{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.407 visninger | Oprettet:

iWash - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Heysa

Som i måske kan se i mit forrige indlæg skal jeg ud og prøve en iWash da jeg ikke længere selv har plads til at få bilen vasket i indkørselen. Her tænker jeg at det ikke er muligt at få højtryksvaskeren sat til så den kan få rigtigt snowfoam etc og synes iWash umiddelbart var et lidt bedre alternativ end 2BM method.

Nogen der har nogen erfaringer med dette koncept eller har noget andet at sige om dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  iWash - erfaringer?
  • #1   8. jan 2011 jeg har faktisk brugt dem så sent som idag og bruger dem en gang om ugen. Dog har jeg altid en svamp og børste plus spand med til falser og sådan smiley men til at bare tage det værste snavs er det kanon.

• #2   8. jan 2011 Jeg synes Iwash ideen, er super fin!
    min eneste anke, er at de self service stationer ofte har nogle meget grove og beskidte børster. Her tænker jeg på vaskebørsten med sæbe.
    Men hvis man tager sit eget udstyr med, er det vel top dollar smiley

• #3   8. jan 2011 MIchael V
    Jeg giver dig absolut ret da der altid vil være en børste til bange mennesker hvilket vil gøre den mere beskidt og slidt end hvis det kun er min og mig der bruger den.
    MEN da jeg ikke har mulighed for at kunne bruge højtryksrenser der hvor jeg bor synes jeg dette er det bedste alternativ jeg har kunne finde fremfor en vaskehal.
    De skriver da også:
    "Børste som står i en stålkasse med cirkulerende vand hvilket sørger for at børsterne altid er rensede. Børsterne er også selvrensende da der, når programmet aktiveres, kommer varmt skumvand ud af børsten. Børsterne er lavet af 90 mm 100% vildsvinehår.

iWASH har ikke noget tørreanlæg. Det er fordi vi har noget super rent vand, som man skyller efter med. Det har været igennem både et blødgøringsanlæg og et omvendt osmose anlæg hvilket tilsammen gør at bilen kan tørre helt uden pletter og kalkaflejringer. "

• #4   8. jan 2011 Jeg giver ikke en hujende fis for deres selvrensende børster smiley
    Men jeg synes konceptet er godt - det skal der ikke herske tvivl om. Men tag dog derned, skyld bilen grundigt, vask den evt i hånden, og skyld bilen igen smiley Det bliver ejeren sikkert heller ikke ked af.. Men børsterne - dem ville jeg give en pause.
    Fifth gear - lavede en test for nogle år siden, hvor de viste hvor meget de børster ridser.
    Jeg selv har være utallige gange i sydfrankrig om sommeren med sort bil - og de JUMBO wash - gør ikke noget fint for lakken smiley
    God vaskelyst
    Michael

• #5   8. jan 2011 MIchael V
    Jeg ved at de børsterne vil være meget nedslidte og bruges alt for meget, men derfor mener jeg stadig deres børster nok stadig er lidt bedre end dem fra den lokale vaskehal.
    Men tak for råd og ja jeg kan altid se standen af før jeg finder ud af om de er gode nok eller ej.

• #6   9. jan 2011 Så fik jeg prøvet en iWash.
    JA børsterne er meget slidte og de ser utroligt mørke ud, MEN hvis man ikke gør det selv derhjemme så det et MEGET bedre alternativ til en vaskehal! Også godt alternativ hvis man ikke gider gøre arbejdet selv og/eller bruge pengene på at få udstyr og lave arbejdet rigtigt.

Der var flere der kom over imens jeg var igang og spurgte til hvad det kostede og hvordan man gjorde osv. så der var alligevel noget interesse.

Jeg var heldig at få en gratis prøvetur for lige at kunne se hvad det var for noget. Har før prøvet sådan en gør-det-selv vask på en statiol eller shell eller sådan en station og vil sige denne her var meget bedre i forhold til! Du kan selv skifte frem og tilbage imellem "programmerne" som højtryksrens, vask (rens med sæbe), voks og afskylning frem og tilbage. Det kunne jeg nemlig ikke i den anden jeg havde prøvet for hvis du havde taget et program kunne du kun tage det næste i rækken på den cyclus de havde sat fast.
    Jeg må stadig sige den er jo ikke en vidundervask og jeg vil stadig foretrækker to spande, en højtryksrenser og gør det selv knofedt, men som jeg allerede har sagt den er MEGET bedre end en vaskehal & den er også langt bedre end en normal gør-det-selv vask da vandet her skiftes ud (alt er afkalket), og ved afskylning får man en osmosebehandling af vandet også - altså den helt fjerner alle mineraler i vandet for at sikre sig.
    Hvis man er en normal dansker der tager på tanken og i vaskehal eller gør det selv (med højtryksspul) så vil jeg sige disse iWash er rigtigt gode alternativer (self. betinget af afstand etc), men vil stadig foretrække den rigtige måde med gør-det-selv vask derhjemme som de fleste af os nok tyer til. Men hvis jeg en dag skal have det værste af og er lidt doven så vil jeg da overveje at gøre det igen det er sikkert

Man betaler for den tid man bruger (enten 20kr i eller poletter) og de sagde at den i gennemsnit nok vil koste 40-50kr hvilket vel ikke er vildt slemt, når man tænker på de dyreste fine vask man får i en vaskehal.
    Så vil jeg sige der er rimelig god belysning også (meget gennemsigtige glasvægge) så man kan se hvor skidtet sidder og hvor der skal renses mere og man står dejligt i læ for vind og vejr.
    Dog skal man vide med poletterne at man skal vælge poletter (antal) på skærmen først og så trykke betal og så stikke sit kort i da det ellers skaber problemer. Oveni sagde han at hvis man køber 10 poletter (vist 10kr /stk) får man 2 oveni som en mængderabat.

• #7   9. jan 2011 WWT© VR6 til salg .

Er det den i Hillerød du har prøvet?
    For i Holbæk får du fandme ikke to ekstra poletter :S

• #8   9. jan 2011 ja det var den i Hillerød...
    Han sagde så de ikke havde problemer med kort i den anden. Ved ikke om det kan være rettelser der ikke er kommet ud i hver automat, men kunne det tyde på måske for han sagde den anden var meget mere intuitiv i betjeningen. Men håber og vil da tro at det er noget de er ved at ordne.

• Sjarmone P
    Sjarmone P Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #9   19. apr 2011 Jeg bruger iwash 2 gange om ugen efter de åbnede den i Hillerød. Det funker fandme – specielt pletfrit vand. Børsterne er lavet af vildsvinehår og de skifter dem hele tiden – koster knapper så de sparer ikke på det. Bruger børsten hver gang og det er overhovedet ikke det samme som de tyske og franske selv vaske hvor børsterne er totalt skraldede. Jeg var i Marseille sidste år og prøve den blå elefant – rimelig skod, men de er over det hele så noget må de jo gøre rigtigt.

Kommentér på:
iWash - erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce