{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Scirocco motor ombygning? {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Efter flere timers søgen og læsen må jeg nu hører af herinde, da jeg ikke finde et 100% svar.

Jeg har lige pt. adskilt min bil i atomer så den kan blive sendt til maler. I mellem tiden går jeg lidt med tankerne om at skifte motoren ud med enten en VR6 eller Golf3 2,0 16V gti motor, men spørgsmålet er selvfølgelig om den kan godkendes og synes med denne motor?
Nogen skriver at den kun kan godkendes hvis bilen er blevet produceret med denne motor i sin tid?
Andre siger det er muligt hvis den bare er blevet godkendt med denne motor før?
En helt 3. siger bilen skal godkendes i Hannover, men hvordan gøres dette?

Håber i kan gøre mig lidt klogere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scirocco motor ombygning?
  • #1   28. mar 2011 lytter lige med...men mener at at de nuværende regler er sådan at den kun kan godkendes med en motor som bilen er produceret med...dvs den største mulige er 1,8 16v

• #2   28. mar 2011 Ville også være mit næste punkt, men kunne være en af jer vidste det.

• #3   28. mar 2011 jeg har talt med tre forskellige synsfolk og fået tre forskellige svar.....1 hvis modellen er lavet med sådan en motor kan du godt 2 du må ikk længere skifte motortype 3 du må ikk overskride 20 %

så jeg ville skam gerne se de regler på skrift....

• #4   28. mar 2011 Du skal helt sikkert betale afgift af ombygningen da den effektforøges i begge tilfælde med mere en 20%
    Jeg ville få fat i en 1,8 16v med 129HK. så slipper du for afgift.

• #5   28. mar 2011 Synsmand 3 siger også noget rigtigt.. Man kan ikke få synet en bil med en anden motortype mere med mindre at den er synet og godkendt i fx tyskland først..

• #6   28. mar 2011 Nogen skriver dog det er muligt hvis man har fået den co2 godkendt i tyskland eller sverige? herefter skal biles så godkendes af importøren og det er sikkert problematisk... men har en 1,8 16v ikk 139hk?

• #7   29. mar 2011 En 16v motor kan både have 139hk (KR motor) og 129hk (PL motor)
    Sidste nævnte er den nyeste med katalysator som sad i de sidste modeller.

KR motoren har mekanisk indsprøjtning (K-jetronik)
    PL motoren har elektrisk mekanisk indsprøjtning (KE-jetronik)

• #8   29. mar 2011 er der nogen forskel i motorophæng på KR og PL motoren?

• #9   29. mar 2011 er det ikke bare kende en synsmand smiley så man ude over de problemer..

• #10   29. mar 2011 skulle man få listet en bil gennem syn uden den er lovlig, bliver den ikk mere lovlig af at den kom gennem syn....og det er altid ejerens ansvar alene

told og skat er nok de værste at komme i flint med, de bruger sgu rene mafiametoder, og får altid deres penge

men ja motorophæng er de samme

• #11   30. mar 2011 men jeg er faktisk ved at få lavet min om til en 16v med bremser og tuv..også skal jeg se om jeg kan få skrevet ind i registreringsattesten at der er kompressor på min scirocco.. det er svært at forklare men der burde være et hul i loven.. dog bliver den kun synet med max 166,8 hk.. og det er uden at snyde..

• #12   30. mar 2011 På SKATs hjemmeside står der at en Turbo, Kompressor eller Wastegate(?) altid bliver betragtet som mere end 20%.

• #13   30. mar 2011 Hvor mange hk giver det hvis jeg køre med 0.1 bars ladetryg på en 1.8 16v trafikstyrelsen har været med ind over plus en synsmand.. ladetrygge må bare ikke være styret med wastegate.. det er mega kompliceret..

• #14   30. mar 2011 Har lige læst flere sider på færdselssyrrelsens hjemmeside at en af disse komponenter ALTID ses som en overskridelse.... Så tror du skal være lidt forsigtig..

• #15   30. mar 2011 men min bror og jeg har skrevet en mail til en herre (kan ikke lige huske navnet på ham) fra færdselsstyrrelsen.. hvor han har svaret os med at der ger må monteres trygladning dog uden wastegate, og så må hk ikke overskrides med 20% jeg prøver at køre hele veje med at få godkendt min scirocco med kompressor.

• #16   6. apr 2011 Christian D.
    Det lyder som et spændende projekt du har gang i der...
    Lad mig lige høre nærmere hvordan det går...

Mvh Lasse L.

• #17   8. apr 2011 med hensyn til forurening så er der flere huller i reglerne til syn, et af dem er at bilen skal være indregistreret før 1/4-1984.

et andet hul er at bilen skal være indregistreret mellem 1/4-1984 og 1/4-1989 og være FØDT fra fabrikken med reguleret katalysator.

for dem der vil læse sig til det så kig lidt i vejlednings om syn af køretøjer afsnit 7.06....

og hvis det skal være en 2,8 VR6 motor så findes den i transporter T4 med omkring 140hk på papiret... og ja den kan ændres til 174hk ligsom i golfen/corrado.

• #18   8. apr 2011 det undre mig der ikk nogen der har overvejet at ligge fx en 1,9 TDI 130hk 310nm pumpe dyse motor fra golf4 i fx en alm 112hk 8v GTX,, det også lovligt.

Kommentér på:
Scirocco motor ombygning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce