{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.653 visninger | Oprettet:

gearkasse ford focus 2.0. {{forumTopicSubject}}

Hey.

mit 2. gear er begyndt at drille lidt i bilen, så når motoren er kold, vil den slet ikk gå i 2 gear, og døjer lidt med 1. gear.
jeg har så overvejet at få gearkassen renoveret, da jeg mistænker synkromessen for at være godt slidt, men kom til at tænke på gearskiftene og de led der sidder når man skifter gear, og er blevet i tvivl om, om det er styret af kabler når man skifter gear fra 1. til 2 gear.
er der nogle herinde som evt ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearkasse ford focus 2.0.
  • #1   4. mar 2011 Ja de bliver styret af kabler, men køb en brugt gearkasse for det vil blive for dyrt i dele at lave den gamle, har selv lavet min egen da synkromesse ringen til 3 gik som er en sygedom på mtx75 i en hvis årgang.

  • #2   4. mar 2011 Jeg har fået en ca pris på at få renoveret gearkassen, med nye lejer synkromesser osv, billigere end hvis jeg skulle ud og have fat i en brugt gearkasse.
    men tak for dit svar angående om de er styret af kabler.
    Du ved vel ikk om de kabler kan gøre at den er svær at få smidt i 1 og 2. gear når den er kold?
    Har fået skiftet gearolie, men det hjalp ikk.


  • #3   4. mar 2011 Hvis man selv kan skifte de dele i gearkassen, ville jeg helt klart vælge at skifte de dele istedet for at skifte til en brugt gearkasse, som du helller ikke ved om den virker som den skal...

    Gearkassen kan både være en IB5 eller en MTX75.
    Det er en kendt problem på en MTX75 gearkasse at få den ordentlig i 2.gear når gearolien er kold...
    Men somsagt er det svær at sige 100% hvad problemet er så længe man ikke har været tilstede...


  • #4   5. mar 2011 thomas:
    ved du om det er en fejl der kommer, pga noget der blir slidt, evt de kabler der forbinder 1. og 2. gear? eller om det er synkromessen/erne der er færdige?


Kommentér på:
gearkasse ford focus 2.0.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce