{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.820 visninger | Oprettet:

Optimering / tuning af AFN motor {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Vil meget gerne høre fra/om dem der har tunet eller optimeret på AFN motor.
Om det så bare er en chipoptimering kan det være interessant. Vil gerne høre om hvad der lavet, hvordan det virkede. Alle detaljer.

På forhånd tusind tak

God weeken til alle

Mvh
Bækgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optimering / tuning af AFN motor
  • #1   22. jan 2011 Chip vil give ca 130-140 hk - mener ikke turboen kan give mere uden at være max presset - kommer osse an på hvor slidt motor+turbo er i forvejen. Dyser fra transoprter 2.5TDI vil være en fordel at skifte til da de kan give lidt extra+de er nye og vil forstøve bedre og så en lidt større turbo hvis man vil videre op i hk. En større IC vil også være godt når du skal over 150hk. Men her begynder vi så også at snakke gearkasse, trækaksler, kobling, svinghjuj - altså de dyre ting som kan gå i stykker. 180-200hk kan nås på denne motor med en stor turbo, IC og dyser.

• #2   22. jan 2011 jeg vil nok starte med nogle nye dyser fra en 150 hk transporter det gav 131 hk og 266.5 mn på vores passat 110hk afn og så kan du jo bare få den chippet bagefter hvis det ikke er nok det skulle give omkring 145 hk

• #3   22. jan 2011 Lars D: Kan man bare skifte dyserne uden at gøre andet. Tænker på om den skal på felt eller om det bare er plug and play

• #4   22. jan 2011 de skal justeres inden montering jeg fik mine monteret og rullet ved rittersport inde på vagcars.dk for 3500 og han ved hvad han laver

• #5   22. jan 2011 Var det med justering i boksen eller kun dyserjustering til 3500kr

• #6   23. jan 2011 Efter nye dyser skal den helst justeres i styringen også for at gå optimalt. Ritter ved 100% hvad han laver - og så er priserne i orden..

• #7   23. jan 2011 det er med det hele du stiller bilen og han laver det på 1 til 1,5 time og så er du kørens igen

• #8   26. jan 2011 eller du kunne købe nogle bosio power plus 764 på nordicturbo. de koster ca. 2400 og det gav min gamle 90hk, 132,7. hk ved montering af en lidt større turbo og trykket var ikke over 0,8 bar. så hvis du montere dem uden at gøre andet skulle den ca. gerne have 125- 135 alt efter hvad den har nu. vil anbefale dig at få dem i en dyseprøver så de alle står til 190bar og så skulle det bare virke og du behøver ikke få den justeret ind. for så kan du lige så godt få den chippet.

Kommentér på:
Optimering / tuning af AFN motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce