{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.448 visninger | Oprettet:

dug og fugt i ruderne {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har fået et problem:( Da jeg kom ud til min bil efter arbejde i eftermiddags, var min forrude helt dugget til, store dråber på ruden indvendigt.

Og her for en times tid siden skulle jeg ud i den igen, så var både forrude og bagrude fugtet til indvendigt.

Hvad pokker er der sket?
Har ikke haft åbne vinduer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dug og fugt i ruderne
  • #1   11. okt 2010 Det er faktisk ikke helt umuligt at opleve det fænomen hvis der er voldsomme temperaturforskel på morgen og eftermiddag. Hvis det har været meget koldt mens du har kørt bilen i morges og du så har "åndet" en masse betyder det ret meget fugt i bilen.

    Når det så bliver varmere i vejret så bliver den fugt til væske og hvis det så har nået at køle ned igen så bliver det ja til nærmest regnvejr.

    Men det er sjældent det opleves, især hvis man har bil med klima/aircon der kan affugte luften nogenlunde.


  • #2   11. okt 2010 The Geek - Okai? Hvad kan jeg gøre for at stoppe det? Her til aften kom det jo igen og der havde det været koldt længe?=

  • #3   11. okt 2010 Jeg har frost på indersiden af min bil om vinteren.. Det er hamrende træls...

  • #4   11. okt 2010 Hvad pokker skyldes det?

  • #5   11. okt 2010 Det er et større problem her i DK i overgangen hvor temperaturen er slem.. Det bedste man kan gøre som desværre også koster nogle penge er at få et diesel/benzin fyr i bilen, så er man da sikker på at det enten ikke regner eller er frost indeni bilen når man kommer ud til den.

    Et problem kan godt være at man har noget utæthed et sted hvor kold luft trænger ind igennem, men det er bare ikke tit det opleves på en ny bil som din Miss.

    Prøv at forhør hos forhandler eller Seat om de har en god løsning, det er jo forskelligt fra bil til bil. Min gamle Seat har ikke det problem overhovedet, min passat kæmper lidt med fugt, hvor klima dog klarer det ganske hurtigt.


  • #6   11. okt 2010 Overgangen.. tid på året, hvor forskellen mellem laveste og højeste grad faktisk i denne tid.. ned til 0 grader om natten og op til 15 grader i dagstimer med sol.

  • #7   11. okt 2010 Okai, jeg må prøve at undersøge det, ringe rundt smiley Har bare aldrig oplevet det før. Men fyrede helt op for min ac, så blev det bare til en pool på min rude smiley

  • #8   11. okt 2010 Det kan godt være du skal få tjekket din AC om der er væske nok osv.

  • #9   12. okt 2010 Jeg går ud fra at Du køre mange små ture, og derfor alt fugt samler sig ind i bilen. Problemet opleves nok kun når det er solskin dage, fordi bilen bliver varmet op og fugt fordamper. Men den kan ikke komme ud og derfor samles sig på ruder. Prøv og holde med ruder på klem eller fyld bilen med brændstof og tag turen over grænsen til Jylland eller Sverige med varme på og de bageste ruder på klem.


  • #10   12. okt 2010 Ja det er selvf. også en ide. Jeg må prøve hvad som helst, for jeg kan intet se når det først er der.

  • #11   12. okt 2010 Hva siger i så til frost på indersiden om vinteren? Når jeg kommer ud til bilen om morgenen for at køre på arbejde, så er den frosset til udenpå og indvendig... Så skal jeg side og skrabe is af indvendigt.. Og det er ikke fordi solen har varmet bilen op ..

  • #12   17. okt 2010 Det problem har jeg også haft.
    Jeg fik skiftet min forrude hos carglass og ca 10-12 måneder efter havde jeg bare en kæmpe sø i min bil, gulvtæpper var driv våde forrude med kæmpe vand dråber & dug, kørte så til carglass og fik tjækket om min forrude var utæt, og det var den så, jeg fik den skiftet uden beregning smiley


  • #13   18. okt 2010 Jeg har ikke fået skiftet rude?

Kommentér på:
dug og fugt i ruderne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce