{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

w124 tændlås sidder fast? {{forumTopicSubject}}

har et problem med tændingslåsen i min 300D, har aldrig oplevet det før, men igår kørte vi hjem fra striben, da jeg så kom hjem slukkede jeg bilen, men da jeg ville ta nøglen ud sad den fast. den kunne heller ikke drejes til siderne efter jeg havde stoppet motoren. det lykkedes mig til sidst at få nøglen ud, men er den bare slidt op?
nu er jeg i fuld gang med at skille ad, for havde en gammel tændingslås fra en anden 300D... den gamle lås er fra årg. 86 og min bil er årg. 90. der sidder et kabel på tændingslåsen der ikke gør på den gamle... hvad er det kabel til?
og hvordan skal man lige ta tændslåsen ud, for der sidder jo den stift som kun kan trykkes ned når nøglen drejes... nogle råd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  w124 tændlås sidder fast?
  • #1   14. aug 2010 Er den med aut. gear? den skal stå i P for at man får lov at tage nøglen ud...

• #2   14. aug 2010 Det med automatgearet er kun på modellerne efter 1990, så det kan være der dine 2 tændings låse udskiller sig.

Men du skal virkelig have gang i nedstrygeren osv. hvis ikke du kan "lirke" låsen til at dreje.

Det er et meget kendt problem på mercedes tændings låsene at de pludselig går i baglås fordi de er slidte.

Men prøv om du ikke kan lirke den til at virke igen, fordi elelrs skal du både have ny tændingslås og bundstykke.
    Ellers kan du nøjes med det ene mener jeg.

Det kan bare tage lang tid, men jeg har før været heldig at få den til at dreje nøglen igen i tændings låsen og så er det bare om at få skiftet den mens den er i åben tilstand.

• #3   14. aug 2010 aut. gear, var præcist det, har kun haft modeller fra før 90, og der kunne man sagtens dreje nøglen og ta den ud når den ikke var i p. denne model er lidt nyere så var heldigvis bare det smiley så føler man sig lidt dum når man har brugt tid på at skille tingene ad smiley

• #4   14. aug 2010 der sidder 2 små huller på forsiden af låsen du sætter nøgle i og drejer den til første hak derefter sætter du 2 små bor eller lign. ind i de små huller og trækker låsen ud ..dejligt nemt tager ca 10 min . monter i modsat rækkefølge låse er de samme fra 83 frem til start af 90

Kommentér på:
w124 tændlås sidder fast?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce