{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  saab 99gl motor skift :)?
  • #1   31. jan 2011 Hej

dette er afgjort et spørgsmål for eksperterne på www.saabklubdanmark.dk men jeg kan da hjælpe dig lidt her.

En 900i turbo findes ikke, det er enten en 900i eller en turbo da i betegnelsen i saabregi kun bruges på ikke-turbo biler.

Du kan godt lægge en 900i motor i men en 99gl kræver en del tilpasninger før du kan få den i....da jeg ikke kender årgang på den 99 kan det være en tung omgang.

En 900 turbo 8V motor kan godt være der men så skal du tage en komplet turbo motor og får senere problemet med ledningsnet....

en 99gl bør du finde en H eller en gammel B motor til. Vil du have en turbo model, så køb en 900 turbo og sælg din 99gl....

• #2   31. jan 2011 Den er fra 1983 og det er en 2,0 8v H motore smiley
    Har også gået og tænkt på bare at bygge turbo på den motore der ligger i nu. Målet er at hive 300-350 hk ud af den eller er det helt ude i skoven ? Hvad skal jeg ændre på motoren for at den holder til det og hvor kan jeg få dele til den henne ? Har ledt og ledt uden held smiley og den skal snart til syn så der skulle den gerne være 100% iorden smiley

• #3   31. jan 2011 Hvis du er seriøs med projektet og vil vide 110 % hvad du skal gøre for at lave en SAAB 99 med 300-350 hk. Så kan du ringe til mig på 22 34 45 00.

Mvh. Henrik Solgaard

• #4   31. jan 2011 Hvis jeg lige får tid og lyst en dag kan det da være at jeg laver en beskrivelse (opskrift) på hvordan man bygger en SAAB 99 turbo 16v. Nu har jeg efterhånden bygget det så mange gange. Se evt. min grønne 99er og den gule van.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17468

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=168367

Mvh. Henrik Solgaard

• #5   31. jan 2011 Anders T : En 8v 900i H-motor en den samme som ligger i pietje SAAB 99 GL som er en 8v H-motor. Eneste forskel er mekanisk indsprøjtning og en anden knast hvis det skal være helt rigtig og selvfølgelig motorophæng, generatorophæng, foreste dæksel på gearkasse og remhjul. Det hele er noget der kan byttes rundt.

• #6   31. jan 2011 det ville være lækker hvis du ville lave en opsætning på hvad jeg skal købe og hvor jeg køber det og hvad prisen for det hele er smiley
    hvad har din grønne saab stået dig i ca. :-)?

• #7   31. jan 2011 Både den grønne og gule har haft forskellige opbygninger og forskellige motorer mm. Der bliver lavet lidt om når jeg får lyst så det er ikke let at sige hvad det koster for det går jeg ikke og regner så meget på. Lige nu har jeg en trimmet standart 8v H-motor med spjældhuse osv. i den gule 99er men den får nok snart mølle på igen, og regner med at der er mølle på til syn så jeg kan få den synet med konstruktiv ændringer da den ikke er en original turbo model. Den grønne 99er er en original SAAB 99 turbo.

Du kan ringe i aften efter kl. 20:00 hvis du vil have alle opskrifterne på SAAB 99 ombygninger og så kan du jo være klar med kuglepenen og skrive ned smiley

• #8   31. jan 2011 Her har du lidt ombygget SAAB 99er fra vores naboland smiley

http://www.garaget.org/search.php?q=saab%2099&type=3&a=0&sort=3&y1=&y2=&p=1

• #9   31. jan 2011 fy for satan nogle lede saaber ! :-). jeg tænkte på ville det ikke være lettere hvis du skrev en pm med den der opsætning smiley ?

Kommentér på:
saab 99gl motor skift :)?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce