{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

HVOR ER FORÆLDRENE.. {{forumTopicSubject}}

Hvad fuck! sker der for små 10 til 16 årige som går rundt på gaden og spiller "Gangster" her for i tiden?

I min ungdom tog vi på under18år fester og hyggede os! havde det sjovt! tænkte ikke på gå rundt og spille fucking seje og farlige.. vi spillede fodbold. gik til sport!..
lavede noget som gav "mening" var gode mod alle selv om vi kun fik 5kr i lommepenge om ugen. jeg kunne få tiden til at gå ved at leje med BMXcykel lave aktivt! Det kostede ikke noget.."find på noget"

hvad er det også en Fuckd up "mode" som er kommet frem med man skal have Gangster kort MohawkHår..OG se seje ud.

I min ungdom kunne man skille sig ud fra mængden! være sig selv udvikle sig på sin egen måde.

Unge nu til dags spilder tiden på kriminalitet! og græder bagefter over de ikke kan få arbejde eller noget.

Da jeg var lille sagde min far disse ting til mig ! og dem har jeg fuldt hele mit liv! og bliver ved.

Ikke Lyve
Ikke Stjæle
Ikke Ryge
ikke Drikke
Ikke Slås (Med mindre det er selvforsvar)

Hvor er forældrene i dag! jeg savner noget opdragelse i de unge mennesker.

Helt seriøst er jeg den eneste som har det sådan her!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVOR ER FORÆLDRENE..
  • #1   16. feb 2011 lad være med at sige forældrene. denn ye generation er fuckt up. problemet er de lever det fuldt ud det med gangster og nu stikker og skyder hinanden nærmest for sjov. forældrene er der stadig. men hva ska faren gøre.. brække arme og ben på sin søn? drengene gejler hinanden op. og finder på nye metoder. metoder man troede man så på film. men det er heller ikke alle der er sådan. men typiks blok børn. børn der er vokset op i den typiske wannabe amerikanske bronx og den slags fis. men man ser heldigvis flere og flere vokser fra det. det er 2 ud af 10 der bliver i den livsstil efter de er 18

• #4   16. feb 2011 De varmer mit hjerte andre har det på samme måde! hvad mener i andre der ude? er det ikke på tide vi stopper de unges adfærd? seriøst træt af det. hvad kan vi som Ældre gøre? at slå hjælper ikke? Skal der en demo til eller hvad?

• #6   16. feb 2011 hehe jeg griner bare over de ik har noget liv + fremtid smiley så for jeg det straks bedre igen

• #8   16. feb 2011 mikkel vi har vores dårlige dage :). ja jeg er meget anderledes. men ikke når jeg er sur nej. og det er ikke det vi snakkede om nu.

• #10   16. feb 2011 det er jo de "FOLK" som går rundt og siger: "danskere er bare racister, de kigger ondt på os som om vi vil slå dem ned"

Det er sgu da klart og danskere er bange for en flok "gangstere" på 15-20 personer, som råber og skriger som jeg ved ikke hvad.
    Jeg har også en søn på knap 5 måneder.. Jeg tænker da lige nu hvad jeg skal gøre for at han ikke skal rende rundt og slå gamle fru Jensen ned for 50 kr. Det holder ingen steder.

Det jeg har tænkt på hvad jeg kan gøre længere i fremtiden er: 1:Selvforsvar er fint.. hellere tæske ham end at selv blive slået ned.
    2: hvis du render rundt og spiller smart, er det så langt væk fra byen, så man bliver sendt på opdragelsesskole og kan kun se sin famile 1 gang om måneden. Når man er hjemme fra skolen, så er der ingen venne-besøg. Kun Familie tid.

ved ikke hvad i synes

• #12   16. feb 2011 Mikkel P: ved godt hvad du mener.. Men det er jo ligefør man skal sende dem til samsø, så kan de få en nyttehave. Så kan de begynde og arbejde for deres mad. SÅ kan de arbejde for deres sag.

• #14   16. feb 2011 det værste lort jeg længe har hørt!!! du kan sgu bare holde dit barn væk fra den dårlige omgangskræds... Flyt væk fra ghettoen, og find gode skoler..! Hvis du ik kan styre dit barn så der sgu noget galt...

• #16   17. feb 2011 DU HAR LIGE NØJAGTIG SKREVET DET RIGTIGE ( HVOR ER FORÆLDRERNE ) DET ER DER HELE PROBLEMET LIGGER , DET ER SNART BØRNENE DER BESTEMMER OVER FORÆLDRERNE OG IKKE OMVENDT MERE ......

• mudi k
    mudi k Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 323
    #17   17. feb 2011 kort og godt , vi er i DK bror , børnene har altid ret . længere er den ikke
    forældrene kan ikke gør noget ved det , ligeså snart barnet får en på hovedet løber han til komunen eller politiet som støtet ham 100% . Jeg kender en som blev fængslet pga. af det og famliler som blev splittet .

havde det været i Irak , så havde forældrene hængt deres barn på en lygtepæl hele dagen og lod ham nyde solen udenfor.

• #18   17. feb 2011 det sgu ik samfundet skyld... Det er forældrens skyld! Dvs, når du for børn så bliver de kriminelle? Nej fordi DU forhindre dem i at være det. (håber jeg smiley )

• #19   17. feb 2011 Umut du har fat på noget helt rigtigt der (forældrene aldrig ser børnene), for en gangs skyld smiley

Men Men Men..man skal ikke generealisere....hvor mange unge er det vi snakker om? 20? 50? 100? 500? 1000? Kan man ikke få vejlede på dem? Sagtens...:)

Jeg f.eks. er opvokset i en "ghetto" og bor stadig der....den opdragelse jeg har fået har sat mig på den rette spor....lige nu læser jeg på universitet og kommer til at opnå en status i samfundet...måske er det svært for andre men man skal jo prøve inden man giver op...og i dk er alle mulighederne åbne så længe man sigter mod en bedre fremtid...ingen kan stoppe dig til at opnå dine mål. At bo i ghetto er ikke ensbetydende med at man ingen fremtid har.

Men vi skal heller ikke stå og glo på disse stakkels menneskers sorte fremtid og sige det er forældrenes skyld...vi som unge mennesker skal hjælpe dem og give dem et spark fremad i livet og sætte dem på rette spor...så kører toget af sig selv...alle vil følge efter. Disse unge teenagere vil se op til os, os der er igang med en uddannelse eller har fast arbejde og de vil opdage at der er altså gode mennesker derude som ville hjælpe.

Disse unge mennesker har ikke brug for et slag over hovedet nu...nu skal de holdes i hånden og guides...det er nemmere end i tror. Når 15 årige said fra nørrebro ser sin bedste ven mohammed arbejde eller er ignag med en uddannelse så vil han da helt klart også gerne det...engang imellem er misundelse og konkurrence en god ting smiley

• #20   17. feb 2011 Mohammed hold nu kæft med det er miljøet vi begge to er vokset op i ghetto og har kun perker venner stort set.. jeg fra nørrebro og du er fra vollsmose.. de 2 steder hvor miljøet og samfundet er mest fuckt op.. og se os.. fordi vores forældre har opdraget os godt er vi ikke kriminelle.. lad vær med at skylde skylden på andre.. DET ER OP TIL FORÆLDRENE.

• #21   17. feb 2011 ja så må vi jo kunkludere at de sidste 99% har forældre der er pisse ligeglade! Ellers var de jo blevet ligesom os smiley de har haft samme forhold som os... boet samme sted osv

• #22   17. feb 2011 Det har generelt ikke noget med forældrene at gøre. Børnene oplever et krydspres ved at være indvandrer og kunne være sig selv og med sin gruppe.

Hvis du vil vide mere op det her, så læs om Marianne Skyttes teorier smiley

• #24   17. feb 2011 DJ Baaz - Kunne ikke være mere enig!

• #28   17. feb 2011 Tror i burd lyt til Turkish smiley han har fat i noget

• #30   17. feb 2011 Turkish + million
    Ingen forældre opdrager deres børn til at slå gamle ned, begå tyveri/røveri, lave hærværk el lign
    Men måske kunne forældre godt bruge lidt mere tid på deres børn

• #31   18. feb 2011 Det er også det jeg skriver. Det har ikke noget med forældrene at gøre, men hvordan de unge drenge opfatter systemet og deres forståelse af hvordan systemet opfatter dem. Jeg tvivler ikke på 99% af forældrene opdrager deres børn godt. Men børnene oplever et krydspres med forældrenes opdragelse og deres eget syn på systemet igennem egne erfaringer.

• #32   18. feb 2011 Man er da ik et dårligt menneske fordi man ryger/drikker eller har sex ?
    Nu snakker du om noget HELT andet, religions veje, men det her handler om at laver ulovlige ting.

Det heller ik ulovligt at hade politiet, man kan hade politiet fordi man føler sig generet af dem (f.eks. bliver ham stoppet af dem dagligt i trafikken kan man godt begynde at synes de er irriterende osv)

• #33   18. feb 2011 Dine brødre er nice smiley Især din lillebror ^^ !!!

• #34   18. feb 2011 Prøv hør det er forældrene, de kan forhindre det hvis de vil og tør.

Jeg er selv et godt eksempel, jeg har været ude i meget lort virkelig kriminel solgte vare osv.. På et tidspunkt fandt min far ud af det, da han skulle bruge min bil, og jeg glemte at der lå sager i bilen.

Da han fandt ud af det, gav han mig en hård lærestreg og jeg fik hård straf, og fandt han ud af at jeg lavede noget kriminelt igen, var jeg ikke et medlem af familien mere og vi kendte ikke hinanden mere, da der aldrig har været en kriminel i familien og heller aldrig skulle komme det.

Udover det så tog han min mobil telefon og computer så jeg ikke kunne kontakte mine venner mere på den måde..

Så jeg skulle starte på en ny. Og har den dag idag stadig ikke fået telefonen eller computeren.

Så DROP det pis med at familien ikke kan gøre noget.. Det handler om VIL de og TØR de..

Idag sidder jeg med en handels uddannelse og arbejder som sælger hos BMW/Peugeot.

Havde det ik været for min familie havde jeg nok bare rendt rundt og lavet drengestreger...

SÅ JO DET ER FAMILIEN!

• #35   18. feb 2011 House,

Alle børn som regel får en god opdragelse fra deres forældre. Men der opstår et dilemma i de unges tilværelse.

1, de bliver stemplet som kriminelle af politiet, skolen, og af arbejdsmarkedet

2, når de bliver stemplet som kriminelle, så er det et adfærd de tager til sig, fordi de bliver påvirket, eller fordi de i forvejen ikke har et ressourcestærkt bagland if.t forældrene eller vennekreds.

Som regel, hvis forældrene har gode uddannelser, har meget at give deres børn, så følger børnene disse kulturarv som forældrene videregiver dem. Hvis forældrene ikke er ressourcestærke, ikke er uddannede, er afhængig af en overførselsindkomst, så er dette noget som påvirker børnene. - Dette er et faktum smiley

At du så har kunnet bryde ud af din kriminelle løbebane, er en sejr for dig. Men det er ikke alle som kan dette og de føler at deres vennekreds er deres "bagland". Dvs. hvis de har kriminelle venner, så ender de som tit kriminelle, HVIS de ikke kan bryde ud, finde et arbejde, tage en uddannelse eller vise solidaritet med samfundets normer og regler.

Kommentér på:
HVOR ER FORÆLDRENE..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce