1.326 visninger
|
Oprettet:
Skift af bagbremser (skiver/klodser) {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
her i morgen skal jeg skifte skiver og klodser bagpå på Omegaen (omega b, 3,0)
jeg kom så lige i tanke om at på min nissan skulle jeg bruge specielværktøj (til at presse og dreje samtidig) skal jeg også det på min omega? umiddelbart kan jeg læse mig frem til i haynes bogen at man skal bruge et stykke træ eller et brake retraction tool..
"Press both pistons fully into their cylinders
using a length of wood or piston retraction
tool"
er det så korrekt forstået at jeg bare presser stemplet tilbage??
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.765
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.149
Djarnis
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.149
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.765
kan bakkerne justeres tilbage udefra uden at skiven er pillet af??
monteringssæt er indkøbt... men er det virkelig nødvendigt med nye bakker?? de kan da umuligt være slidt.. håndbremsen er stort set aldrig blevet brugt, da den altid bare står i "P" og så triller den jo ikke..
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.149
Jeg skifter altid det hele, de er så billige og tit er de ødelagt af rust. Og skal det skilles ad igen, så er tiden hurtig brugt i stedet for at skifte til nyt med det samme.
Men det er en god ide at bruge håndbremsen, ellers rådner det fast.
Djarnis
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.765
så fik jeg skiftet bagbremserne.. ret simpelt..
der var ikke nogle låse pins... men derimod var det heller ikke noget problem af få skiverne af... så ingen justering eller andet for at få dem af, bare skrue unbraco bolten ud og af med skiven..
og bakkerne var rigtig fine, intet rust.. faktisk var der slet ik noget rust overhovedet. ankerpladerne så også ud som nye og jeg var også overrasket over calibernes stand.. jeg ku bare trykke stemplerne tilbage med fingrene..
dog var jeg lidt trist over at skifte skiverne, da der var originale skiver monteret, og nu er det uoriginale.. men der er jo ingen vej udenom når de har været helt nede og skure..
tak for jeres input.
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.149
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.765
så den gik des værre ikke... den højre skive var også blevet misfarvet af varmen..
Skift af bagbremser (skiver/klodser)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside