x20xev startlyd og periodisk fejl? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Lad os starte med motorfejlen.
Den kommer hyppigst efter 15min kørsel når jeg kobler ud og bilen står i tomgang, eller når jeg i hvert fald ikke giver bilen gas. Så jeg har konkluderet at det er når jeg slipper gassen og motoren klarer sig selv at fejlen opstår.
Jeg har prøvet at lade motoren stå og køre indtil fejlen kom, og da den så kom prøvede jeg at holde meget let på gassen hvor den i tomgang ligger på omkring 900-1000 omdr/min, gav jeg den til ca. 1400-1500 omdr/min, og efter 10s ca. her forsvinder fejlen igen. Når jeg så slipper gassen og lader den stå i tomgang, går der omtrengt 4-5s så lyser lampen igen.
Jeg har gennem guiden fra denne site udlæst fejlkoden, og er temlig sikker på den melder
0100, som referer til "Mass Air Flow (MAF) Sensor"
Jeg har tjekket forbindelsen og kablet til luftmængdemåleren og synes alt ser ud til at være i super orden.
Grunden til jeg endnu ikke har købt en ny luftmængdemåler, er selvfølgelig økonomien, jeg er på su, og synes det ville være synd at smide 2500,- kr ud i luften uden at kunne være sikker på at det er komponenten den er gal med.
Kender nogen af jer til problemet, og hvad der kan afhjælpe det. Har planer for i weekenden at pille luftmængdemåleren af, skille den ad og rense den og se om det kan hjælpe.
Desuden skal det siges jeg selv har skiftet indenfor det sidste år:
Tomgangsmotor
Knastaksel føler
Tandrem, vandpumpe osv.
Tændrør
desuden har jeg også monteret den her "Olieudskiller" som anbefales i guiden for x20xev, det rør som den er monteret på der går ned af som jeg mener ser ud til at være boltet på gearkassen virker utrolig fyldt med lort.
Startlyden der bekymrer mig lidt.
En sjælden gang i mellem når jeg starter bilen, giver det et ordentlig "bang" som om der lige er noget der knalder hårdt sammen, lige når starteren kører. Umiddelbart synes jeg ikke på nogen måde at det lyder som ubrændt benzin der lige eksplodere.
Nogen der kender til problemet?
Mange tak fordi I har taget jer tid til at kigge på mit problem, håber selvfølgelig der er nogen derude der kan hjælpe mig lidt!
På forhånd mange tak
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 210 Svar: 492
Men mener du at knastføleren er skyld i motorfejlen? Jeg kan ikke rigtig forstå sammenhængen i din tekst
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 210 Svar: 492
x20xev startlyd og periodisk fejl?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside