Audi a4 b5 1,8t ryster {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har et problem med min Audi :cry:
Den ryster på en ”sjov” hakkende måde når man accelererer.
Jeg har igennem noget tid haft problemer med min LMM, dette problem er dog blevet lavet, og ryste problemet er først opstået umildbart efter LMM blev lavet. Jeg har i forbindelse med LMM rep. skiftet tændrør (jeg ved ikke om det kan være dem).
Jeg har haft en måler på som siger:
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
Hvis jeg måler løbende når jeg køre ser alt normalt ud, det eneste er at bankesensor på cylinder2 er 0.2V højere end de 3 andre cylindere. Er dette normalt?
Jeg har selvfølgelig lavet en grundjustering af gasspjæld, men denne fejlkode kommer løbende tilbage?
Jeg har i dag haft adskilt hele tryksystemet og samlet det igen, for at sikre mig at det ikke var en utæthed.
I forbindelse med denne operation havde jeg bilen på lift, hvor jeg kunne konstatere at der var lidt slør i begge trækaksler (ca. 0,5-1 mm) hermed menes hvis den inderste del ved gearkassen holdes fast er der slør mellem denne del, og selve trækakslen. Kan det være det der forsager problemet?
Mvh. Ole
Edit: Skal siges at jeg ikke har prøvet med andre dæk/fælge endnu, men disse er nyafbalancerede
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Hvor langt har bilen kørt?
Damens A4 gør det samme og det er pga. træk akslerne.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 44
Du bør da nemt kunne mærke forskæld på om det er dæk, fælge, træk aksler eller noget motor halløj.
Jeg ville klart få tjekket op på dine aksler hvis du allerede nu ved de har lidt.
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 208
maj 2006
Du kan starte med at se om nogen af manchetterne er utætte,
jeg har en gang set at fedtet kunne trække ud igennem jernet.
Kan godt ende med at du må skifte, uden at være sikker for
at finde fejlen.
dec 2006
maj 2006
Hvis det er i samme side vil jeg måske overveje bare at skifte hele akslen.
Er det ude ved hjulene så vil jeg finde ud af om ledene, er ok eller om de bør skiftes.
dec 2006
maj 2006
Det var nok sådan jeg ville gøre.
Audi a4 b5 1,8t ryster
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside