{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

xenon lygter Vectra B {{forumTopicSubject}}

Hej vectra folk... Overvejer og lave min gamle vectra total i stand med lakering, facelift osv... Har tænkt lidt på at montere de originale xenon lygter der sidder på facelift modellen, og jeg vil lave det ordentligt for gider ikk afmontere lygterne hver gang den skal til syn... Så mit spørgsmål er nu, hvordan højdejustere den lygterne automatisk i tilfælde af læs? Sidder der en optik indbygget i lygten, eller går den ud og måler højden på bilen? Og hvad med lygtespul, køre det med permanent over forrude visker/vasker, kan det slås fra og er det samme sprinkler pumpe eller 2 forskellige? Håber i kan svare mig så jeg kan få bygget mig en fed Vectra...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon lygter Vectra B
  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #1   31. dec 2010 Højdejusteringen kører over 2 følere, en på hver aksel.
    Lygtespulerne kører over forrudevaskeren, og aktiveres via relæ.


  • #2   31. dec 2010 Det lyder kompliceret og bygge de to følere på akslerne på en gammel Vectra... Går følerne så direkte på lygerne, eller hvad kører de over? Og går det ikk hen og blir dyrt?

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #3   31. dec 2010 Der skal bores huller i broerne, på præcise steder, og køres ledninger som forbindes til bl.a. din TID/MID, lygtekontakten og ud til selve lygterne. Skal det gøres originalt, kan det godt gå hen og blive dyrt, ja - Jeg har selv købt det brugt via eBay, til en god pris.

    Det kan også gøres ved at købe Hella's universale kit, til lidt mindre penge, så kører det over én aksel så vidt jeg husker, og er stadig lovligt. Du må dog lige google, da jeg ikke har noget direkte link til produktet.


  • #4   31. dec 2010 Har du så monteret det på den rigtige måde Tommy? Og kan det lade sig gøre på en gammel Vectra der kan har display med temp/radiokanal og ur? Og hvorfor kører det over TID?

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #5   1. jan 2011 Jeg har ikke fået koblet følerne til endnu, har haft for travlt med andre ting - Og årsagen er vidst, at det skal kobles til din ECU, som åbenbart kører over boardcomputeren.

  • #6   1. jan 2011 jeg har da godt nok min tvivl ang hella´s universal kit..

    for vectra´n er godkendt til 2 føler og så kan du ikk sætte en føler på den..

    ville da meget gerne se nogle beviser for det

    der sider 2 sprinkler pumper til en vectra med sprinkler dyser i kofangeren

    jeg havde gjort det ved min vectra så ved hvad det kræver og tommy...

    få nu sat de føler til.. det er da ved at være længe siden du har fået lygter på den


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #7   1. jan 2011 Kittet er godkendt, og derfor ser jeg ikke nogen grund til at det ikke skulle være lovligt på en Vectra, selvom den som standard har 2 følere, men jeg har ingen dokumentation for det - Man kunne forhøre sig i diverse synshaller mm. smiley

    Og du kommer bare til Kbh igen, Dan .. Jeg stiller kolde øl til rådighed og et varmt måltid når du er færdig smiley


  • #8   1. jan 2011 Men det sku ikk være noget problem og sætte de originale xenon lygter til min gamle vectra så? altså hvis man vil betale det dét koster...

  • #9   1. jan 2011 nej det er ikk noget problem vis du ville betale prisen for det...

    du skal tænke på at et værksted kan mere eller mindre tage den pris de ville når det er og granti gider de sikkert heller ikk da der skal loddes en helt del ledninger sammen og igen kan kan jo komme til at brænde ledningsnettet af vis man ikk helt har styr på hvad man laver...

    men du skal have ledningsnet til ALT(føler lygter sprinkler-motor)
    2 lygter
    2 balster
    2 føler
    2 sprinkler dyser
    1 extra sprinkler motor
    divs slanger

    men igen... det er jo kun hver anden år du skal skifte lygter vis du ikk har mod på det..hihi

    hihihi ja det er godt med dig tommy-boy.. ved ikk lige hvornår jeg kommer på øen igen.. der er plus grader udenfor idag..så der er ingen undskyldning


  • #10   1. jan 2011 Hvis man nu køber xenon lygterne og montere dem, passer stikket fra de almindelige faceliftet lygter over på xenon lygterne eller hvad? og er højspændingsomformeren indbygget i lygten eller er det en seperat del man køber ved siden af?

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #11   1. jan 2011 De passer ikke, nej - Der skal nye stik på.
    Ballasterne er en del for sig selv, den ene er monteret under venstre forlygte, den anden monteres i højre forskærm. Du kan ofte finde et komplet sæt på eBay, der har jeg selv købt 2 sæt smiley


  • #12   2. jan 2011 Har i nogle idé om hvad det vil koste i nye lygter, omformere og niveau følere stik osv? Altså fra nyt af...

  • #13   2. jan 2011 deter jo bosch lygter og de koster 6000 kr stk og prisen er sikkert højere ved opel..

    balsterne har jeg ineg ide om men de er ihvertfad heller ikk billige..

    og du kan ikk kun købe ledningsnet til xenon.. du kommer til at købe et komplet ledningsnet ved opel

    niveau føler koster ikk alverden men husker ikk lige den helr rigtgi pris på dem


  • #14   2. jan 2011 Ku være man sku nøjes med de almindelig sort tonet originale faceliftet lygter med en blå pærer i, hehe...

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #15   2. jan 2011 Vi er ude i 2500kr pr ballast, så vidt jeg husker, og 750kr pr føler smiley

    Og hvorfor spilde penge på blå pærer? Sørg da hellere for noget ordentligt lys.


  • #16   2. jan 2011 ja og så skal det også gøre rigitigt...hahahaha

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #17   2. jan 2011 KOM NU TIL KBH, DAN THE MAN! smiley

Kommentér på:
xenon lygter Vectra B

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce