{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.371 visninger | Oprettet:

defekt servostyring eller...? {{forumTopicSubject}}

Hey...
Min Carina E har fået det problem at den har fået svært ved at dreje (føles som om servoen ikke virker) og den retter ikke op. Når man drejer, så er det som om der er et punkt hvor der er hård. Problemet er uanset om man drejer til højre eller venster.
Det er som om at den er nemmere at drej, når servo-olien er varm.
Den bruger ikke servo-olie, så tror ikke at det er tandstangen.
Der kommer også sårn en mærkelig lyd fra hjulet...minder om den lyd der kommer når man er punkteret...lyder accelerer i takt med hastIgheden.
Kan det evt. havde noget at gøre med en styrekugle eller bærekugle?
Der er korrekt dæk-tryk, nok servo.olie på.
Nogle der evt. har en godt forslag til hva der kan være galt?
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  defekt servostyring eller...?
  • #1   5. dec 2010 det er nok din pumpe der er stået af, eller din rem der er slap... er der olie på..? er den utæt nogen steder.?

  • #2   5. dec 2010 Ja det kan måske godt være pumpen...remmen kan hyle lidt når jeg starter bilen...men det går hurtig over...Må lige tjekke i morgen om den er slap. Ja der er nok olie på og den bruger ikke olie. Kan ikke se eller mærke at den er utæt nogle steder...skulle jo være til at se det røde-olie i det her sne vejr.
    Har du en idé om hvordan man tjekker om det er pumpen, der er stået af?


  • #3   5. dec 2010 du burde kunne høre det, er det noget der lige er kommet eller...

  • #4   5. dec 2010 ja det kom i sidste uge, ligepludselig var det her!
    Skal nok passe at det er pumpen og at den koster kassen!!!


  • #5   5. dec 2010 find da en brugt.... jeg har aldrig hørt om en servo pumpe der er røget, men der må da være rigeligt af dem der ude, da det jo er en gammel bil efterhånden... men få da lige en mekker til at kigge på den, kunne jo være en lille fejl... må vi da håbe..:)

  • #6   5. dec 2010 Ja må nok hellere omkring en mekaniker og få ham til at se på det. Men mange tak for hjælpen!!!


  • #7   7. dec 2010 Har lige haft den forbi Super Dæk Servic og mekanikeren sagde desværre at det var tandstangen, så det var virkelig en ordenlid strej i regningen og så om det ikke skulle være løgn, så da jeg køre på deres lift der inde, så rykker jeg min udstødning af. Så nu er der virkelig larm i vognen...Virkelig en lorte-dag!!! Men er ved at få indhentet en pris fra Toyota i Flensburg, for evt at få lavet det billiger, Men jeg vender tilbage men nyt, når jeg ved mere om priser!!

  • #8   16. dec 2010 Så fik jeg lavet bilen i går...og det viste sig at det ikke var tandstangen, som mekanikeren sagde...det var det nederste ratkryds!!! Nu drejer og køre hun fantastisk igen smiley !!!
    Og ja jeg har fundet en anden mekaniker, som ikke gætter sig til hva der er galt!
    Fik et tilbud eller det er vist formeget sagt...men på en skiftning af en tandstang hos Toyota i Flensborg...tandstang kostede 9900 kr. og 2500 kr i montering, så er virkelig glad for at det ikke var det!!!



Kommentér på:
defekt servostyring eller...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce