2.362 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
1. maj 2008 Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 78
Hjælp til mapning af g4 gti med Gt28 {{forumTopicSubject}}
Kender i nogen der har erfaring og gode resultater med mapning/chipning af en vw golf 4 1.8t gti AGU med en Garrett Gt2871 turbo? jeg har 3" forrør,FMIC,N75j ventil, tt 225 dysser. jeg søger effekt mellen 250 og max. 300hk.
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 78
jeg har snakket med entech (claus) om det ang. dysserne.så :
370ml ved 3 bar benzin tryk = max. 296hk
386ml ved 3 bar benzin tryk = max. 308hk
Så mine 386ml dysser ved 4 bar levere 445mml som er nok til 350hk hvilken er over mit mål med max 300hk.evt ville en upgraderet benzinpumpe og et højere Benzin tryk kunne klare det.
MEN kan i anbefale nogen til mapning af min boks?
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 10 Svar: 49
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Jeg har ingen erfaring på området men har læst at netop APR altid bruger 4 bars benzintryksregulator er fordi at ved 4 bar er spredningen fra dysen meget bedre og giver bedre forbrænding i kammeret. Skal ikke sige om det er forkert, men var blot hvad jeg læste
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Det med S3/TT dyserne ved jeg ikke, men ved at APR gør det med standart dyser nemlig hvor jeg fik og vide forstøvningen/spredningen var bedre ved 4 bar.
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 78
Jeg gir ret ang. turbo tøven, den er lidt overkill men jeg fik den MEGA billig plus at det er en ATP Eliminator så den er plug `n play.
Nå men min bilopsætning er :
1.8T AGU
Ny ATP/APR Eliminator Gt2871 (ikke monteret)
APR TIP med silikone og rør til LLM
3" olie fri paddehat filter (blir skiftet ud til en skum Raid)
1.8 20v knaster (ikke monteret)
Standart tændrør (skal opgraderes , muligvis Denzo Platin eller Iridium.)
Standart LMM hus (har en 2.75" men vil ha en 3" )
Standart manifold (blir muligvis opgraderet)
Standart benzin pumpe (der kommer en ekstra serielt monteret, eller måske en valbro 255 ned i tanken i stedet serial montering.)
Standart dysser men er på udkig efter Volvo R EV1 "green Gigants" IKKE green tops , da deres spray mønster er ikke optimal til 20v toppe.(jeg kan godt uddyppe emnet)
Standart dysse bro og Benz tryk reg.
FMIC kit fra Nordic
3" forrør fra Nordic
Minus kat dog skal der en 200 eller 400 cells på
Resten er 2.5" med Daugbjerg mellen og "Simmons" bagpotte
VUS ventil købt men ikke monteret
N75 ventil (kan ikke huske om det er en j,k eller h , men den fra RS2)
3" tryk silikone slange til gasspjældet
Upgrade suge slange til K03 turbo fra Nordic
Styr boksen er mappet nu til org turbo hos RH og jeg kører med 1.3-1.4bar i overboost hvor derefter trykket falder s`følg ned til 1.0-1.1 bar.
Er der noget jeg mangler eller skal have rettet??
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 78
Indmaden i motoren er standart ,kørt 145000km , den har fået en stor service med bla RSV-tech motor kur .ny vand pumpe og tandrem.
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 78
Hjælp til mapning af g4 gti med Gt28
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside