{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

200SX VS 180sx {{forumTopicSubject}}

Da jeg står og gerne vil ha mig en nissan igen,dog med SR20DET end CA.... ville jeg høre om det kun var mig som havde det sådan at en euro S13 med std CA18DET aldrig bliver real JDM, med det mener jeg at så snart jeg hører europæisk s13/200SX så tænker jeg med det samme " SKOD BIL" men så snart det er 180SX så... DREAM CAR.... problemet er at det er svært at få fat i en 180SX ;/


Andre forumemner med "200SX VS 180sx"
200sx s13 vs 180sx s13
hvad er foreskellen på disse to biler
Skrevet af: xXx KING xXx . - 1. jan 2008

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  200SX VS 180sx
  • #1   18. feb 2011 Der er da oceaner af S13 med SR20DET;) de er jo bare alle højrestyret, hvilket gør det endnu mere JDM;)

  • #2   18. feb 2011 Der er masser af dem i Japan Chris smiley - og ja 180SX er real JDM..
    Klart 180SX frem for 200SX S13


  • #3   18. feb 2011 Vil oz til en hver tid heller ha en RHD end en LHD... LHD is for PUSSY`s smiley

    men ja det er jo lige det med at få lortet hjem, og på plader osv... det er jo ikke lige sådan at køre hen og kikke på "grejet" smiley


  • #4   18. feb 2011 Vil oz til en hver tid heller ha en RHD end en LHD... LHD is for PUSSY`s smiley

    men ja det er jo lige det med at få lortet hjem, og på plader osv... det er jo ikke lige sådan at køre hen og kikke på "grejet" smiley


  • #5   18. feb 2011 Kig her: http://pistonheads.co.uk/sales/list.asp?s=69

  • #6   18. feb 2011 Det er da ikke så vigtigt om den er med ca eller sr. Der skal jo alligevel kastes en RB25 eller BR26 i den bagefter smiley Og så er det da sjovere at sidde i venstre side, så man kan se at overhale.

  • #7   18. feb 2011 er 200sx S13 med sr20det så sjældne ?

  • #8   18. feb 2011 de er jo ikke født med dem, det er de kun i japser land smiley

    Simon: har kikket på din synes dog at den ser lidt trist ud til prisen smiley

    Claus Z: har luret lidt der inde, men der er sku ikk rigtig nogle 180sxer der inde smiley


  • #9   18. feb 2011 mjaaa altså det er der der er lidt modstridende data. For der skulle være en 200sx s13 med sr20det fra 1995. Det er jo stort set umuligt at finde data man kan stole 100% på men :

    Chassis Numbering on S13's
    89-91 Silvia: S13 (1.8)
    91-93 Silvia PS13 (2.0)
    Early 1.8 litre 180SX or 200SX: RS13
    Later 2.0 litre 180SX or 200SX: RPS13
    1995 onwards 2.0 litre 200SX: PS13 (production along side with S14) <-----



  • #10   18. feb 2011 200sx RPS13 og 200sx PS13

  • #11   18. feb 2011 den fra 1995 er en 200SX S14
    Der findes kun 180SX i japan og ja den fåes i Japan med CA18 og SR20. men det er de Europæiske modeller der hedder 200SX, og i Japan 180SX

    PS13 = Silvia
    180SX er det samme som vi kender her hjemme som 200SX S13 som i 200SX navenet kun er kommet med CA18 motor.


  • #12   18. feb 2011 Hvor har du dine data fra Thomas?

  • #13   18. feb 2011 Viden efter at have haft med de biler at gøre i en del år nu,..

    Wikipedia:
    In Europe the car was sold as a 200sx and only featured the ca18det engine producing 170 bhp through the rear wheels, taking it to 60 in 6.7 seconds and onto 137 mph The car had a facelift in 1992 with new smoother bumpers, limited slip differential, and larger brakes.This model was sold between 1989 and 1994 until the change to the 200sx s14 version.


  • #14   18. feb 2011 mja jeg stoler ikke på de data. smiley

    Jeg ved godt det er flueknepperi men det skaber tvivl om ægtheden på data. Hvad kan man stole på?

    Hva kan man f.eks forstå ud fra dette :

    Export market cars have pop-up lights (which makes them RS or RPS13's), while the domestic cars have fixed rectangular lights.

    When the S14 was introduced, the S13 was renamed a PS13 "180SX" (with pop-up lights) and continues to be sold in Japan.

    Chassis Numbering on S13's
    89-91 Silvia: S13 (1.8)
    91-93 Silvia PS13 (2.0)
    Early 1.8 litre 180SX: RS13
    Later 2.0 litre 180SX: RPS13

    Tyder jo på at der findes en 200sx (export) RPS13 = sr20det


  • #15   18. feb 2011 UK

    S14:
    SR20DET engine used in Japan (turbo models) and Australia. There are two trim levels
    Base ABS, Drivers airbag, LSD, Alarm
    Touring Add Leather interior, Air Conditioning, Passenger A/B, Add Side skirts and front spoiler.

    S13:
    Either CA18DET or SR20DET engines depending on time of delivery, using an RPS13 shell.
    Europe

    S14:
    SR20DET engine used in Japan (turbo models) and Australia. Trim levels vary depending on the market.

    S13:
    Either CA18DET or SR20DET engines depending on time of delivery.


  • #16   18. feb 2011 hov mangler mellemrum, de 2 sidste S14 og S13 er fra EU.

  • #17   18. feb 2011 Der hvor jeg køre rundt er det skide smart at sidde i venstre side af bilen når man overhaler andre biler.

    Og jeg syntes Ca18det er en meget karakteristik Japansk motor der næsten er helt hysterisk glad for RPM.
    Når man køre med en Ca18det kan man næsten ikke lade være med at køre den helt ud, måde for trækkraft og for lyden......
    Og hvis der er nogle der bliver ved med at sige at en Sr. trækker meget bedre så lad os sammenligne et Sr og et Ca dyno map på den samme turbo EX 28bb
    Og jeg siger ikke at en Sr motor opføre sig som en Fransk EU. motor men bare at Ca. er ret JDM. i min verden...
    Trækker rent til 8000Rpm standart...... JDM ? Hmmm

    Ok. Der er et par problemer med holdbarheden.... Oliepinden kan du ikke stole på og krumtapudluftningen er for lille..... og prøv at se denne tråd fra SXOC.
    http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p=5525806&postcount=60
    Gearkassen er næsten den samme, og lejer har samme størelse....

    Rb26 kunne være lækker.... Men kan den synes ?
    Og jeg har faktisk problemer med at udnytte mine 360Hk på gaden.


  • #18   18. feb 2011 uanset hvad så er jeg 100% på at en s13 200SX aldrig er blevet solgt med SR20DET, kun i form af 180SX smiley

  • #19   18. feb 2011 vil gerne snart se nogle argumenter for hvorfor i mener en 200sx S13 ikke er født med en sr20det når det nu står flere steder. Og "det ved jeg bare" er ikke et argument. smiley

  • #20   18. feb 2011 vis oz en LHD s13 200sx som er født med SR20DET smiley

  • #21   18. feb 2011 vis?? altså det er jo nemt, ka da bare finde en som har lagt en SR i.

    Jeg ville bare gerne vide hva faen der er op og ned. Hvorfor er der så mange modstridende info ?

    hvorfor kan i 2 sidde og sige med 100% sikkerhed at de ikke findes når der står det modsatte mange steder på nettet? hva er det i ved som ingen andre ved? Det er bare det jeg vil vide. smiley


  • #22   18. feb 2011 Fakta er at S13 modellen KUN leveres med SR20DET som 180sx RPS13.

    S13 200sx RS13 er kun kommet med CA18DET motoren.

    200sx med SR20DET er VVT motoren = S14, S14A & S15 smiley

    Btw Chris er den da lige sat 10.000kr ned :b


  • #23   18. feb 2011 Bob O
    Den bliver du nød til at æde i dig, 200sx S13 som blev lavet til det europæiske marked fra 89-94 er kun leveret med Ca18det

    I Japan hed den som sagt 180sx og blev frem til 91 lavet med ca18det men strenge krav til miljø gjorde at Nissan blev tvunget til at skifte til sr20det fra Bluebird.


  • #24   18. feb 2011 I GT5 er der en 200sx s13 med sr20det.. og den er fra 1995..

  • #25   18. feb 2011 Link til en profil af bilen ellernoget mere info!

  • #26   18. feb 2011 I GT5 ja, nok er det et simulationsspil!

    MEN, det er trodsalt stadig et spil smiley


  • #27   18. feb 2011 Hvad jeg lige kunne finde.. Og ja det er bare et simulatorspil, men der kan jo være noget om det.

    http://www.mygranturismo.net/car_sheet.php?id=640


  • #28   18. feb 2011 hey jeg "æder" den gerne... Men jeg har ikke sagt at det jeg skriver er 100% korrekt. Jeg har bare fundet det info jeg kunne på nettet.

    Jeg prøver bare at finde sandheden! Det er så røv irriterende at der er så meget info på nettet som siger en masse forskelligt om den skide S13.


  • #29   19. feb 2011 Yes én bil, med alt for mange navne smiley
    Det er heller ikke sikkert med den bil i GT5, for har ledt efter den på google, og kan ikke finde mere info om den. Skal lige siges jeg kun har brugt 15min på det..
    Men tilbage til 200sx vs 180sx, så vil jeg nok vælge 180sx til drift/track og 200sx til gade..


  • #30   19. feb 2011 Den i GT5 er en 180SX Kouki

    Her er lidt data på 180SX
    Frame: RS13, production period: from 03.1989 to 12.1998

    Modeller med CA18 motor (180SX RS13)
    03.1989 - 01.1991 HB CA18DT 2WS TYPE1 MT
    03.1989 - 01.1991 HB CA18DT 2WS TYPE1 AT

    Modeller med SR20DE(T) (180SX RPS13)
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 2WS TYPE1 MT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 2WS TYPE1 AT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 2WS TYPE2/3 MT
    01.1994 - ... HB SR20DET 2WS TYPER/X MT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 2WS TYPE2/3 AT
    01.1994 - ... HB SR20DET 2WS TYPER/X AT
    08.1996 - ... HB SR20DE 2WS TYPES/G MT
    08.1996 - ... HB SR20DE 2WS TYPES/G AT

    Modeller med SR20DET og Hi-CAS (180SX KRPS13)
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 4WS TYPE1 MT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 4WS TYPE1 AT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 4WS TYPE2/3 MT
    01.1994 - ... HB SR20DET 4WS TYPER/X MT
    01.1991 - 01.1994 HB SR20DET 4WS TYPE2/3 AT
    01.1994 - ... HB SR20DET 4WS TYPER/X AT

    Model serien på dem alle er: RS13, men type numrene er anderledes

    Det med 200SX, ja det er svært at argumenter for, men er 110% sikker på at den info der står på wikipedia er rigtig - men ellers er det jo bare at kontakte Nissan Danmark, de må have alt info på det!
    Men jeg holder på som der står på wikipedia:
    180SX = Japanske model (CA18 og SR20)
    200SX = Europæisk model (CA18)
    240SX = Amerikansk model (KA24)


  • #31   19. feb 2011 Helt enig med Thomas!

  • #32   19. feb 2011 Ved godt mit spørgsmål er lidt underligt.. Men er det ikke en smule ligegyldigt..?

  • #33   19. feb 2011 200sx sr20det diskussionen eller det andet? smiley

    har lige set en LHD 180sx, hvordan kan den forklares? smiley


  • #34   19. feb 2011 en LHD 180SX findes ikke smiley det kan ske at de har skiftet ruderne ud hvor der står 180SX på smiley

  • #35   19. feb 2011 ja det tænke jeg osse på. Men det er da noget af et arbejde bare for at få 180sx til at står på vognen. smiley

  • #36   19. feb 2011 Det er faktisk også på tide at der bliver rettet op på den fejl som en lille gul abe gjorde for 23 år siden......
    Hvad fanden er det for noget at kalde en 1.8 bil for noget med 200
    Jeg har faktisk hørt at de tabte den store krig fordi soldaterne konstant fik udleveret forkert ammunition da nummerne aldrig passed med størelsen på amunitionen.

    Hvad ville der ikke ske hvis en BMW 320 skulle hedde 330 ?

    Der står også 180sx bag på min bil efter jeg fik kaikuki lygter på.
    Det andet er sku noget roderi....


  • #37   19. feb 2011 jam.. ska alle 180'erne med sr20'eren ha 200sx stående?

  • #38   19. feb 2011 Ja.....! Det er sku da en 2.0 motor der ligger i er det ikke.....?
    Det er aldrig for sent at få ryttet OP!

    Den skal hedde 200sx S13
    Motor og karosseri...

    Og så kan vi måske få lukket denne her tråd.....


  • #39   19. feb 2011 1342 F: en BMW 335D er en 3 liters og ikke en 3,5 liters. Ikke engang tyskerne kan finde ud af det, hvordan skulle japanerne så?

  • #40   19. feb 2011 nu vi lige var inde på den LHD 180'er. kan man ikke bygge dem om til LHD så'n relativt nemt? eller er der forskel på karossen? Kunne måske osse være det han har gjort.

  • #41   19. feb 2011 Den var ikke gået i førerens tid......

Kommentér på:
200SX VS 180sx

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce