{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Omega MV6 sedan.
  • #1   29. nov 2010 Sørg for at købe en med manuel gear, eller byg den om til manuel, for alle jeg kender, som har haft aut, har skulle renovere deres gearkasser på et tidspunkt.
    Rust i døre og skærme, matte forlygter, utætte manifold/pakninger samt oliespild fra ventildækslerne.
    Det er det jeg kender til.
    Jeg kan kun anbefale dig at købe en facelift 2000- men nu ved jeg ikke hvad dit buget er?
    Over eller under 100.000kr?
    Djarnis

• #2   29. nov 2010 Jeg mindes også at de kan have nogle rustproblemer med forbroen, på oversiden, altså den side som vender op mod motorrum, hvilket kan gøre det svært og se, medmindre den kommer på lift.

• #3   29. nov 2010 Og så skal du være obs på om der er problemer med olie i vandet, for oliekølerne har nogle svagheder, medmindre den er skiftet.

• #4   29. nov 2010 Ahhh Djarnis . nu har min rundet 337000 km og den skifter uden probs.

Så lad ikke det være en grund til at fra vælge komforten ved automat gear.

Og Omega'er har en fejl ved kødben foran der gør man tror at hele ophænget er ved at forlade bilen. Men er et billigt fix til 400 kr. for et sæt nye kødben.

Ellers spørger du bare løs tråd starter. Både Djarnis og jeg selv har rodet meget med Omega'er igennem tiden og hjælper gerne med råd og vejledning

• #5   29. nov 2010 det er under 60.000 har nemlig set en til 33.000 og den så jo fin ud (:

men jeg ved jo slet ik noget om det første i skrev?? hva betyder alt det?? er det slemt??

• #6   29. nov 2010 Det er ikke slemt men ting du skal tjekke.
    Rust er et omega problem ved døre bunde og langs skærm kanten ibag.

Fordelen ved en automat gear er at den sjældent er kørt lige så hårdt/langt ud i gear som en manuel nem kan være.

Det ang ventil dæksel'er er noget alle kan lave med et par fikse hænder.

Udstødning er mere besværlig især ved den venstre side. pga ingen plads.

Olie køleren kan tære igennem og give olie i vandet. Men kan skiftes af alle. Dog sidder den mega træls under hele indsugning og indsprøjning. tager en times tid at skrue sig ned til den.

• #7   29. nov 2010 Sandt Erik, du er også den eneste, jeg kender, som ikke har fået den renoveret endnu.
    Det er svært at finde en med manuel, de er ret sjældne.
    Djarnis

• #8   29. nov 2010 hmmm.... okay (:

det er denne jeg kigger på (:

http://www.dba.dk/opel-omega-30-mv6-4-doers/id-69925698/

• #9   29. nov 2010 Og Pix fejl i boardcomputer, el gardin ved bagruden går også tit i stykker..

• #10   29. nov 2010 Virker som et ganske ok køb.

Kenny .. op i bib med det gardin- Tror sq ikke mit har været rullet op 10 gange på snart 6 år.

pixel fejl kan hænde men er til at udskifte med ny MID til 7-800 kr og tager under 15 min at skifte. Dog skal man have styr på hvilken type man har inden man køber en ny brugt. Der findes 2 typer- 2 stik's typen med sort og gult stik. Og de nyere kun med 1 gråt stik.

• #11   29. nov 2010 Flot bil, men de nyere facelift (2000) er også forholdsvis billig. Kigget selv på en, på bilbasen. Kan dog ikke huske om det kun var en 2,5'er...

• #12   1. dec 2010 Min fader havde også en 1994 omega b, 2,5. Og det er sku en pålidelig bil hvis du sprøger mig.

Han købte den hvor den havde rundet 80.000. og solgt igen med 231.000 km på klokken. Der bliv skiftet pakninger ved udstødningsmanifolde og EGR ventil, også selvfølgelig alle de andre gængse sliddele. Og ja, de ruster ved bagskærme, og en svaghed er vel også baghjulslejer.. og de kræver specialværktøj at skifte.

Men denne var automatic, og der har aldrig været problemer med den.. Og den er blevet kørt rigtig hårdt på med stor trailer..! Bare nyt gearkasseolie engang i mellem selvfølgelig.

Men rigtig god pålidelig bil - men tandremmen skal jo skiftes engang i mellem, og det er sku lidt pebret hvis man vælger Opel egne værksteder..

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #13   15. apr 2013 Jeg ved godt det er en gammel tråd, men kræver det virkeligt specialværktøj at skifte de baghjulslejer? Jeg står nemlig og skal skifte baghjulsleje på min omega i morgen. Jeg har også en hel omega stående til reservedele, men det virker som om man ikke kan få svingarmen af, fordi den ene bolt ikke kan komme helt ud. Skal man så ha hele bagbroen ned, for at pille den svingarm af?

• #14   17. apr 2013 Jeg har ikke haft armen af, men det er en god idé at skifte ankerplader med det samme.

• DisConFlubberated

#15   17. apr 2013 Hvor køber man dem djarnis? Jeg har været alle steder, og de sagde at de var udgået og de eneste der havde de skide ankerplader er opel. Hos opel er de også udsolgt og udgået...

• #16   18. apr 2013 Hmm underligt, det er da ikke længe siden jeg købte hos Opel. Men skal undersøge det.

• DisConFlubberated

#17   18. apr 2013 De sagde hos opel/bilhuset Esbjerg i går, at der ikke var nogen der havde dem på lager i Danmark, han prøvede også at se hos opel classic parts, men der var heller intet at hente...

• DisConFlubberated

#18   18. apr 2013 Jeg har fået fat i 2 originale ankerplader fra opel i moderlandet. De er købt hos ftz, de fik dem hjem igennem deres OE afdeling, til den nette sum a 255 kr + moms pr styk, noget billigere end jeg havde troet... smiley

Kommentér på:
Opel Omega MV6 sedan.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce