{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  i Morgen..
  • #1   30. nov 2010 Ifølge projektudformningen er begrundelsen for forsøget, at Vejdirektoratet løbende modtager henvendelser fra trafikanter, der ønsker at etablere et overhalingsforbud for lastbiler på motorveje, da de finder de såkaldte ”elefantvæddeløb” generende og farlige.

SÅ skal vi vel bare ringe ind og sige det er træls der er kommet overhalingsforbud, vor herre bevares til begrundelse.

• #2   30. nov 2010 Det er jo komplet ondsvagt det der.. Jeg tror tit at jeg selv kommer til at over se de skilte.. Det går jo helt i stå, hvis man kommer til at ligge bag en arla eller en sværgods.. De kan jo ikk se det fra vores side..

• #3   30. nov 2010 Ham hans chr. scmidt er bare en stor lort. Nej du kan i teorien ikke overhæle en sværgods når de køre 70..

Og jeg gider ikke diskutere at man godt må når du kan overhæle med 20, så skal modparten højst køre 60..
    Det bliver noger rigtig lort.

• #4   30. nov 2010 Ja det gør det squ godt nok.. Det bliver et rent helvede, for vist vi ligge i røven af hinanden, så er der jo ikk plads til at folk kan komme af og på motorvejen.. Først kom der miljø zoner og nu det her bagefter.. Så tør jeg slet ikk tænke på hva det næste bliver..

• #5   30. nov 2010 Nej, der skal nok komme nogel flere ting.. Vejafgift, på en eller anden total syg udregnet måde.

• #6   30. nov 2010 jeg er faktisk en af dem som håber på det hele går i båt-fuck. endeløse rækker af lastbiler i inderste spor så bilerne hverken kan komme af eller på motorvejen. ikke fordi det er sjov heller for en lastbilchauffør. men bare for at folk kan se hvad der sker når man tager beslutninger på spontane følelser i stedet for rationelle eftertænksomhed.

• #7   1. dec 2010 Lige lidt info........Jungletrommerne vil vide at politiet fremover vil kigge med skarpe øjne på afstanden mellem lastbilerne, netop for at undgå den slags sker....

Jeg syntes et eller andet sted det er fint nok med det overhalingsforbud...MEN...At det skal være mellem 06.00-20.00 er jo fuldstændig vanvittigt....Det har intet med trafiksikkerhed at gøre overhovedet....For at gøre vanvidet totalt, er det mig en gåde det kun er lastbiler der er forbud imod, mens andre der ikke må køre hurtigere end lastbiler gerne må overhale...Vent til sommer når campingvognene kommer, så skal i se kaos...

• #8   1. dec 2010 Jeg tror fandme jeg vil benytte enhver lejlighed til at trække ud på motorvejen med trailer efter bilen, og så bare elefantvæddeløb over alle 60 km... Så kan jeg da få det ødelagt for dem også....

Og forbudet skulle kun være i myldretiden. altså 6-9 og så 15-18. Så er det længe fint.. Og det fungere udemærket i sverige..

• #9   1. dec 2010 Morten L. K og michael K

Synes faktisk at det med traileren er en god ide... De er da mindst lige så irriterende som os lastbiler, og forbudet burde også gælde dem, og busser for den sags skyld. Så frem med trailer, autotrailer, campingvogn og alt hvad der kan irritere. Det kan godt være at vi skal ned, men så tager vi nogle med os i faldet... smiley

• #10   1. dec 2010 Jeg holdte i stau nede ved Bremen for ca 14 dage siden. Det var kun i det højre spor. I det andet og tredje var der skiltet til 100km. Pga at der var kø var, at bilerne kom fra tilkørelsen og skulle på motorvejen og der var der overhalingsforbud, så der var ingen lastbiler der træk ud. Så er det at jeg tænker lidt på den sikkerhed der er i det. Så god fornøjelse i det Jyske med det. Men vi må nok bare indse at vi er de nødvendige onde på vejen. Og alle der køre personbil er verdens bedste i trafikken. Sådan opføre mange sig godt nok når man snakker med dem om forskellige situationer. Selvom at jeg oplever at der er flere og flere billister der sænker trafikken, pga at de køre i deres egen lille verden og de nok tankerne eller opmærksomheden et andet sted. Burde lave en statestik på det.

• #11   1. dec 2010 kæft det åndssvagt..
    tvivler på der mange der overholder det.. men nu må vi jo se.. godt man ikk bor dernede..

• #12   1. dec 2010 Bare alene min lille tur fra fyn til vejle idag, jeg når 2 km ind i overhalings forbudet hvor jeg møder en sær transport med ikke mindre end et følgeskab af 11 Lastbiler. Og i overhalingssporet kom bedstefar i hans skoda med 100 km/t og skulle overhale samtlige 11 lastbiler. Og selvom de holdte deres afstand holdte bedste jo ikke ind for at slippe de andre forbi, for han kom jo nok aldrig ud i overhalingssporet igen.. så prøv og gæt om der var en mega kæde af biler efter ham..... Det skal nu nok blive godt..

5 min sener kom der en række med 9 lastbiler efter hinanden med samme eksempel i ydresporet.. Gned mine hænder en lille smule da jeg selv lå bag ved en lejet trailere fra shell med en bilist der kørte og svingede mellem 65-70 km/t Og kunne ikke se i mine bakspejle enden på den række der lå bag efter mig..Er nu glad for jeg ikke skulle længere op end vejle

• #13   1. dec 2010 de må da have hovedet fyldt med æblegrød...

• #14   1. dec 2010 hmm.. hva har de tænkt sig , nu med alt det sne her?

her de sidste dage har jeg overhalet MANGE personbiler pga. de ikke kører så stærkt pga vejret

• #15   1. dec 2010 Nickermann, du bliver bagved. Hvis regeringen ønsker køer og forsinkelser, så skal de få det.

Det kan være at butikker i Danmark trænger til at få det at mærke også, så de også går imod forslaget. Hvis alting bliver forsinket og ingen kunder kan få deres juleslagtilbud til tiden, så kan de jo mærke hvad deres brokkerier er ført til.
    Det rammer kun tumperne selv i sidste ende, jeg er på timeløn så jeg er sgu da ligeglad med om jeg så kommer en time for sent. Og hvis der så er lukket, jamen surt for dem som lige stod og manglede varen.

• #16   1. dec 2010 - og når der står 9 timer på klokken, så holder jeg stille.

• #17   1. dec 2010 HCP: Ja, det kan godt være et problem dernede. Jeg har selv prøvvet det et par gange. Men i det store hele, så fungerer det egentlig godt nok det automatisk trafikregulering.

Og jeg har nu stadig den holdning, at jeg ikke skal ret meget under 80 før så ser jeg det som chikane.

• #18   1. dec 2010 Kennerth, aaaargh,, aaaargh,,, Det tvivler jeg stærket på bliver tilfældet :)..

alt under 80 på motorvejen foruden særtransporter er chikane..

Jeg nåede ikke andet end og dreje nord på ved horsens vest og 5 km længere fremme lægger der jo en fin Unimog og snøvler med 60, med 4 lastbiler bag ved, ingen tvivl om det så kører vi sgu om :)..

65-70, så er det om smiley

• #19   1. dec 2010 Der skal bare være 3 spor hele vejen fra kolding til århus nord, og sådan er det bare ;D

• #20   1. dec 2010 Søren. Det er desværre billigere at lave 100 skilte med forbud. Og så tror man at problemet er løst. Det er politik når det er bedst. Og så om 3 år finder man ud af at der skal laves 3spor hele vejen. Penge ud af kassen istedet for bare at løse problemet fra starten.

Morten L,K: Både og. Synes at lige i det tilfælde burde den regulere lidt på en anden måde. Men det er jo Tyskland når det er bedst ;o)

• #21   1. dec 2010 HCP: Ja, lige i det tilfælde, fungerer det jo ikke optimalt. Men sådan generelt når jeg kører dernede omkring, så synes jeg det fungere okay. Men det er rigtigt at nogle gange er det lidt sløvt til at registrere at der måske ikke er så meget trafik. Jeg har også prøvet at køre hvor der nærmest ingen trafik var i de to af sporene. Der tog jeg så chancen og overhalede, og lige som jeg kører under tavlen, kan jeg se den bliver slukket og det samme gør de næste.

• #22   1. dec 2010 De har lige sagt på tv2 at man gerne må overhale særtransporter

• #23   1. dec 2010 Kenneth: eller 10 smiley

Men kører personbilerne fucking 60 så får de sku min bagende at se det er det helt 100

• #24   1. dec 2010 Morten L.k. Jeg må også ærlig indrømme at jeg kunne heller ikke lige tag de skilte seriøs den dag. Og når man så begynder at køre udenom, så kommer alle de andre. Jeg synes at det var en utrolig falig situation at man ikke måtte overhale. Men det køre ok ned af A1 når man tænker på hvor meget vejarbejde der er. Men for det meste køre jeg der om natten.
    Så glider det ok. Hvem køre du for???

• #25   1. dec 2010 nickermann, resultatet er det samme hehe

• #26   1. dec 2010 1 time gør da meget ... Hmm hehe smiley

• #27   1. dec 2010 Jeg bliver sku bare bagved hvis jeg har tid nok. Har jeg ikk så ryger den fanme ud i overhalings sporet.

• #28   1. dec 2010 HCP: Ja, det kører faktisk fint.. Men Hold da magle det er blevet lækkert de efter de har åbnet det meste af det "nye" vej. Det bliver ubeskriveligt dejligt når der er 3 spor hele vejen...
    Det er lidt forskellige jeg kører for, med alt mulig bulk..

• #29   2. dec 2010 3 spor på alle motorveje, at indføre, så får vi også gang i beskæftigelsen...

HCP> Er de ved at lave 3 spor fra Hamby til Osnabrück eller hvordan er det?

• #30   2. dec 2010 * Mr. Nobody *
    Nemlig. Så bliver der brug for folk til at lægge asfalt, og der bliver bruge for mange biler til at kører safalt/grus. Trafikken bliver bedre med tiden o.s.v... Det er jo ren win-win smiley

• #31   3. dec 2010 Thomas F> Lige nøjagtigt det jeg vil frem til, men så langt kan en politikker jo ikke se frem... Dansk politik kalder jeg tis-politik, for der bliver besluttet ting som når man vælger at pisse i bukserne for at holde varmen, det varmer så dejligt de første par minutter, men så bliver det KOLDT...

• #32   3. dec 2010 Nobody: De har været i gang længe efterhånden. Men ja, de arbejder på 3 spor fra Bucholzer dreieck og så til bremen. Der er 13 etaper derover ad, og så arbejder de på hver anden etape hvis du forstår. Og nu er de efterhånden ved at være færdige med den første halvdel af de ialt godt 70 km.

• #33   4. dec 2010 Det bliver heeeeelt vildt lækkert når de åbner det stykke før bremen.

• #34   4. dec 2010 Okay fedest, jeg kan huske de startede ved Osnabrück da jeg startede med at kører Hengelo i 2003 og så er det ellers løbende blevet bedre, men det er nok 2,5 år siden jeg sidst har været den vej nede af, savner det, men ja den motorvej skulle have været udbygget for 10 år siden, og det de skulle gøre nu var jo egentlig at udbygge til 4 spor i stedet for kun 3...

• #35   4. dec 2010 Nobody: Njae... en 3-sporet giver en meget mere flydende trafik. høj hastighed i det ene, mellem i det andet og langsom i det 3. Jeg tror at en 3-sporet har en temmelig høj kapacitet hvis ellers folk kan finde ud af at holde til højre.

HCP: Hvor kører du hen ad?

Da jeg var i amsterdam i sommers, kørte jeg på en strækning med ny motorvej - det var vidst nok 5 spor i hver retning. Det er altså noget vild... Men nok en nødvendighed dernede.

• #36   4. dec 2010 Morten L K> Men nu ved vi to jo godt at folk netop IKKE kan finde ud af at holde til højre... ;o)

• #37   5. dec 2010 Morten L.K: Jeg køre lidt overalt. Så det er okey. Meget Holland og Sverige lige for tiden. Så det er nu okey.

• #38   5. dec 2010 Nobody: Ja....

HCP: Jo da..

Kommentér på:
i Morgen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce