{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

......... kraft h..... tik tik {{forumTopicSubject}}

Ja , nu har jeg jo så lige ofret de 6500,- på og lave bilen og tilføjet andre ting såsom ny bagpotte osv. fordi den anden var ved og være lidt rusten og nye dæk og fælge siden de gamle så lidt trælse ud.

Så idag på vej hjem fra mekaniker efter og ha afbalanceret mine hjul og få den sporet, om så lortet ikke begynder og tikke igen som den gjorde da knasten var røget, nu er det så jeg tænker , det er bare løgn den skal begynde og gøre det, fordi olie skal der være nok på af, og har ikke brændt den af for det ved jeg godt motoren ikke kan holde til.

Så nu må jeg igen kører ud til mekanikeren igen , enten det eller kører lortet i havnen, er ved og være en smule træt af "Fix it again tomorrow"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ......... kraft h..... tik tik
  • #1   7. sep 2010 er ventilerne blevet justeret efter udskiftning af knastakslen?

• #2   7. sep 2010 det hele ligger på garentien. så der ikke det store at være bekymret for .. så må de bare fikse det ..

• #3   7. sep 2010 Ventilerne er jo hydrauliske, kan ikke stille på dem så vidt jeg ved.

Men var lige ude og køre en tur i den nu og nu siger den som en motor skal sige igen, tror bare jeg skal have skiftet olie igen, fordi nu var han ikke sikker på om han smed 5-40 eller 10-40 deri.

Noget med alle de nye dele der er i topstykket , så bliver de jo kørt til og så vil der komme spåner rundt i systemet som skal ud, så nu har jeg købt det der abcon olie rens, kører en små 500km mere så har jeg vel kørt små 1200km siden jeg fik den retur, så ryger det i systemet så alt snask, snavs og slam kan komme ud fordi det blev ikke brugt da olien og olie filteret blev skiftet da topstykket blev lavet.

• #4   8. sep 2010 hvad motor og bil er det

• #5   8. sep 2010 Lyder som en løfter der ikke har det så godt ?? Er der lavet forhøjet oliestand i topstykket efter tuningen ?

• #6   11. sep 2010 niks de køre med ventil brikker og de skal simses om når knasten ændres...

• #7   12. sep 2010 det er en 1.4 motor og en bravo.

Jensen : det anede jeg ikke , jeg har fået at vide det er hydrauliske løftere som er afhængig af olietrykket virker som det skal, men det er nu kun sommetider den tikker som en sindsyg, andre gange kører bilen som den skal, jeg forstår det ikke helt rigtig.

Pillede jo den nye olie ud efter og ha ca. kørt 1000km med de nye dele så skiftede vi olie og filter igen, den her gang proppede jeg en 5w-40 i fordi jeg troede den skulle være tyndere for og komme ordenligt rundt.

den olie virkede også fint den dag jeg skiftede det osv. dagen efter også fint nok, indtil mig og kæresten kørte en tur til ikea, da vi næsten var hjemme igen , dvs efter en god 130km tur retur og en times tid eller to i ikea, begyndte den satme og tikke ved en af lyskrydsene på vej ind i byen igen.

Ruben : har ikke tunet motoren, bare topstykket der er blevet lavet, der blev skiftet 2 løftere , 12 vipper arme , knasten, smør kanalerne , strammer hjul og ny tandrem, ny olie + filter.

• #8   12. sep 2010 Men nu kører jeg lidt med den her 5w-40 olie og ser om det ændrer sig , ikke at jeg tror det gør, men hiver nok al olien ud igen og kører i mekonomen og henter 4L 15w-40 til slidte motorer og et nyt olie filter.

den kørte på 10w-40 som anbefalt af Fiat selv efter den havde fået skiftet alle de topstykke dele ud , men den tikkede også med det olie, nu har den dog fået en grundig rensning med abcon oil cleaner inden jeg puttede den 5w-40 i, gør nok det samme når det 15w-40 skal i.

• #9   13. sep 2010 det lyder som det først kommer når motoren blir gennem varm.? er det rigtig..?? for så er det ikk det første tal du skal ændres på men der imod det sidste...

• #10   13. sep 2010 Det er lidt forskelligt, f.x igår da jeg vågnede op omkring eftermiddag efter og have nydt min weekend lidt for meget ville jeg lige ud og tjekke olie og dets lignende for god ordens skyld.

Starter bilen, den tikker selvfølgelig, men den bliver sq ved med det, med den her tynde olie selvom den ikke burde gøre det.

Men ja ellers var der en som sad med tolerance data som mente jeg skulle bruge 5w-30 olie pga. de hydrauliske løftere.

Nogle gange lyder motoren bare som den skal, andre gange tikker den af helvede til, så ja, skal have fundet den rette olie til den motor.

• #11   13. sep 2010 Skal så lige siges, tolerance data er det eneste program / blad magazin som jeg har kigget på ved nogen mekanikere eller herhjemme som siger 5w-30 olie og skriver "netop pga. hydrauliske ventilløftere"

• #12   13. sep 2010 men jeg tager alle de råd jeg kan få herinde fra det gode folk.

• #13   13. sep 2010 Claus bare fordi den har hydrauliske løftere betyder det altså ikke at den ikke skal skilles. Jeg har rodet rigtig meget med Opel og de har stort set alle hydrauliske løftere. De skal ALTID stilles efter skift af knast..

• #14   13. sep 2010 Ja jeg har også fået snakket med en anden mekaniker, han siger også ventil-spillerummet skal stilles med shims/brikker

• #15   13. sep 2010 er det en 8v eller 16v motor?

• #16   13. sep 2010 det er en 12v motor smiley

• #17   13. sep 2010 Få den stillet, og se om ikke det tager det. Alternativt kan du også have en "død" løfter men det kan mekanikeren der skal stille den svare dig på.

• #18   13. sep 2010 den skulle være stillet , har snakket med den mekaniker der lavede den og han har stillet den sagde han, så det er nok en død løfter men det er jo svært og sige når der kun blev skiftet 2 og så skal finde ud af hvilken af de 10 tilbage det er

• #19   13. sep 2010 Det har mekanikeren nok en god metode til at finde ud af smiley Ved ikke lige hvordan det er på en Fiat, som sagt har jeg kun rodet med hyd løftere på Opel, og der er det forholdsvis nemt at finde en død løfter. Der kan man finde den hvis man starter motoren med ventildækslet af. Den tikker nemlig kraftigt uanset hvor meget man spænder den, men det er nok noget andet på Fiat hvis den skal shimmes med brikker..

• #20   14. sep 2010 Det er en ventil løfter den er gal med , så den skal skiftes nu her når mekaniker har tid, eller rettere skifter de sidste 10 da 2 af dem allerede er blevet skiftet.

Kommentér på:
......... kraft h..... tik tik

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce