{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Justering til blødere skift.. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Hvor skal jeg justerer og hvordan, på min mercedes, hvis den skal gå blødere i gearene ?..

Jeg ved der sidder en vakumdåse på gearkassen som kan justeres til højre og venstre, hvilken vej skal den drejes hvis den skal skifte blødere ?..

Og så sidder der en " Modulater " ( ??? ) ved dieselpumen/manifolden som også kan justeres ved at løsne et par bolte..

Hvor skal skal jeg gribe det an, for at få et bedre skift? smiley mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering til blødere skift..
  • #1   7. okt 2010 måske en ide at skrive om det er en 200D fra 1963 ??
    eller en 212'er fra 2010 !!!!!!


  • #2   7. okt 2010 1995 w 124 2,5 Diesel. St.car

  • #3   7. okt 2010 mange gange kan det hjælpe at skifte olie og filter i gearkassen..

  • #4   8. okt 2010 Faktisk er det sådan at en gaerkasse ikke skal justeres efter hvad man selv finder for det rette.

    Der er et specielt sted hvor den skal justeres ind efter og det er så her den skal stå også selvom man måske synes de nskifter en smule for hårdt/hurtigt.

    Skifter den for blødt/langsomt, slider man for hurtigt på koblingerne og belægnings materialet i gearkassen.
    Skifter den for hårdt/hurtigt, så går det ud over modulatoren og andre dele i gaerkassen, derfor skal den justeres ind efter de forskrifter Mercedes angiver og ikke andet.

    Men derfor kan den sagtens begynde at føles, så man ikke er i tvivl om at det er for blødt eller for hårdt.

    Her kan et olie skift med filter godt gøre underværker og ikke mindst en kontrol af korrekt olie mængde i gearkassen.



  • #5   11. okt 2010 den på pumpen skal løsnes, gi fuldt anslag på gaskablet ,og hold den der,derefterdrejes modulatoren på pumpen bagover mod dig selv og en anelse tilbage (2-3)mm. for at den ikke går imod med gaspedalen i bund..og strammes der..men ingen fordel hvis den skifter alt for blødt,derved glider den mere,,og holder ikke til det ret længe....Mvh.Bo

Kommentér på:
Justering til blødere skift..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce