{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

hvor meget tryk ?? {{forumTopicSubject}}

hej golf grupe har fået fat i en kompresser nu til min golf og ville høre hvor meget tryk min golf 1,8 8v monopoint kan klare når alt andet er std end luftfilter og bananmanifold. der er ikke lavet noget som helst om og hvad anbefaler i jeg skal gøre for det bliver stabilt, da den bruges hver dag bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget tryk ??
  • #1   3. feb 2011 Ville ikk gå højere op end 0.4 bar

• #2   3. feb 2011 omkring 0.5 bar max.. og så skal du sku også gi den noget mere benzin ellers dør den sku hurtigt..

• #3   3. feb 2011 Hva jeg lige kan finde ud af så har den ik så pokkers høj kompression, så den burde da ku holde til mere end 0.4 hvis den altså har en ordenlig toppakning

• #4   3. feb 2011 Ny toppakning som er lidt tykkere og så et mf2 tilskudssystem og 2 xtra dyser. Så burde 0.5 bar være muligt. Ellers kør med 0.3 - 0.4 til hverdag og så evt. En bleed ventil og map sensor på så du kan skrue den op og ned efter behov f.eks. Til ræs. Mvh. Henrik

• #5   3. feb 2011 Spild af penge, køb en vr6 så bliver den hurtigere smiley

• #7   3. feb 2011 "mmm, og så kører den som en pose nødder med en stor rung vr6'er i næsen.." hahaha, nogle gange mangler man - synes godt om - funktionen fra facebook smiley

Har en kammerat der kører med 0,7 bar på hans monopoint motor og det har den kørt fint nok med i et års tid efterhånden.. Hvordan med opsætning osv., skal jeg lave være usagt, men det er vist nok en turbo fra en 1,9 td. der er banket på den og så med g60 ralley intercooler (den store) Selve motor er std. og har endnu ikke været åbnet.

Hvor vidt det holder, afhænger vel også af folks kørsel..

• #8   4. feb 2011 Farmer! - Hvad? Har du nogensinde kørt en vr6? Lidt mere stabil end en 1,8cl heheh og meget hurtigere end en 1,8cl kompressor!

• #10   4. feb 2011 Gad da godt vide hvilke vr6ere i har kørt i? Min klarer det fint i sving!

• #11   4. feb 2011 Men hov, nu sammenligner vi jo også en vr6 og 1,8cl. Der er vist ikke så meget tvivl om at en vr6 er en del hurtigere i sving og lige ud selvom den anden har kompressor..

• #12   4. feb 2011 I ren spurt er en vr6 sgu ikke hurtig.. så hellere en 16v, som der også bliver nævnt længere oppe og std. kan de jo næsten køre lige stærkt..

Men.. Hver sin mening..

Jeg ved bare at selve motoren er std. Ved ikke hvilket tilskudssystem osv., der er brugt..

• #13   4. feb 2011 altså hvad jeg så kan forstå på jer ville det fornuftigste være 0,4 bar i tryk og selvfølgelig noget mere benz til motoren ??

• #14   4. feb 2011 Jeps smiley 0,4..

• #16   4. feb 2011 tusind tak for hjælpen smiley og lige min mening om vr6 skal da også frem, smiley fed bil til drag/sprint dårlig track dat racer og gadebil smiley en mursten på hjul

• #17   4. feb 2011 hehe okay, vr6 motoren er så den bedste motor de har lavet, men okay hver sin smag. En vr6 er da 10 gange billigere at få 3-4-500hk ud af end en 16v og cl. Og så lyder den bedere! MEGET bedere.. Ja de følger hinanden meget godt, men vr6 er stadig hurtigere, og en g3 16v kan slet ikke følge med trods den har 150hk.

• #18   4. feb 2011 nej rigtig nok det er også det den er skide hurtig ingen tvivl om det men den understyrer bare en del mere i skarpe sving end f.eks en 16 v eller cl men køre man i en til hverdag er det jo den bil man kender så kan man jo få den til alt smiley

• #19   4. feb 2011 Præcis, har aldrig haft problemer med understyring. Gode dæk og en god undervogn, så bliver det ikke bedere..

• #21   4. feb 2011 Haha en g3 16v std. kan sagtens rende fra en vr6.. Der skal ikke meget til for at de abf motorer bliver rimelig kvikke.. Kig forbi min grønne golf i min profil og læs så info om motor.. derefter se så nogle af de film jeg har lagt op af optræk mm.. Det kan en suge vr6 aldrig nogensinde komme i nærheden af.. Desuden kan du få lige så mange hk ud af en abf motor med tryk, som en vr6 med tryk.. Jeg har da før set en abf motor med godt 500 hk..

Skal man kære vr6, så skal det være for lydens skyld.. alt andet er spild af penge i mine øjne og tilslutter mig farmers kommentarer hele vejen igennem..

• #22   5. feb 2011 Der er en vr6 herinde med 268 suge hk, så det kan sagtens lade sig gøre!

• #23   5. feb 2011 Og laver jeg det samme ved min som der er lavet ved din, så har du jo heller ikke en chance..

• #24   5. feb 2011 Men alt det du har lavet, det har kostet en del og ville derfor heller bruge det ekstra og smide tryk på.

• #25   5. feb 2011 VR6 har stadig højere moment, og så vejer 16veren en del mindre.. Men har godt set den med 1000hk, Meeeen ville nu stadig have en vr6. Den kører godt, lyder godt, og kan nemt blive meget hurtig. Så tror aldrig vi bliver enig, det er jo hvad man er til, men lige meget hvad, så det tysk det hele smiley Det er det vigtigste hehe..

• #26   5. feb 2011 Jeg har også den mening at en VR6 er en overvuderet motor, er helt enig i at den lyder ekstremt godt. men har altså stadig ik set en VR6 motor overgå en 16V i effekt.

• #27   5. feb 2011 Men det er da sjovt der så er så mange efterhånden som smider vr6 motor i deres golf 2 hvis den er så dårlig? Og bygger tryk på dem istedet for at beholde deres 16v motor i?? Men kan godt være det er en god motor sådan en 16v jeg har bare ikke set så mange af dem med tryk eller voldtunet på sug, der ser jeg tit og oftest vr6ere..

• #28   5. feb 2011 Det er nok fordi VR6'eren er billigere og tune i starten da den ik er så godt udnyttet fra fabrikken af. VR6'eren er en rimelig motor til at hive mange suge heste ud af pga den måde topstykket er lavet på, en 16V har heller ik det bedste topstykke men en smule bedre.

• #29   5. feb 2011 Ja jeg har da også trukket fra mange vr6ere.. Selv lettere tunede 1.8 20v turbo biler har jeg nappet i optrækket.. Er enig med FUPtuning i at der ikke er nogen grundt til at kalde hverken 16v eller vr6 for en lortemotor..

Kommentér på:
hvor meget tryk ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce