{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  toppakning tykkelse
  • #1   19. aug 2010 apexperformance har jeg hørt skulle sige 1,2mm
    andre stedet siger de 0,8mm......

Men hvorfor ikke forhøje den komp. ? Flere hk og tidligere spool up :o) ?

• #2   19. aug 2010 Inte - Højere komparation hjælper på spool op, lavere komparation får motoren til at holde til mere tryk, men giver længere spool up tid.

• #3   19. aug 2010 Hvor mange hk vil du have?! Du kan sagtens tage en 1,3mm.. Har jeg i min med ca 350-400hk, og det virker bare... Kører med 1,3bar i tryk.. Men ja, som "Inte" siger så siger de ved apex at en std er 1,2mm, for ville købe en 1,1mm, og det undrede han sig en hel del over derovre... Men havde en org pakning i min før, og den holdte fint til 350hk.. Har en ny original til overs til 300kr hvis det er noget.. Pm mig hvis det er..

• #4   19. aug 2010 skal bare være std komp. den er os mere sårbar med højere komp. selvom man godt kunne bruge hurtigere spool up.

men 1,2 lyder mest normalt. men skriv gerne hvis i finder noget mere om det.

aabebhuss - ingen orginal dele. nu får den kniven med udskifning af alt.:-D

• #5   19. aug 2010 Hvor meget power har du tænkt dig at lave da..? Den originale toppakning plejer da som regel at kunne holde til det som plejllegerne kan på dem

• #6   19. aug 2010 Morten for pokker, har du ikke snart forstået at holdbarhed på plejllejer ikke hænger direkte sammen med motorydelse? smiley

• #7   19. aug 2010 Carsten A - Det har det da. Med mindre du skruer op for olietrykket, hælder bedre olie på eller sænker komparationen. Det kan selvfølgelig hjælpe. Men Oliefilmen kan jo kun bære et hvis tilbageslag fra forbrændingen og jo hårdere forbrænding jo flere HK.

• #8   19. aug 2010 Morten L C:
    Det er også det jeg siger - flere hk og tidl. spool up :)!

offtopik.... hvis ikke det var fordi jeg blev fucket i usa så havde jeg for 2 måneder siden fået mine 9,0:1 komp stempler..... :S

Ved højere hk pga øget komp, så kan der kompenceres ved ikke at lave så meget ladetryk og derved bliver varmeudviklingen/slidtagen mindre. Jeg fatter ikke dem der smider en 1,5-2mm toppakning i for kun at lave 350hk+ smiley

• #9   19. aug 2010 http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=922152

Højere komparation giver hurtigere og bedre forbrænding = flere heste og mere varme

Ved højere komparation vil du også få mere ud og ind gennem ventilerne, pga det hævede tryk i motoren.

Hvis du hæver komparationen vil du lave flere hk med mindre tryk som ved højere komparation

• #10   19. aug 2010 Der er jo nok også en grund til at motorer på sug har højere komparation som motorer med trykladning.

• #11   21. aug 2010 Morten: Lige præcis, det er olien der skal bære, derfor skal et leje i teorien aldrig slides, kun under opstart osv, hvor der ikke er olietryk/ en ordentlig oliefilm..

• #12   22. aug 2010 Carsten A - Så er vi jo også så ganske enige smiley

• #13   22. aug 2010 Glæder mig til vi skal bygge mikkels rb26 monster. Ser ikke dårligt ud det han har fået.Vi overvejer lidt at sætte CP pistons, der er cotede på både skørter og på toppen og Eagle stænger med opgraderet krydspind i den, så skulle bunden være god for ca 1100 hk ++ Så skulle det jo ikke være der det går galt hvis vi holder os under de magiske Veyron heste 1001 hk

• #14   22. aug 2010 ^^
    Det lyder spændende.... fortæl mere ;o)

• #15   22. aug 2010 Vi er ikke helt klar over hvad der kommer til at ske endnu. Men vi tager en komplet undervogn fra R33 GT-R og sætter på en 200sx s13:
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=173609&ipc=533172
    Der ligger en RB25 i den nu, men RB25 er jo helt anderledes. Men der skal bur i og så skal der lægges en anden bund i, så gearkassen kan være der, og der skal laves om ved vangerne foran så trækakslerne kan gå ud fra motorrummet. Vi regner med at montere dobbelt wishbone system foran fra skyline. Så skal der nok også laves faste kadan'er da der ikke er samme wheelbase på dem, s13 er en smule kortere. Så skal vi selvfølge til at finde ud af hvilke trækaksler osv. der kan holde. Men vi har først lige fået motor, gearkasse, forbro og bagbro. vi mangler stadig alt styrringen til 4-hjulstrækket. Det bliver vi jo nød til at montere enten med en fast styring, der kan kontrollere de oliestyrede spær, eller det originale styring, som går gennem en g-måler og en helt masse andet "lettere" teknisk styring. Vi har sat og kigget på et el diagram over det, og det er vidst ikke helt nemt at montere det originale aktive system, som jo også har antispin, driving-aid, udskridningskontrol og en masse andet bulshit der går gennem en masse underlige bokse, der alle sammen gerne vil have en helt masse sjove signaler fra alt muligt s13 jo aldrig har haft. Men som i ved, der findes ikke problemer, kun opgaver der skal løses smiley

• #16   22. aug 2010 Han prøvede jo at køre mod Kiessa til DHB som i kan se under i sidste billede under hans bil, men han blev slået med ca 1 sek. Håber vi kan gøre de samme med ham til næste dhb smiley

• #17   22. aug 2010 Fedt :)!
    Ja der kommer helt sikkert til at gå lidt tid med hjemmearbejdet mht de elektriske installationer, det er vidst ikke bare at flytte sikringskassen fra motorrummet og ind i kabinen ;o)!
    Bliver spændende at se hvad i får ud af det...... må den blive mere vild en fullrace 4wd S14 :o)

Hvad er tidsperspektivet?

• #18   22. aug 2010 Hvis den er færdig næste år til DHB så er vi godt tilfredse. Han er ved at købe hus, så det første der skal gøres er at få det sat i stand og få det indrettet, så vi kan få flyttet værkstedet derop. Men skulle gerne være færdig et par måneder før DHB.

• #19   22. aug 2010 husk at smid en masse fotos i fotoalbummet smiley

• #20   22. aug 2010 Han kan jo lige så godt lave det ordentlig vildt fra start, ellers skal vi bare høre på hans brok over han ikke gjorde det når vi står og skal race smiley

Det bliver så vildt, en hjernedød baneracer smiley Synes allerede den er vild nu med BR25 og rwd smiley

Jeg skal bare lege lidt mere med hans boostcontroller, er ikke helt tilfreds med slut resultatet smiley

• #21   22. aug 2010 Ja, han kan godt være lidt sværd at gøre tilfreds. Men er self ikke din skyld. Det bliver nok også det sidste projekt jeg hjælper ham med, bliver nød til snart at komme i gang med min egen.

Kommentér på:
toppakning tykkelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce