det kabel til?
og hvordan skal man lige ta tændslåsen ud, for der sidder jo den stift som kun kan trykkes ned når nøglen drejes... nogle råd?
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 284
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Men du skal virkelig have gang i nedstrygeren osv. hvis ikke du kan "lirke" låsen til at dreje.
Det er et meget kendt problem på mercedes tændings låsene at de pludselig går i baglås fordi de er slidte.
Men prøv om du ikke kan lirke den til at virke igen, fordi elelrs skal du både have ny tændingslås og bundstykke.
Ellers kan du nøjes med det ene mener jeg.
Det kan bare tage lang tid, men jeg har før været heldig at få den til at dreje nøglen igen i tændings låsen og så er det bare om at få skiftet den mens den er i åben tilstand.
mar 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 534
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.064
w124 tændlås sidder fast?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside