Ujævn motorgang og tandstangs spørgsmå {{forumTopicSubject}}
Hej igen. Jeg har problemer med at min motor går lidt ujævnt i tomgang (den prutter). Desuden har den problemer med at holde i i gang når den bliver startet når den er varm, men har holdt stille i nogle minutter. Det er ikke nok at den bare bliver slukket og tændt igen... ingen problemer der, men står den i 5 min og den stadig er varm når du starter den kan den ikke holde sig i gang uden at give den noget gas. Efter 100 meters kørsel forsvinder problemet. Den prutter dog hele tiden når den står i tomgang uanset om den er varm eller kold. Problemet med at holde sig i gang er først startet for nogle uger siden.
Jeg har skiftet manifold og tjekket udstødningen igennem. Jeg har også lige skiftet tændrør, tændkabler. tændingsrotor og rotor dæksel uden at det har hjulpet noget. Ja den har faktisk altid haft problemet med at den går ujævnt i tomgang, i hvertfald så længe jeg har haft den og det vil sige at motoren faktisk også er blevet skiftet uden at problemet er forsvundet. Jeg tænker lidt om det kan være noget computer styrring eller noget i den stil der står forkert? Nogen der ved hvad det evt. kan være?
Et andet problem er at en pakning på min tandstang er blevet utæt og i følge supra-visby.dk så er det svært at skaffe sådan en til en 86'er. Og jeg har fået at vide at det koster kassen at købe nyt originalt fra Toyota. Nogen der kender en anden udvej? evt. et renoverings kit, eller anden måde man kan renovere det? eller evt. nogen der ligger inde med en fin tandstang til en 86'er.
Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak
okt 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 55 Svar: 875
okt 2006
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 678
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 220
okt 2006
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 678
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 220
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 301
jan 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Biler: 6 Emner: 97 Svar: 484
mvh rasmus ps undskyld jeg lige låner dit forum casper men det har jo stadig noget med bilen at gøre
Ujævn motorgang og tandstangs spørgsmå
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside