{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Blacktop aggresiv lyd. {{forumTopicSubject}}

Hey der..

Mig og far stod og snakkede om hvad vi ville gøre med blacktop'en, når vi får den hjem, og jeg havde den idé at jeg ville give den tragte for at få en rigtig rå lyd ud af den, samtidig med at det bliver en 2" eller 2½" rustfri udstødningsrør med bagpotte på..

Men min far mener at udstødningen vil ødelægge det rå lyd ved at udstødningen i sig selv kommer til at brumme meget dybt.. så han mente simpelthen at hvis det var ham, så ville han kun nøjes at bruge tragtene, hvor så udstødningsrøret, det eneste han ville gøre ved er bagpotte af udseendesmæssig årsag, ikke lyd..

så hvis det stod til jer, hvad ville i gøre for at det rigtig skal lyde rå og fedt smiley

Men ingen tvivl om at begge ville fungere fint, men kunne være interessant at høre fra forskellige hvad de selv har gjort smiley

og forsat god tur i jeres dejlige corollaer.. hehe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blacktop aggresiv lyd.
  • #1   2. mar 2011 Der skulle selvfølgelig stå aggressiv, i stede for aggresiv .. smiley

• #2   2. mar 2011 For det meste er de store potter at foretrække hvis har en motor der ikke giver noget lyd i sig selv. Men det er jo ikke tilfældet her :b Jeg vil give din far ret, da en stor pot, typisk de billige universalpotter, udsender meget resonans og det vil overdøve den hidsige lyd.. Havde som eksempel selv en isotta blueboy på min rolla, det var rigtig skidt at køre med og overdøvede virkelig lyden fra de skarpe knaster. Men hvis du er træt af naboerne, så go for it.. Hehe.

• #3   2. mar 2011 Skarpe knaster, tragte og når du alligevel er igang med at gøjle, så smid også lige et 20v forrør på.

Jeg mener at E10 originalt kører med 2,25" udstødningsrør, så at gå ned til 2" vil ikke være smart, men husk at det er en sugemotor, så der skal være modstand i udstødningen...

• #4   2. mar 2011 Smølfen!

Corolla Kører med mindre, for de fleste producenter af Catback systemer til Corolla sølger systemet med 2" og tvivler meget på de ville sælge hvis de gik ned i størrelse,, ved at Simons og OneTwoPipe's catback system er/var i 2"

• #5   2. mar 2011 Tro mig, selvom du vælger komplet 2½ tomme kun med bagpotte, så vil du stadig kunne høre tragtene!

jeg vil dog mene at en universal gennemstrømspotte vil give for lidt modstand.
    Jeg havde simons bagpotte på min gamle e10'er, og det spillede max med tragte smiley

• #6   2. mar 2011 jeg har et rigtigt godt råd til dig. har nemlig selv prøvet det ssamme. dengang heg havde corolla´en,

ang udstødnings system. jeg kørte med 2" rustfri helevejen igennem og havde ingen kat på. det lød vold fedt, bla fordi den skyder lidt flammer,

men men.. da jeg skulle til syn , havde jeg monteret alt det org udstødningssystem og luftfilterkasse. så blev den lydløs.

OG SÅ monterede jeg kun tragtene .. og den lyd glemmer jeg bare aldrig. det lyder så fedt at lyden kun kommer fra motor, og jeg kan love dig for at folk vender hoveder, da man slet ikke forventer det fra en corolla.

så vis jeg var dig ville jeg få lavet 2" udstødnings system + fjerne katte. finde en god bagpotte. bla. one two pipe, vis de findes mere. så du har komfort når du er ude og køre og når den skal ha gas... jamen så kommer musikken fra spjældhusene..

lidt lang smøre. men det er bare mine erfaringer. lyr evt mine projekter. bla 20v eren.

vh. mogens

• #7   2. mar 2011 Siger mange tak for disse svar, det var sgu noget man kunne bruge! smiley

Hvis der er flere folk, må de da meget gerne sige til smiley

Kommentér på:
Blacktop aggresiv lyd.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce